hee,
jongens, ik wil een stalen hitteschild, want dat asbest-ding vin ik maar niks, moet ik gewoon ff naar de reno dealer gaan, of heeft iemand er een liggen voor me???
waar haal ik een stalen hitteschild vandaan
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Staal is fase1 en die wordt niet meer geleverd. Fase 2 is asbest en die worden nog wel geleverd. Dus je moet geluk hebben dat iemand er nog een heeft liggen en die dan overnemen.
GR.Frits
p.s. zet er ff bij dat het om een GTT gaat. titel aanpassen kan in de eerste post
GR.Frits
p.s. zet er ff bij dat het om een GTT gaat. titel aanpassen kan in de eerste post
Project: GTT Blue Sport
Ik heb nog een stalen voor je.slash schreef:hee,
jongens, ik wil een stalen hitteschild, want dat asbest-ding vin ik maar niks, moet ik gewoon ff naar de reno dealer gaan, of heeft iemand er een liggen voor me???
Nee dat is de aansluiting voor de warme lucht toevoer naar het luchtfilter.
-
- Moderator
- Car: MB
maar ja, daar heb je toch geen drol aan (ik heb iig nooit vast gehad). Is wel een mooie plek voor een koude lucht slangetje. Ik denk alleen niet dat het echt nodig isMatijs schreef:Nee dat is de aansluiting voor de warme lucht toevoer naar het luchtfilter.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik zie ook nooit zo het nut in van een koude lucht toevoer naar je turbo, maargoed...
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Turbo werkt toch beter met koude lucht?
En je hebt ook geen last van een zeer hete motorkapinhoud (of tenminste niet té heet), en de ontsteking verbrandt niet net zoals die van mij
En je hebt ook geen last van een zeer hete motorkapinhoud (of tenminste niet té heet), en de ontsteking verbrandt niet net zoals die van mij

Nee een turbo werkt juist beter als ie goed warm is, soms zijn die turbines zelfs geheel ingepakt.
Maarja je blijft van die koelingsgekken hebben... kan me ook nog es een figuur herineren die er water op wilde sprayen
Maarja je blijft van die koelingsgekken hebben... kan me ook nog es een figuur herineren die er water op wilde sprayen

-
- Contacteer:
niet in pakken!!! word al warm zat.
Zeg ik toch ook niet, ik doel er gewoon op dat een fase 2 schildje helemaal niet zo slecht is als men denkt.
Je moet alleen in de gaten houden dattie niet ergens z'n alu kwijt is en dus kan gaan smeulen.
Maja als het zover komt ben je sowieso al slecht bezig
Je moet alleen in de gaten houden dattie niet ergens z'n alu kwijt is en dus kan gaan smeulen.
Maja als het zover komt ben je sowieso al slecht bezig

-
- Contacteer:
ok
Ja die kan ik me ook nog heugenSteven schreef:

There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Moderator
- Car: MB
idd, probleem is alleen dat de meeste denk ik gesloopt zijn door onkundige demontage. Als je dat ding gewoon heel houd gaat ie eeuwen mee.Steven schreef:dat een fase 2 schildje helemaal niet zo slecht is als men denkt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Doe mij maar ouderwets staal, dat gaat toch langer mee...
En laat ik nou een phase 1 hebben

En laat ik nou een phase 1 hebben

-
- Contacteer:
zo maar

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Mmhhh de mijne is ook fase 1 en had gewoon zo'n asbest flubberdingMatijs schreef:Doe mij maar ouderwets staal, dat gaat toch langer mee...
En laat ik nou een phase 1 hebben![]()

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
-
Laat dat hitteschild toch zitten.
Je kan zelfs zonder zon ding.
Houd wel rekening dat de ontsteking achter het schutbord moet zitten en dat het luchtfilter zover mogelijk van de turbo vandaan gehouden moet worden en dat er voldoende rijwind richting luchtfilter geleid moet worden.
De turbo inpakken met thermotec is niet aan te raden,tenzij je het turbinehuis vd turbo wil laten scheuren
Ga eerst eens het isolatiemateriaal onder de motorkap verwijderen,dat houd de warmte namelijk vast en niet onbelangrijk het dempt het wonderschone geluid van het motortje
greetz Marco
Je kan zelfs zonder zon ding.
Houd wel rekening dat de ontsteking achter het schutbord moet zitten en dat het luchtfilter zover mogelijk van de turbo vandaan gehouden moet worden en dat er voldoende rijwind richting luchtfilter geleid moet worden.
De turbo inpakken met thermotec is niet aan te raden,tenzij je het turbinehuis vd turbo wil laten scheuren

Ga eerst eens het isolatiemateriaal onder de motorkap verwijderen,dat houd de warmte namelijk vast en niet onbelangrijk het dempt het wonderschone geluid van het motortje

greetz Marco
Dat schild beschermd toch ook de flexibele slangen die er achterlangs lopen (langs schudbord). Zonder zo'n schild verstiften ze makkelijker en gaan ze eerder scheuren.