Normaal olieverbruik R5GTT Ph1?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Wat is normaal olieverbruik voor een R5GTT Ph1? Hij loopt nu 0,5 tot 1 liter op 750km. Walmt veel olie. Turbo is nieuw (originele Garrett T2) en blok is van 2002.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Weinig to niks,

Beetje gtt gebruikt vrijwel niets,anders is 1 liter op 10.000 een redelijk gemiddelde.

Het geen wat ik bij auto`s tegen kom die ik in onderhoud heb is dat tussen de beurten door(5000 tot 7000km) ongeveer een 1/2 liter word verbruikt.

Als er sprake is van aanzienlijk olieverbruik zou ik gaan zoeken naar een technisch mankement.

mvg jeroen Lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
speedline

http://www.groeneveld.nl/upload/Oilmaster.wmv

Nooit meer oliepeilen! Is het wat voor je? :lol:
speedline

tyberium schreef:Wat is normaal olieverbruik voor een R5GTT Ph1? Hij loopt nu 0,5 tot 1 liter op 750km. Walmt veel olie. Turbo is nieuw (originele Garrett T2) en blok is van 2002.
Oh shyte. Had niet gezien dat jij het was. Nog steeds veel olieverbruik? Toch iets niet in orde Mr.T... :s
tyberium
Contacteer:

Ja joh, word er niet goed van. Ik snap het niet meer. Moet ik dat hele blok weer los gaan trekken voor zo'n klote zuiger/olieschraapveer? :(
Michel S.
Contacteer:

kans zit erin.

Die van mij gebruikte ook zo goed als niks. Halve liter op 10.000 km ofzo. Oftewel. Aan Olie bijvullen deed ik niet. Na 7000 km olie eruit en nieuwe erop.

Het blok wat ik daarna heb gebouwd verbruikte wel wat olie(geen klepsteelhoedjes). Maar na 1500 km heb ik misschien een halve liter bij moeten vullen. En hier wat ook nog een defect aan waardoor die veel olie verbruikte.

Dus zou het even goed bekijken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
tyberium
Contacteer:

Hmm..wat is dat met die klepsteelhoedjes. Heb ik ook al eens voorbij zien komen. Ik weet eigenlijk niet wat ik me daar bij voor moet stellen. Je rijd er dus nog wel mee Michel? Gaat nog steeds goed ondanks olieslurperij?
Michel S.
Contacteer:

tyberium schreef:Hmm..wat is dat met die klepsteelhoedjes. Heb ik ook al eens voorbij zien komen. Ik weet eigenlijk niet wat ik me daar bij voor moet stellen. Je rijd er dus nog wel mee Michel? Gaat nog steeds goed ondanks olieslurperij?
Klepsteelhoedjes zorgen ervoor dat er geen olie vanuit de kop langs de klepgeleiders kan lopen om zo in de motor te komen en dus te verbranden.

Deze gaan wel eens defect of gaan los zitten. Hierdoor kan er enigzins wat olie in je in- en uitlaatkanaal lopen. Maar dit geeft hooguit een kleine walm bij het starten en tijdens het lopen, is het bijna niet merkbaar. Olieverbruik zal iets hoger liggen, maar zal geen liter zijn op de 750 km.

Bij mij was het defect dat de pen van de zuiger was gaan lopen en zo een sleuf heeft gemaakt in mijn bus waardoor er na verloop van tijd steeds meer olie verbrand werdt bij cyllinder 3. Maar het blok is reeds weer uit elkaar en de onderdelen voor een neiuwe start zijn reeds binnen. Als ik jou was, zou ik eens de carterpan eraf pakken en zo gaan inspecteren. Zo ben ik erachter gekomen dat bij mij wel een gevaarlijk defect aan de orde was. Kost tijd en geld, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Voor hetzelfde geld was mijn motor Zwaar in de soep gelopen. En dan was ik wel verder van huis geweest.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie