injectoren 1700

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Jongens,

De laatste dagen hield de motor steeds in, na lang zoeken kwam ik erachter dat als ik aan het stekkerblokje van de injectoren wiebelde, de motor rottig ging lopen. Nu heb ik m'n inlaatspruitstuk en alles er al af, de bouten waarmee de injectorrail vastzit ook, alleen de injectoren krijg ik niet los. Kweet ook niet hoe :s

Kan iemand dit even duidelijk aan mij uitleggen??

bij voorbaat dank :)
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Trekken!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

heb je de hele rail los? Zo ja dan moet je goed trekken (en dat kan je vast wel :p ) Of je haalt je injectoren los van de rail en plukt ze er 1 voor 1 uit. Let wel op met het eruit halen dat je de injectoren niet beschadigd.
There will be plenty of time to rest when your dead
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

trekken??? :s moet dat op zo'n barbaarse manier??

zitten ze niet met een klemmetje ofzo? en daarna er weer terug inrossen??
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, zitten gewoon geklemd tussen kop en rail, dmv rubberen ringetjes. Misschien plakt 't wat, beetje wd40 erlangs ofzo?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Mrtn schreef:trekken??? :s moet dat op zo'n barbaarse manier??

zitten ze niet met een klemmetje ofzo? en daarna er weer terug inrossen??
Ja, gewoon heen en weer "wiebelen" en er uit rossen. Ze zitten geklemd op een rubbertje in je spruitstuk. Gebruik gerust een hefboom.

Ik raad je met klem aan je injectoren te laten reinigen en reviseren (dus nieuwe rubbertjes en inspuitmonden). Kost weinig en veel verborgen plezier.

En ff je kabelboom voorzien van nieuwe injectorstekkers.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Kga 't even proberen weer!

en dat reinigen van die dingen, dat moet echt een andere x, de auto is dagelijks gebruik en ik kan niet zonder momenteel. dat ik renault rij is al erg genoeg natuurlijk :p

Kzal even een setje injectoren van een sloper halen, uitproberen en deze laten reinigen dan en daarna in een avondje omwisselen. van de week maar even doen.

thanx allemaal :)
Mrtn = Maarten
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Mrtn schreef:Kga 't even proberen weer!

en dat reinigen van die dingen, dat moet echt een andere x, de auto is dagelijks gebruik en ik kan niet zonder momenteel. dat ik renault rij is al erg genoeg natuurlijk :p

Kzal even een setje injectoren van een sloper halen, uitproberen en deze laten reinigen dan en daarna in een avondje omwisselen. van de week maar even doen.

thanx allemaal :)
pas alleen wel op dat ze niet scheuren ofzo! meestal als je ze weer monteert moet je speciaal vet opdoen, zodat ze de 'volgende keer' beter los gaan(vooral bij Diesels)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Kheb het stekkerblokje even strak ingetaped zodat deze 2 delen geen los contact meer kunnen maken en getyriped aan het blok zodat ook de kabeltjes niet kunnen wiebelen ivm eventueel draadbreukje ergens. Vanochtend ging het goed onderweg, ben schokvrij aangekomen in Amersfoort, maar morgen of donderdag even de sloop bezoeken voor een andere injectorenrail met zo min mogelijk km's.

Iemand binnen de club die die dingen reinigt en/of een ultrahoog frequentiebadje geeft?
Mrtn = Maarten
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Mrtn schreef:Kheb het stekkerblokje even strak ingetaped zodat deze 2 delen geen los contact meer kunnen maken en getyriped aan het blok zodat ook de kabeltjes niet kunnen wiebelen ivm eventueel draadbreukje ergens. Vanochtend ging het goed onderweg, ben schokvrij aangekomen in Amersfoort, maar morgen of donderdag even de sloop bezoeken voor een andere injectorenrail met zo min mogelijk km's.

Iemand binnen de club die die dingen reinigt en/of een ultrahoog frequentiebadje geeft?
passen de injectoren van een F3N blok in die volvo blok van je?! zo ja kan ik nog wel eraan komen(blok kmst 147dkm) pm me maar hoe of wat..
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

naar mijn weten zijn ze hetzelfde!

zal zo ook even op de sloop kijken :)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie