Pk's ?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Karin
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 13 jun 2003 15:16
Locatie: Groningen

Hoi,

Ik heb een vraagje ........ Ik heb sinds vandaag een Renault Gte, had de 5 Gtt verkocht ivm koop van een eigen huis. Maar ik moest toch weer iets leuks en aparts hebben.
Vandaar ....... dat ik een Gte heb gekocht, maar nu is mn vraag hoevel pk heeft een blok van renault 19 1.7 Gts ? Die zit er nl. nu in.
Ik kan wel wat info vinden maar het verschilt allemaal.

Wie heeft de juiste info ?

Groetjes Karin
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Model: 19
Uitvoering: GTS 1.7
Voertuigcode:
Motortype: F3N-L
Koppeling code:
Versnellingsbak code: JB3 028
Cylinderinhoud: 1721
# Cylinders: 4
# Kleppen: 8
Vermogen: 74 PK @ 5000 rpm
Koppel: 127 NM @ 2750 rpm


Volgens de technische gegevens op deze site
Karin
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 13 jun 2003 15:16
Locatie: Groningen

Dat lijkt me weinig pk's het trekt net zo hard als een Turbo.
Het is trouwens een multipoint. Blok is van '96.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Een 19 TXE blok leverd:
Vermogen: 95 PK @ 5250 rpm
Koppel: 140 NM @ 3000 rpm

en dat is een multipoint.

Misschien dat dit hem is.

Komt qua koppel redelijk in de buurt van een GTT
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Multipoint 1.7

max. vermogen 66 kW (90 pk) bij 5500tpm
max. koppel 133 Nm bij 3000tpm
Don't walk the grass... smoke it
Karin
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 13 jun 2003 15:16
Locatie: Groningen

Hmmmm dacht dat ie meer pk's had. Maar ja het loopt hard zat. Nu de kat. er nog even onderweg :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Karin schreef:Dat lijkt me weinig pk's het trekt net zo hard als een Turbo.
Het is trouwens een multipoint. Blok is van '96.
Dan liep je turbo niet lekker, heb al enkele gte's gehad, ze lopen zeerzeker niet slecht, maar ze tippen helemaal niet aan de turbo hoor! Het blokje heeft 95pk. Wel veel zuiniger en iets onderhoudsvriendelijker!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

een 5 is natuurlijk wel even wat lichter dan een 19 dus dat scheelt ook weer.
En idd wegwezen met die kat.
Karin
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 13 jun 2003 15:16
Locatie: Groningen

Had eerst een Turbo. Heb ik verkocht aan Erik Olijnsma. Is hier ook actief zag ik net :) Mn vriend is monteur en die heeft een hekel aan die Turbo'tjes om aan te sleutelen, vandaar ook geen gtt meer. Ach ja het is een leuke Bleu Sport van '91 moet de bumper en grill nog effe maken en ben nog leuke velgen nodig hint hint :lol:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Karin schreef:Had eerst een Turbo. Heb ik verkocht aan Erik Olijnsma. Is hier ook actief zag ik net :) Mn vriend is monteur en die heeft een hekel aan die Turbo'tjes om aan te sleutelen, vandaar ook geen gtt meer. Ach ja het is een leuke Bleu Sport van '91 moet de bumper en grill nog effe maken en ben nog leuke velgen nodig hint hint :lol:

Pruts Monteur :wink:
Karin
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 13 jun 2003 15:16
Locatie: Groningen

Hahahaha hij heeft er gewoon een hekel aan dat alles los moet als er gesleuteld moet worden.
Maar ja eigen monteur is ook niet verkeerd :worship:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

naja ;)

als hij er niet aan wil sleutelen heb je er nog niets aan :p :lol:
Karin
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 13 jun 2003 15:16
Locatie: Groningen

Oke oke dit sleutelt iets sneller.
Maar hij word er zo ziek van dat ik steeds met Renault aan kom. Ja ik vind het super wagentjes .......
Dus vandaar maar een Gte. Een Gtt kan leuk zijn maar kost je klauwen met geld en laten we het dan nog maar niet hebben over die draaikolk in de tank.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een goed onderhouden standaard GTT heb je vrijwel GEEN onderhoud aan. Maar ja, helaas zijn die zelden aan het worden :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zou er geen weddenschap op willen zetten dat een gte minder problemen heeft dan een gtt...


Motorelectronica schort nogal vaak wat een gtt weer niet zo heeft ... vaak moeilijker te vinden. En mijn gte was toch niet echt zuiniger, 't is geen zuinige wagen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik rij alleen kleine stukjes (10km nar mijn werk) met mijn GTE en ik rij altijd 1 op 10,5 ongeveer en dan doe ik echt nie gek meestal 2000/2500 toeren overschakelen. en het grootste gedeelte van die 10 km rj ik +/- 90

Dus ik weet idd ook niet of een GTE wel zoveel zuiniger is als een GTT.

