[ClioGP16v]--electronische storing motor?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
markus16v

hallo mensen,

Graag wat hulp met mij nieuw aangeschafte tweedehands. Het betreft een Clio 1.8 16V Grand Prix.
Mijn probleem is dat mijn wagentje niet meer wil starten! De startmotor reageerde al helemaal niet dus de accu was leeg was mijn eerste gedachte!
Dus kabels gekocht! Kabels erop en toen wilde de startmoter wel maar de motor sloeg niet aan.

Door ff op het dashboard te kijken zag ik oranje lampje knipperen (vierkant een grafiekje als afbeelding). Instructieboekje is Duits... maar wat ik eruit heb kunen opmaken is dat het iets is in de motor electronica.

Nu zit er ook een alarm op en waarschijnlijk ook een startonderbreker. Misschien dat de accu te weinig stroom levert op die op dit moment op te heffen. Nu staat er een accu lader op om de accu zoveel mogelijk,op te laden.

ik had het van de week ook
het lampje knipperde en niet starten
even later weer geprobeerd en toen ging het lampje uit en startte die wel..

Graag advies van een beginnende clio 16v rijder (Y)

groeten,

markus

ps. is voor een vriend van mij.
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

het lampje is het moterdiagnose lampje
dat geeft aan dat er een storing is in het systeem
het kan inderdaat dat het komt door een te lage accuspanning
zet er anders even een accu in waarvan je weet dat hij 100% goed is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
markus16v

hej sven,

daar zou je aan denken ja, maar t gekke is dat ze bij de dealer waar ie gekocht is(Fiat dealer (N) ) een nieuwe accu erin gegooid hebben..vorige week!

misschien iets verkeerd gegaan?

fiat dealers he :D

nog andere opties? anders moeten we er een andere accu op gooien

thnx!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

kijk als die auto diverse keren is gestart met een te lage voltage zal de computer in storing gaan
er worden verschillende waardes terug gegeven aan de computer die door die te lage voltage verkeerde gegevens krijgen dit ziet hij dus als fout

dus het kan zijn dat e in het foutgeheugen een hele boel fouten staan
dus rijd even met een goede acuu erin naar de dealer of garage met een bosch uitlees systeem en dan kunnen de codes uitgelezen worden en gewist
komen de klachten terug zou je moeten kjiken welke fouten er weer in staan
en of de dynamo wel genoeg bijlaadt
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ton

net ff in de auto gekeken en volgens mij is dat het lampje van de startblokkering want bij mij doet hij het met de computer die ik er nu in heb niet en met mijn originele computer wel en ik nu geen start blokkering dus
Ollie

Sven, volgens mij hebben die ECU's nog geen opslag geheugen voor fouten...
Dat lampje brandde bij mij trouwens ook op contact toen ik tijdelijk een ph2 computer in mijn ph1 had, weird shit.
Menno

Volgens mij betekent dat knipperende lampje dat ie op startonderbreker staat. (in geval van motorstoring gaat ie gewoon continu branden)

Als je accu los of leeg is geweest moet je 'm weer ff van de onderbreker afhalen; met de afstandsbediening op slot, en weer open.
rev it like a rental
markus16v

Menno schreef:Volgens mij betekent dat knipperende lampje dat ie op startonderbreker staat. (in geval van motorstoring gaat ie gewoon continu branden)

Als je accu los of leeg is geweest moet je 'm weer ff van de onderbreker afhalen; met de afstandsbediening op slot, en weer open.
(Y)

dit laatste is gedaan, en probleem is opgelost!
lampje knippert alleen nog 3 seconden met contact aan, maar hij start weer gewoon..

