Pk's ?
Hoi,
Ik heb een vraagje ........ Ik heb sinds vandaag een Renault Gte, had de 5 Gtt verkocht ivm koop van een eigen huis. Maar ik moest toch weer iets leuks en aparts hebben.
Vandaar ....... dat ik een Gte heb gekocht, maar nu is mn vraag hoevel pk heeft een blok van renault 19 1.7 Gts ? Die zit er nl. nu in.
Ik kan wel wat info vinden maar het verschilt allemaal.
Wie heeft de juiste info ?
Groetjes Karin
Ik heb een vraagje ........ Ik heb sinds vandaag een Renault Gte, had de 5 Gtt verkocht ivm koop van een eigen huis. Maar ik moest toch weer iets leuks en aparts hebben.
Vandaar ....... dat ik een Gte heb gekocht, maar nu is mn vraag hoevel pk heeft een blok van renault 19 1.7 Gts ? Die zit er nl. nu in.
Ik kan wel wat info vinden maar het verschilt allemaal.
Wie heeft de juiste info ?
Groetjes Karin
-
- Contacteer:
Model: 19
Uitvoering: GTS 1.7
Voertuigcode:
Motortype: F3N-L
Koppeling code:
Versnellingsbak code: JB3 028
Cylinderinhoud: 1721
# Cylinders: 4
# Kleppen: 8
Vermogen: 74 PK @ 5000 rpm
Koppel: 127 NM @ 2750 rpm
Volgens de technische gegevens op deze site
Uitvoering: GTS 1.7
Voertuigcode:
Motortype: F3N-L
Koppeling code:
Versnellingsbak code: JB3 028
Cylinderinhoud: 1721
# Cylinders: 4
# Kleppen: 8
Vermogen: 74 PK @ 5000 rpm
Koppel: 127 NM @ 2750 rpm
Volgens de technische gegevens op deze site
-
- Contacteer:
Een 19 TXE blok leverd:
Vermogen: 95 PK @ 5250 rpm
Koppel: 140 NM @ 3000 rpm
en dat is een multipoint.
Misschien dat dit hem is.
Komt qua koppel redelijk in de buurt van een GTT
Vermogen: 95 PK @ 5250 rpm
Koppel: 140 NM @ 3000 rpm
en dat is een multipoint.
Misschien dat dit hem is.
Komt qua koppel redelijk in de buurt van een GTT
Dan liep je turbo niet lekker, heb al enkele gte's gehad, ze lopen zeerzeker niet slecht, maar ze tippen helemaal niet aan de turbo hoor! Het blokje heeft 95pk. Wel veel zuiniger en iets onderhoudsvriendelijker!Karin schreef:Dat lijkt me weinig pk's het trekt net zo hard als een Turbo.
Het is trouwens een multipoint. Blok is van '96.
-
- Contacteer:
een 5 is natuurlijk wel even wat lichter dan een 19 dus dat scheelt ook weer.
En idd wegwezen met die kat.
En idd wegwezen met die kat.
Had eerst een Turbo. Heb ik verkocht aan Erik Olijnsma. Is hier ook actief zag ik net
Mn vriend is monteur en die heeft een hekel aan die Turbo'tjes om aan te sleutelen, vandaar ook geen gtt meer. Ach ja het is een leuke Bleu Sport van '91 moet de bumper en grill nog effe maken en ben nog leuke velgen nodig hint hint 

-
- Contacteer:
Karin schreef:Had eerst een Turbo. Heb ik verkocht aan Erik Olijnsma. Is hier ook actief zag ik netMn vriend is monteur en die heeft een hekel aan die Turbo'tjes om aan te sleutelen, vandaar ook geen gtt meer. Ach ja het is een leuke Bleu Sport van '91 moet de bumper en grill nog effe maken en ben nog leuke velgen nodig hint hint
Pruts Monteur
-
- Über-Spammer
naja 
als hij er niet aan wil sleutelen heb je er nog niets aan

als hij er niet aan wil sleutelen heb je er nog niets aan

Oke oke dit sleutelt iets sneller.
Maar hij word er zo ziek van dat ik steeds met Renault aan kom. Ja ik vind het super wagentjes .......
Dus vandaar maar een Gte. Een Gtt kan leuk zijn maar kost je klauwen met geld en laten we het dan nog maar niet hebben over die draaikolk in de tank.
Maar hij word er zo ziek van dat ik steeds met Renault aan kom. Ja ik vind het super wagentjes .......
Dus vandaar maar een Gte. Een Gtt kan leuk zijn maar kost je klauwen met geld en laten we het dan nog maar niet hebben over die draaikolk in de tank.
Ik zou er geen weddenschap op willen zetten dat een gte minder problemen heeft dan een gtt...
Motorelectronica schort nogal vaak wat een gtt weer niet zo heeft ... vaak moeilijker te vinden. En mijn gte was toch niet echt zuiniger, 't is geen zuinige wagen.
Motorelectronica schort nogal vaak wat een gtt weer niet zo heeft ... vaak moeilijker te vinden. En mijn gte was toch niet echt zuiniger, 't is geen zuinige wagen.
-
- Contacteer:
Ik rij alleen kleine stukjes (10km nar mijn werk) met mijn GTE en ik rij altijd 1 op 10,5 ongeveer en dan doe ik echt nie gek meestal 2000/2500 toeren overschakelen. en het grootste gedeelte van die 10 km rj ik +/- 90
Dus ik weet idd ook niet of een GTE wel zoveel zuiniger is als een GTT.
En een MPI 1.7 heeft 95 pk.
tot welk jaar is het 1.7MPI blok eigenlijk gelevrd? een blok uit 96 is namelijk niet slecht. denk dat ik ook eens moet gaan zoeken.
tot welk jaar is het 1.7MPI blok eigenlijk gelevrd? een blok uit 96 is namelijk niet slecht. denk dat ik ook eens moet gaan zoeken.
Hoe kan ie goed onderhouden zijn als je er geen onderhoud aan hebt?Tom schreef:een goed onderhouden standaard GTT heb je vrijwel GEEN onderhoud aan. Maar ja, helaas zijn die zelden aan het worden

-
- Contacteer:
Riël schreef:Hoe kan ie goed onderhouden zijn als je er geen onderhoud aan hebt?Tom schreef:een goed onderhouden standaard GTT heb je vrijwel GEEN onderhoud aan. Maar ja, helaas zijn die zelden aan het worden

-
- Moderator
- Car: MB

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Volgens mij is het verschil GTE-GTT niet zo groot, ik heb ze allebij en ik moet zeggen dat de turbo sneller is, maar dit lijkt misschien ook meer zo omdat je de turbo hebt die inknalt. En wat branstofverbruik betreft (rustig rijden en af en toe knallen
) die GTT liep 1:12 en de GTE 1:10, maar dat hangt natuurlijk ook van de afstellingen af..
Grtz Bram

Grtz Bram
Volgens mij is het heel groot. De gte trekt over zijn hele gebied, daarom lijkt ie wat sneller. Maar 0 tot 100 is met de gte echt traag hoor. De gtt knalt hier doorheen.
-
Wat is groot he, de GTT is idd naar de 100 een stuk sneller, maar vanaf de 3 hoeft de GTE niet meer zoveel in te leveren. Ik wil weer GTT rijden boehoehoe
de gte blijft inleveren
nee mij overtuig je niet van de zgn snelheid van de gte haha heb er niet voor nix alweer 2 weg gedaan ... rijdt lekker dat wel, maar je mist wat.

-
Ja jongens
Ik hoor hier alleen maar Pk's om mijn oren vliegen.
Terwijl bij het optrekken koppel mischien nog wel belangrijker is.
Dus een GTT heeft bij een lager toerental al max koppel beschikbaar.
GTT F1 164nm bij 3300rpm? en daar zit em het grootste verschil.
En een 1.7 mpi moet dan nog doen met 140 nm
Maar als je het goed aanpakt bouw je een 1.7i turbo van een 440 in he.
Is mischien een "soft-turbo" maar dat gaat dus als een trein.
Met 180 nm's geloof ik?
Schijnt nog niet eens zo'n gedoe te zijn met inbouwen.
gewoon ook de 440 baken koppeling overzetten
Dan heb je het beste van 2 werelden.
Ben nog erg benieuwd hoe dat gaat rijden Catinus!
Maar ik draaf weer een beetje door.
Heb veel fijne km's met je GTE
.
Greets
Andries

Ik hoor hier alleen maar Pk's om mijn oren vliegen.
Terwijl bij het optrekken koppel mischien nog wel belangrijker is.
Dus een GTT heeft bij een lager toerental al max koppel beschikbaar.
GTT F1 164nm bij 3300rpm? en daar zit em het grootste verschil.
En een 1.7 mpi moet dan nog doen met 140 nm
Maar als je het goed aanpakt bouw je een 1.7i turbo van een 440 in he.
Is mischien een "soft-turbo" maar dat gaat dus als een trein.
Met 180 nm's geloof ik?
Schijnt nog niet eens zo'n gedoe te zijn met inbouwen.

gewoon ook de 440 baken koppeling overzetten
Dan heb je het beste van 2 werelden.

Ben nog erg benieuwd hoe dat gaat rijden Catinus!

Maar ik draaf weer een beetje door.

Heb veel fijne km's met je GTE
Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Hier heb je gelijk in.Vospower schreef:Wat is groot he, de GTT is idd naar de 100 een stuk sneller, maar vanaf de 3 hoeft de GTE niet meer zoveel in te leveren. Ik wil weer GTT rijden boehoehoe
Ik vind ook dat mijn GTE pas in de 3e versnelling lekker door gaat trekken.
Heb hiervoor ook al eens een GTT gehad maar die was zeker een stuk sneller van 0 naar de 100 (lag wel een blauw Achterberg blokkie in maar ja..)

De 3e versnelling van de gtt wel es meegemaakt? 

Ja! die is best wel leuk....
-
Wat is er niet leuk aan een gtt???
-
- Car: GTT
MIjn gte loopt als ik naar mijn werk rij en snel dus tussen de 4000 en 4500 toeren schakel 1 op 8Riël schreef:Ik zou er geen weddenschap op willen zetten dat een gte minder problemen heeft dan een gtt...
en als ik rustig rij dus tussen 2000 en 2500 toeren schakel 1 op 10 dit is over stukken van 25km en over lange stukken zoals naar breda 90km liep ie 1 op 13 en toen heb ik bijna continu 130 gereden kan dus zuinig lopen
maar goed onderhoud en goede afstelling doet wonderen
en de kat eronder uit scheelt ook
hee, als je een blok zoekt! moet je ff richting mij eens komen! ze hebben hier nog wel het 1 en het ander staan(1.7 mpi-tjes) bijv die ene gte die er staat heeft 147dkm gelopen! das niet zoveel dus... zelfde blok als een Bluesport(met een koolstof filter, en die andere uitlaatspruitstuk, die we toen zagen op de meeting) die blokjes zijn meestal niet zo duur! ongeveer 100 euro.. pm me maar.. hebben we het er over..Hooliead schreef:Ik rij alleen kleine stukjes (10km nar mijn werk) met mijn GTE en ik rij altijd 1 op 10,5 ongeveer en dan doe ik echt nie gek meestal 2000/2500 toeren overschakelen. en het grootste gedeelte van die 10 km rj ik +/- 90