En een MPI 1.7 heeft 95 pk.

tot welk jaar is het 1.7MPI blok eigenlijk gelevrd? een blok uit 96 is namelijk niet slecht. denk dat ik ook eens moet gaan zoeken.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tom schreef:een goed onderhouden standaard GTT heb je vrijwel GEEN onderhoud aan. Maar ja, helaas zijn die zelden aan het worden :(
Hoe kan ie goed onderhouden zijn als je er geen onderhoud aan hebt? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Riël schreef:
Tom schreef:een goed onderhouden standaard GTT heb je vrijwel GEEN onderhoud aan. Maar ja, helaas zijn die zelden aan het worden :(
Hoe kan ie goed onderhouden zijn als je er geen onderhoud aan hebt? :p
:lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:p geen gekke bedoel ik dan he. Als je hem gewoon netjes behandeld en zijn beurtjes op tijd geeft krijg je zo'n ding niet snel kapot en krijg je geen groot onderhoud aan de motor. Maar ja, dat uitgespaarde geld kun je dan vervolgens weer gebruiken voor laswerk :( (en dat is natuurlijk ook bij de GTE zo)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Karin schreef:Dat lijkt me weinig pk's het trekt net zo hard als een Turbo.
:lol: Je veegt al de vloer aan met een GTE met standaard GTT. Laat staan met boostjunk instelling...
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Volgens mij is het verschil GTE-GTT niet zo groot, ik heb ze allebij en ik moet zeggen dat de turbo sneller is, maar dit lijkt misschien ook meer zo omdat je de turbo hebt die inknalt. En wat branstofverbruik betreft (rustig rijden en af en toe knallen :p ) die GTT liep 1:12 en de GTE 1:10, maar dat hangt natuurlijk ook van de afstellingen af..

Grtz Bram
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij is het heel groot. De gte trekt over zijn hele gebied, daarom lijkt ie wat sneller. Maar 0 tot 100 is met de gte echt traag hoor. De gtt knalt hier doorheen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Wat is groot he, de GTT is idd naar de 100 een stuk sneller, maar vanaf de 3 hoeft de GTE niet meer zoveel in te leveren. Ik wil weer GTT rijden boehoehoe
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

de gte blijft inleveren :) nee mij overtuig je niet van de zgn snelheid van de gte haha heb er niet voor nix alweer 2 weg gedaan ... rijdt lekker dat wel, maar je mist wat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ja jongens :D

Ik hoor hier alleen maar Pk's om mijn oren vliegen.
Terwijl bij het optrekken koppel mischien nog wel belangrijker is.

Dus een GTT heeft bij een lager toerental al max koppel beschikbaar.
GTT F1 164nm bij 3300rpm? en daar zit em het grootste verschil. :wink:
En een 1.7 mpi moet dan nog doen met 140 nm

Maar als je het goed aanpakt bouw je een 1.7i turbo van een 440 in he.
Is mischien een "soft-turbo" maar dat gaat dus als een trein.
Met 180 nm's geloof ik?

Schijnt nog niet eens zo'n gedoe te zijn met inbouwen. :p
gewoon ook de 440 baken koppeling overzetten
Dan heb je het beste van 2 werelden. :)

Ben nog erg benieuwd hoe dat gaat rijden Catinus!
>-)
Maar ik draaf weer een beetje door. :D
Heb veel fijne km's met je GTE :wink: .


Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vospower schreef:Wat is groot he, de GTT is idd naar de 100 een stuk sneller, maar vanaf de 3 hoeft de GTE niet meer zoveel in te leveren. Ik wil weer GTT rijden boehoehoe
Hier heb je gelijk in.
Ik vind ook dat mijn GTE pas in de 3e versnelling lekker door gaat trekken.
Heb hiervoor ook al eens een GTT gehad maar die was zeker een stuk sneller van 0 naar de 100 (lag wel een blauw Achterberg blokkie in maar ja..) :D
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Met een GTT zit je in een poep en een zucht op de 200, denk dat een GTE daar wel aardig wat meer moeite mee heeft.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De 3e versnelling van de gtt wel es meegemaakt? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ja! die is best wel leuk....
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Wat is er niet leuk aan een gtt???
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Vospower schreef:Wat is er niet leuk aan een gtt???
Beetje krap :lol:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:Ik zou er geen weddenschap op willen zetten dat een gte minder problemen heeft dan een gtt...


Motorelectronica schort nogal vaak wat een gtt weer niet zo heeft ... vaak moeilijker te vinden. En mijn gte was toch niet echt zuiniger, 't is geen zuinige wagen.
MIjn gte loopt als ik naar mijn werk rij en snel dus tussen de 4000 en 4500 toeren schakel 1 op 8
en als ik rustig rij dus tussen 2000 en 2500 toeren schakel 1 op 10 dit is over stukken van 25km en over lange stukken zoals naar breda 90km liep ie 1 op 13 en toen heb ik bijna continu 130 gereden kan dus zuinig lopen

maar goed onderhoud en goede afstelling doet wonderen
en de kat eronder uit scheelt ook
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Riël schreef:De 3e versnelling van de gtt wel es meegemaakt? :)
Ja hoor, 3 jaar lang :), wat is daar mis mee dan?
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Vospower schreef:Wat is er niet leuk aan een gtt???
Eeehhhh Heel veel roest... :p
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Hooliead schreef:Ik rij alleen kleine stukjes (10km nar mijn werk) met mijn GTE en ik rij altijd 1 op 10,5 ongeveer en dan doe ik echt nie gek meestal 2000/2500 toeren overschakelen. en het grootste gedeelte van die 10 km rj ik +/- 90

Dus ik weet idd ook niet of een GTE wel zoveel zuiniger is als een GTT.

En een MPI 1.7 heeft 95 pk.

tot welk jaar is het 1.7MPI blok eigenlijk gelevrd? een blok uit 96 is namelijk niet slecht. denk dat ik ook eens moet gaan zoeken.
hee, als je een blok zoekt! moet je ff richting mij eens komen! ze hebben hier nog wel het 1 en het ander staan(1.7 mpi-tjes) bijv die ene gte die er staat heeft 147dkm gelopen! das niet zoveel dus... zelfde blok als een Bluesport(met een koolstof filter, en die andere uitlaatspruitstuk, die we toen zagen op de meeting) die blokjes zijn meestal niet zo duur! ongeveer 100 euro.. pm me maar.. hebben we het er over..
Plaats reactie