:beer: beginnende clio rijder, don't you love
it? :lol:

thnx mensen,

groeten uit spijkenisse
danman
Contacteer:

Aha,dus computer ff resetten?!?
Want ik had in me 16v een te kleine accu,en nu dus wel een grote,maar als die warm is,en ik sta voor de stoplichten,dan slaat ie terug in toeren,en dat merk ik ook in de verlichting,die NIET constant even fel brand!
Toch wel vreemd toch?
dus misschien door de computer ff te resseten KAN het mogelijk beter gaan?
BTW heb ik ook een start onderbreker,en voelertjes bij me raam,maar weet bij god niet hoe ik dat activeer!!
Draaide wel eens de sleutel om van me alarm,en zou dus me motor starten...JA mis ALARM.... :(
Heb een gewone standaart 16v sleutel,en voor et alarm heb je toch ook een andere nodig????
Me elektrisch is volgens mij een puinhoop in de auto..
ook als de motor koud is willen me ramen.ook erg langzaam dicht of open,en als ik de bijrijders raam open of dicht doe,gaat het langzamer,dan wanneer de bijrijder het zelf doet :worship:
Wat een verhaal,ja maar ik snap dat gewoon niet,zou het wel eens willen laten nameten.....
waar doe ik dat voor een goede prijs???
thx danny
Ollie

danman schreef:..
ook als de motor koud is willen me ramen.ook erg langzaam dicht of open,en als ik de bijrijders raam open of dicht doe,gaat het langzamer,dan wanneer de bijrijder het zelf doet :worship:
...
Heb ik het op de meeting laatst nog met Frits over gehad. Heeft gewoon met de weerstand van de kabels te maken. Bijrijderskant naar motortje is natuurlijk een kortere weg dan bestuurderskant naar motortje. Volgens mij heeft iedere Clio rijder hier wel last van.
R(ay)Si

Ollie schreef:
...
Heb ik het op de meeting laatst nog met Frits over gehad. Heeft gewoon met de weerstand van de kabels te maken. Bijrijderskant naar motortje is natuurlijk een kortere weg dan bestuurderskant naar motortje. Volgens mij heeft iedere Clio rijder hier wel last van.
Heb ik ook hoor als het koud is :) kan me er niet aan storen, als ze maar open gaan :p
Alleen nog maar VW!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

R(ay)Si schreef:
Ollie schreef:
...
Heb ik ook hoor als het koud is :) kan me er niet aan storen, als ze maar open gaan :p
Open blijven staan is ook niet alles. :wink: :p

EN heb er af en toe ook last van idd. clio kwaaltje volgens mij.
Bennie

Wat is geen Cliokwaaltje he :smoke:
R(ay)Si

Frits schreef:Open blijven staan is ook niet alles. :wink: :p
In de zomer is het niet zo'n ramp :D

Maar in de winter idd....wel handig als ze weer dicht willen :p
Alleen nog maar VW!
Roel 16V GP:316

Zo daar ben ik dan eindelijk. Ik heb ook maar eens een login aangemaakt.
Allemaal bedankt voor de reacties (Y) .
Het probleem is inmiddels opgelost. Oplossing: met je klauwtjes van de accu afblijven als je niet weet hoe het werkt!
Ik heb de + pool van de accu gehaald om mijn radio te 'resetten'. Ik heb namelijk een orgineel renault radio erin zitten, ja zo een met een code van vier cijfers die je niet weet :@ . Maarja wat gebeurd er als je je centrale deurvergendeling openlaat en de + pool van de accu eraf haalt en er weer op zet ... dan begrijpt mijn clio het niet meer en geeft ie dus een storing aan.
Het probleem is verholpen door de deuren te vergrendelen en dan de + pool nogmaals eraf en erop te doen! En toen de accu was opgeladen met een accu-lader van een vriend (bedankt je krijgt 'em vrijdag weer terug :worship: )startte ie weer als voorheen.

Nogmaals allemaal bedankt en jullie zullen me nog wel vaker op het forum tegen komen met dit soort stomme problemen, maarja het instructieboekje is in het Duits. Er is inmiddels een NL-versie besteld!!!

Gasten de mzzl,

Roel
danman
Contacteer:

heey ,da nl boekje moet ik ook hebben :wink:
Maar 1 symbool begrijp ik niet,dat je bij het starten,het symbool ff krijgt dat je auto te scheef staat????iets met een helling ofzo?
wie kan me helpen?
Plaats reactie