Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Deze topic is er voor bedoeld dat we ons register strak houden met alleen maar autotypes en geen gemuts over andere zaken.

Hier kunnen we mutsen over lpg, benzine en waar je op moet koken.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

canonballman
[RuNNeR uP]
From:

Posted: 2001-09-05 00:40
--------------------------------------------------------------------------------
DRRUIT MET DIE LPG!!!!!!!! Op gas moet je koken!!!!!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------

En toen gingen we hier verder de rest wordt verwijderd uit de andere topic (het is niet mogelijk om een post te verplaatsen alleen maar topics)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Wat is er mis met een gasinstallatie??
Doe mij er ook een! :smile: Lekker goedkoop rijden en bij het stoplicht ff switchen naar benzine! :grin:
robert

op gas moet je koken,

inderdaad, maar wel met een 4-pits 1400 CC.

want, luistert heren, lpg heeft namelijk een heel goed octaangetal!
Het pingelt veel minder dan zelfs super98, dat betekend dus...
nou,nou,nou
juist! de vuldruk kan omhoog.
Het is dat ik al te veel effort in benzineinjectie gestopt heb. Maar als ik alles overnieuw zou moeten doen was het absoluut single fuel gasinjectie geworden.
Met alle benzinerommel (tanks, pomp, leidingen) eruit, is gas niet eens zoveel zwaarder.

Nee: diesel, das voor de landbouw!

groets, robert
Anonymous

Trouwens op benzine en petroleum is het ook goed koken. :smile:

Ik heb nog zo'n oude petroleum vergasser thuis staan, met nieuwe koppakking, kan zeker tot 3 bar aan. 1 liter water van 0 naar 100 graden in 1:24 minuten. :grin:
Abel
Über-Spammer

Robert, Als je gas injectie zou willen wat heb je dan daar voor nodig?

behalve een gas tank :lol:
robert

tsja,

ik denk een gasinjectiesysteem!

er zijn een paar firma's die dat doen.
Maar volgens mij niet voor een r5gtt.

dus dat wordt weer klussen. Vraag maar aan de forum-huiskok, menno.

wat trouwens nog veel beter is dan lpg is aardgas. Dat is helemaal niet aan het pingelen te krijgen, en kost, thuis uit de muur, helemaal nix.
Probleem is dat je een speciale aardgascompressor moet hebben (300 bar!). Die is duur. En je moet dus, in praktijk, altijd thuis tanken. das lastig, want de actie-radius is niet zo best.

groets, robert
Menno

ff wat getallen, klopvastheid, RON:

euro : 95
zuper: 98
LPG : 103 (nogal afhankelijk van zomer of winter LPG
Aardgas: 120

lekker goedje dus, dat aardgas. Maar alhoewel LPG slechts een nauwelijks waarneembaar vermogensverlies oplevert, heb je bij CNG al gauw 20% minder vermogen. Samen met de wat lastige praktische kanten van 't goedje, is 't misschien toch wat minder geschikt.

(ooit wel eens een Ito gesproken met een Integrale op CNG, geen kofferbakruimte meer, 30 pk vermogensverlies, maar hij hield er toch nog 170 over, en reed vrijwel gratis >-)
rev it like a rental
robert

ja,

20% verlies bij een niet-aangepaste motor.
dus: vuldruk en compressieverhouding omhoog.

Dat zal wel geen 20% winst opleveren, stoer&goedkoop is het wel.

Echter maar niet: continue vollast. Wegens geen blusbenzine.

robert
Abel
Über-Spammer

Waar zou zo'n spruitstuk aan moeten voldoen volgens jullie. want als je wil gaan klooien doe het dan gelijk goed.

wie weet een site over dit onderwerp gas injectie.
robert

wel,

singlepoint gasinjectie voor turbo en intercooler zou ik niet doen. Het is niet onmogelijk, maar veel succes!(ploffende smiley hierzo)

Misschien dat het met een inlaatdruk-gecompenseerde drukregelaar en een single point toevoer vlak voor de smoorklep wel gaat. In dat geval denk ik dat je wel een r5gtt spruitstuk kan blijven gebruiken.

voor multipointgasinjectie heb je een spruikstuk nodig met runners van > 25 cm, en allemaal ongeveer even lang. Bij mij zijn ze (vanaf de inlaatklep) 65 cm. Das dus een probleem met de carburateur.

robert
robert

hey menno,

leuke topic wordt dit he?

robert
Laatst gewijzigd door robert op wo 5 sep 2001 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

ik hou me ff afzijdig geloof ik :smile:

(anders zit ik tot 2013 spruitstukjes te bakken, haha)
rev it like a rental
robert

ik hou ook niet zo van gebakken spruitjes,
maar ik snap wat je bedoelt.

Hoe gaat het met de chipsbakkerij?

r
Menno

ja goed, alleen ff weinig tijd om te optimaliseren. Wel ontdekt dat Renix 1a dezelfde opbouw heeft.
rev it like a rental
Arjen

On 2001-09-05 12:20, Mr. TX wrote:
Wat is er mis met een gasinstallatie??
Doe mij er ook een! :smile: Lekker goedkoop rijden en bij het stoplicht ff switchen naar benzine! :grin:
Ik zet de auto zelfs dan niet op benzine. Scheelt echt 0,0. Alleen het gewicht van de gastank zal wat uitmaken. Maar wanneer zoals mij veel rijdt, scheelt het echt een hoop pegels. Diesel is natuurlijk geen optie; zou nou niet zo 1,2,3 een dieselauto weten, die er ook nog een beetje uitziet. En het stinkt !!!!!!!
Anonymous

Die nieuwe volvo S60 T5 met 160 pk...

Is echt goed snel....
Arjen

Ja, en dan zo'n rekje voor je jasje aan je stoel. Het is en blijft toch een rep-mobiel, zo'n Volvo.
canonballman

Ja het is me al duidelijk, onze meningen verschillen nogal! Ik kan jullie niet overtuigen en jullie mij zeker niet, ik blijf er mooi vanaf!! (ik ben dan ook STRONTeigenwijs :smile:smile:
Als ik kilometers zou moeten maken zou ik nl. achter mekaar een VW TDI blok kopen (niet in zon lelijke golf 2, 3 of 4) en dat blok in bijv. een oud Polootje coupe hangen.
Stelt volgens mij geen kont voor. Misschien is een tdi inbouwen nog wel makkelijker als een stdrd. GTT blok in een GTT hangen!!!
Net een Mecano bouwdoos, zon VW, Seat enz......... ALLES PAST!!!
En met chip van 110 pk naar??? 130 MINIMAAL!!!!! Ik denk dat 150 pk met een grote intercooler ook geen enkel probleem zal zijn, denk maar aan je eigen GTT!!!!!
Turbodruk is gewoon het sleutelwoord.....

En een kopppel..... daar zeg je gwoon UUUUUUUUU tegen!! Een stdrd 110 pk heeft al 235 Nm bij 1900 rpm, evenveel als een vr6, maar met hogere turbodruk..... GOD WEET (ook niet alles) 300 Newtonmeters??????!!!!!!!!!
Anonymous

Een vage kennis van mij heeft een 330d touring. Standaard heeft het ding 184pk en ik dacht 390Nm. Hij heeft 'm laten chippen en heeft nu 245pk en 560Nm. En dat loopt aardig goed.
canonballman

aardig goed?????? Lijkt me een behoorlijke understatement!!!

Hoe gaat ie op vakantie????????

met 2 Tabberts dubbel assers eraan door de Pyreneen!!!!!!! :smile:
Arjen

Ja, en daarachter weer een hele grote zwarte stinkwolk !!!!!!!!!!!
canonballman

Kijk, Arie, jij denkt dat dat een stinkwolk is (dat is het ook), maar die gasten doen allen maar dat rookgordijn aanleggen om de concurrentie het leven zuur te maken: die missen heel hun rempunten!!!
Tis eigenlijk valsspelen, maar ja.........
Plaats reactie