waar haal ik een stalen hitteschild vandaan

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

hee,
jongens, ik wil een stalen hitteschild, want dat asbest-ding vin ik maar niks, moet ik gewoon ff naar de reno dealer gaan, of heeft iemand er een liggen voor me???
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Staal is fase1 en die wordt niet meer geleverd. Fase 2 is asbest en die worden nog wel geleverd. Dus je moet geluk hebben dat iemand er nog een heeft liggen en die dan overnemen.

GR.Frits

p.s. zet er ff bij dat het om een GTT gaat. titel aanpassen kan in de eerste post :wink:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja , het gaat om een gtt, sorry, ok ik dacht dat staal van een phase 2 was....mmmm ok, ik ga zoeken
ik vin dat asbest gedoe niks, en ik kan ventilatie maken in een stalen hitteschild
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Je kunt nog een metalen coupe hitteschild krijgen. Iets kleiner zodat de turbine van de turbo bloot ligt. Maar nog wel te leveren.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

slash schreef:hee,
jongens, ik wil een stalen hitteschild, want dat asbest-ding vin ik maar niks, moet ik gewoon ff naar de reno dealer gaan, of heeft iemand er een liggen voor me???
Ik heb nog een stalen voor je.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

K-tec levert ze toch ook tegenwoordig ?! Of zelf maken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

maar mijn plan om er ventilatie in te maken dmv buizen die rijwind meevoeren, is niet een gek idee.... of doe ik dan iets verkeerd?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij zijn er zelfs stalen hitteschilden die dit standaard hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee dat is de aansluiting voor de warme lucht toevoer naar het luchtfilter.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Matijs schreef:Nee dat is de aansluiting voor de warme lucht toevoer naar het luchtfilter.
maar ja, daar heb je toch geen drol aan (ik heb iig nooit vast gehad). Is wel een mooie plek voor een koude lucht slangetje. Ik denk alleen niet dat het echt nodig is
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik zie ook nooit zo het nut in van een koude lucht toevoer naar je turbo, maargoed...
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Turbo werkt toch beter met koude lucht?
En je hebt ook geen last van een zeer hete motorkapinhoud (of tenminste niet té heet), en de ontsteking verbrandt niet net zoals die van mij :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik denk niet dat de turbo door die 20 graden buitenlucht beter gaat werken hoor...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee een turbo werkt juist beter als ie goed warm is, soms zijn die turbines zelfs geheel ingepakt.

Maarja je blijft van die koelingsgekken hebben... kan me ook nog es een figuur herineren die er water op wilde sprayen |:
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

niet in pakken!!! word al warm zat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zeg ik toch ook niet, ik doel er gewoon op dat een fase 2 schildje helemaal niet zo slecht is als men denkt.

Je moet alleen in de gaten houden dattie niet ergens z'n alu kwijt is en dus kan gaan smeulen.
Maja als het zover komt ben je sowieso al slecht bezig :p
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

ok
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Steven schreef:
Maarja je blijft van die koelingsgekken hebben... kan me ook nog es een figuur herineren die er water op wilde sprayen |:
Ja die kan ik me ook nog heugen :lol: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Steven schreef:dat een fase 2 schildje helemaal niet zo slecht is als men denkt.
idd, probleem is alleen dat de meeste denk ik gesloopt zijn door onkundige demontage. Als je dat ding gewoon heel houd gaat ie eeuwen mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Doe mij maar ouderwets staal, dat gaat toch langer mee...
En laat ik nou een phase 1 hebben :D 8)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

juist, wijs gesproken
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Staal rammelt en zingt mee bij hoge toerentallen.
Doe mij maar een fase 2 in goeie staat, heb je veel meer aan. En staat ook wat netter als zo'n roestig stuk troep...

Maarja tis maar wat je zelf wilt :p
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Marko schreef:Probeer hier eens:

http://www.dutchpowertrading.nl
zo maar :D
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Matijs schreef:Doe mij maar ouderwets staal, dat gaat toch langer mee...
En laat ik nou een phase 1 hebben :D 8)
Mmhhh de mijne is ook fase 1 en had gewoon zo'n asbest flubberding :( ,zeker de overgang van fase 1 naar fase 2 ofzo?
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Laat dat hitteschild toch zitten.
Je kan zelfs zonder zon ding.
Houd wel rekening dat de ontsteking achter het schutbord moet zitten en dat het luchtfilter zover mogelijk van de turbo vandaan gehouden moet worden en dat er voldoende rijwind richting luchtfilter geleid moet worden.
De turbo inpakken met thermotec is niet aan te raden,tenzij je het turbinehuis vd turbo wil laten scheuren (N)

Ga eerst eens het isolatiemateriaal onder de motorkap verwijderen,dat houd de warmte namelijk vast en niet onbelangrijk het dempt het wonderschone geluid van het motortje :D

greetz Marco
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

De isolatie van warmte voor de hoofdremcilinder en het remvloeistofreservoir is ook zeer belangrijk!

De ontsteking achter het schutbord hangen is ook een vereiste zonder hitteschild.
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Dat schild beschermd toch ook de flexibele slangen die er achterlangs lopen (langs schudbord). Zonder zo'n schild verstiften ze makkelijker en gaan ze eerder scheuren.
Plaats reactie