Heb sinds kort een nieuwe clio met 1.5 DCI motor.
Helaas de 65PK uitvoering

Nou wil ik graag een veerpootbrug installeren, maar kan er geen vinden voor de dieselmodellen.
Weet iemand of de veerpootbrug van een benzinemodel ook past??
Groeten,
Mena
Met een plug and play setje valt daar toch wel 25% meer uit te peuteren. Dus vermogen naar 60kW/82pk en koppel van 165Nm richting 200Nm afhankelijk van instelling. Tussenkoelertje maakt het feest af.Mena schreef:Heb sinds kort een nieuwe clio met 1.5 DCI motor.
Helaas de 65PK uitvoering
Bij een Clio zijn er andere prioriteiten voor een meer handelbare auto. Wat de veerpootbrug betreft. Zal wel te weinig vraag naar zijn. Voor de passing van een benzine model kijken de lay out onder de motorkap en vergelijken met jouw huidige situatie.Mena schreef:Nou wil ik graag een veerpootbrug installeren, maar kan er geen vinden voor de dieselmodellen.
Weet iemand of de veerpootbrug van een benzinemodel ook past??
Staat de I bij Renault niet voor Intercooler dan? Of bedoel je een grotere IC?speedline schreef:Met een plug and play setje valt daar toch wel 25% meer uit te peuteren. Dus vermogen naar 60kW/82pk en koppel van 165Nm richting 200Nm afhankelijk van instelling. Tussenkoelertje maakt het feest af.Mena schreef:Heb sinds kort een nieuwe clio met 1.5 DCI motor.
Helaas de 65PK uitvoering
Correct.Merijn schreef:Wellicht geeft de I aan dat het een direct ingespoten dieselmotor is of zo?
Is dat de motor die ook in de Vel Satis en de Espace ligt? Want dat zijn toch v6-motoren, tegen een 4 cilinder lijnblok in de Patrol?speedline schreef:3.0dCi 140pk (Nissan motor uit Terrano en Patrol)Merijn schreef:Wellicht geeft de I aan dat het een direct ingespoten dieselmotor is of zo?
^^^^Martijn *Baccara* schreef:Is dat de motor die ook in de Vel Satis en de Espace ligt? Want dat zijn toch v6-motoren, tegen een 4 cilinder lijnblok in de Patrol?speedline schreef:3.0dCi 140pk (Nissan motor uit Terrano en Patrol)Merijn schreef:Wellicht geeft de I aan dat het een direct ingespoten dieselmotor is of zo?
Ja. Maar dit heeft niet alleen te maken met de aanwezigheid van een common-rail inspuitsysteem. Maar meer omdat een Dieselmotor de turbo uitstoottechnisch nodig heeft. Een turbodiesel verpompt meer lucht en loopt dus armer en schoner, levert meer vermogen, heeft een langere onderhoudsinterval (minder roet in smeerolie) en is stiller. En verder is een turbodiesel bij hetzelfde vermogen en koppel veel compacter en lichter.Ollie schreef:Wordt de CR altijd gecombineerd met een turbo Speedline?
In de nieuwste Autovisie staat een Vectra OPC: 212 pk uit een 1.9 liter CDTI. Voorzien van een grote en een kleine turbo. Laaddruk: 3 bar. En voldoet zonder roetfilter aan de Euro IV-norm.speedline schreef:Bmw heeft overigens de eerste Dieselmotor met tweetraps turbooplading in de pijplijn. Ding levert 272pk uit 3-liter. Met 2.85Bar laaddruk.![]()