Veerpootbrug voor Clio DCI

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Anonymous

Hallo allemaal,

Heb sinds kort een nieuwe clio met 1.5 DCI motor.
Helaas de 65PK uitvoering :(

Nou wil ik graag een veerpootbrug installeren, maar kan er geen vinden voor de dieselmodellen.

Weet iemand of de veerpootbrug van een benzinemodel ook past??

Groeten,

Mena
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Hallo Mena,

allereerst welkom op het forum hier. We hebben een apart topic waarin je je kunt voorstellen:

wie is wie gewoon ff op de link klikken en kijken wat de mensen voor jou geschreven hebben en dan kun je ook ff wat over jezelf vertellen.

Ten tweede, waarom zou je een veerpootbrug willen monteren op deze auto, lijkt mij niet echt nodig.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

In principe zouden die wel moeten passen, ja. Het kan alleen zijn dat er onderdelen zijn die het niet mogelijk maken om er een veerpootbrug te monteren, zoals een te hoog blok of iets dergelijks.

Welkom op het forum, trouwens. (Y)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Mena schreef:Heb sinds kort een nieuwe clio met 1.5 DCI motor.
Helaas de 65PK uitvoering :(
Met een plug and play setje valt daar toch wel 25% meer uit te peuteren. Dus vermogen naar 60kW/82pk en koppel van 165Nm richting 200Nm afhankelijk van instelling. Tussenkoelertje maakt het feest af.
Mena schreef:Nou wil ik graag een veerpootbrug installeren, maar kan er geen vinden voor de dieselmodellen.

Weet iemand of de veerpootbrug van een benzinemodel ook past??
Bij een Clio zijn er andere prioriteiten voor een meer handelbare auto. Wat de veerpootbrug betreft. Zal wel te weinig vraag naar zijn. Voor de passing van een benzine model kijken de lay out onder de motorkap en vergelijken met jouw huidige situatie.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

speedline schreef:
Mena schreef:Heb sinds kort een nieuwe clio met 1.5 DCI motor.
Helaas de 65PK uitvoering :(
Met een plug and play setje valt daar toch wel 25% meer uit te peuteren. Dus vermogen naar 60kW/82pk en koppel van 165Nm richting 200Nm afhankelijk van instelling. Tussenkoelertje maakt het feest af.
Staat de I bij Renault niet voor Intercooler dan? Of bedoel je een grotere IC?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wellicht geeft de I aan dat het een direct ingespoten dieselmotor is of zo? :S
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Merijn schreef:Wellicht geeft de I aan dat het een direct ingespoten dieselmotor is of zo? :S
Correct. (Y)

d voor Diesel
C voor Common Rail inspuitsysteem
i voor direkte brandstof inspuiting
  • 1.5dCi 55pk (Kangoo Express)
    1.5dCi 65pk (Kangoo, Clio
    1.5dCi 80pk (Kangoo, Clio
    1.5dCi 100pk (Clio, Megane)
    1.9dCi 80pk (Kangoo 4x4)
    1.9dCi 90pk
    1.9dCi 100pk (Megane, Trafic)
    1.9dCi 120pk (Megane, Laguna)

    1.9dCi 16v +/-140pk (Megane) [Nog niet leverbaar!]

    2.2dCi 90pk (Master dCi 90)
    2.2dCi 150pk (Laguna 2.2dCi)
    2.5dCi 100pk (Master dCi 100)
    2.5dCi 120pk (Master dCi 120)
    2.5dCi 135pk (Trafic dCi 140)
    2.8dCi 105pk (Renault Mascott 110)(Sofim motor)
    2.8dCi 125pk (Renault Mascott 130)(Sofim motor)
    2.8dCi 145pk (Renault Mascott 150)(Sofim motor)
    3.0dCi 140pk (Nissan motor uit Terrano en Patrol)
    3.0dCi V6 177pk (Isuzu motor)
En de d en dT zijn respectievelijk atmosferische en drukgevulde voorkamerdiesels.
  • 1.9d 55pk
    1.9d 65pk (heeft olie/water warmtewisselaar)
    1.9dT 90pk


De dTi is een direkt ingespoten turbodiesel. Maar dan met een verdelerpomp.
  • 1.9dTi 80pk (Kangoo (4x4))
    1.9dTi 100pk
(Megane)
Laatst gewijzigd door speedline op do 18 mar 2004 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

speedline schreef:
Merijn schreef:Wellicht geeft de I aan dat het een direct ingespoten dieselmotor is of zo? :S
3.0dCi 140pk (Nissan motor uit Terrano en Patrol)
Is dat de motor die ook in de Vel Satis en de Espace ligt? Want dat zijn toch v6-motoren, tegen een 4 cilinder lijnblok in de Patrol?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Martijn *Baccara* schreef:
speedline schreef:
Merijn schreef:Wellicht geeft de I aan dat het een direct ingespoten dieselmotor is of zo? :S
3.0dCi 140pk (Nissan motor uit Terrano en Patrol)
Is dat de motor die ook in de Vel Satis en de Espace ligt? Want dat zijn toch v6-motoren, tegen een 4 cilinder lijnblok in de Patrol?
^^^^
EDIT

De 3.0dCi V6 heeft 177pk. De V6 is een motor afkomstig van General Motors Dieseldivisie Isuzu. Altijd gecombineerd met een Japanse Aisin automaat. En deze motor wordt gemonteerd in de (Grand) Espace en de Vel Satis.

Opel en Saab (beiden onderdeel van GM) gebruiken deze motor ook!)

De 3.0dCi 140pk die ingezet wordt in de Renault Master bedrijfswagen is Renault's eigen afstelling van de 4-cilinder in lijn Nissan direkt ingespoten common rail turbo Diesel.

2 verschillende motoren dus.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Wordt de CR altijd gecombineerd met een turbo Speedline?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ollie schreef:Wordt de CR altijd gecombineerd met een turbo Speedline?
Ja. Maar dit heeft niet alleen te maken met de aanwezigheid van een common-rail inspuitsysteem. Maar meer omdat een Dieselmotor de turbo uitstoottechnisch nodig heeft. Een turbodiesel verpompt meer lucht en loopt dus armer en schoner, levert meer vermogen, heeft een langere onderhoudsinterval (minder roet in smeerolie) en is stiller. En verder is een turbodiesel bij hetzelfde vermogen en koppel veel compacter en lichter.

Bittere noodzaak dus eigenlijk, een turbo voor een Dieselmotor.

De voordelen van een common-rail, en eigenlijk ieder ander, elektronisch (EDC want dat is de standaard)inspuitsysteem kunnen overigens alleen volledig uitgebuit worden als het een drukgevulde motor betreft. Het systeem presteert dus pas maximaal als het een turbodiesel betreft.

Bmw heeft overigens de eerste serie rijpe Dieselmotor met tweetraps turbooplading in de pijplijn. Ding levert 272pk uit 3-liter. Met 2.85Bar laaddruk. :worship:

Diesels met krukasaangedreven compressoren komen alleen voor in hele specifieke 2-takt Diesel applicaties met hoge vermogens. En in alle gevallen wordt de compressor gevuld door een of meerdere turbo's. Maar ik dwaal af.
Laatst gewijzigd door speedline op vr 9 apr 2004 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

speedline schreef:Bmw heeft overigens de eerste Dieselmotor met tweetraps turbooplading in de pijplijn. Ding levert 272pk uit 3-liter. Met 2.85Bar laaddruk. :worship:
In de nieuwste Autovisie staat een Vectra OPC: 212 pk uit een 1.9 liter CDTI. Voorzien van een grote en een kleine turbo. Laaddruk: 3 bar. En voldoet zonder roetfilter aan de Euro IV-norm.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie