[GTT] Stilvallen en onregelmatig draaien. Opgelost denk ik

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
H8bal

Ik wou net bij mijn vriendin vertrekken, blijkt dat mijn gtt stilvalt bij stationair (ook onder het rijden wanneer ik ontkoppel) en heel onregelmatig loopt.

Ook hoor ik het constant ploffen in mijn uitlaat.
Laatst gewijzigd door H8bal op do 18 mar 2004 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Check je CO-schroef zal er of uit zijn getrild of los liggen.

Nieuwe plaatsen of weer indraaien totdat die weer netjes loopt.
Daarna "sealen" met druppeltje Kit.

succes,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
H8bal

Schroefjes zitten er nog in.

Daarnet eventjes bij Limburgio binnengewipt en die kreeg het ook niet dadelijk gevonden.

Stationair stuk hoger gezet zodat hij net niet stilvalt(wel met horten en stoten), maar das mor even tijdelijke oplossing
H8bal

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=13046

Lijkt verdacht veel op hetgeen ik heb
Ivo
Über-Spammer

Ik heb ook een keer zoiets gehad, en dit bleek te komen door de massa kabel die om je pluspool geklemt zit op je accu..... :lol:
Geloof het of niet, maar hier was ik echt niet gaan zoeken...., maar door de ouderdom dewoon slijtage.... :wink:

De kabel maakte dus soms wel en soms niet contact...
H8bal

Ivo8hoven schreef:Ik heb ook een keer zoiets gehad, en dit bleek te komen door de massa kabel die om je pluspool geklemt zit op je accu..... :lol:
Geloof het of niet, maar hier was ik echt niet gaan zoeken...., maar door de ouderdom dewoon slijtage.... :wink:

De kabel maakte dus soms wel en soms niet contact...
Klinkt mij onwaarschijnlijk. Dat zou dat stotteren wel kunnen verklaren, maar niet het dadelijk vallen van toeren in zijn vrij. Of vergis ik me ?
H8bal

Op het eerste zicht is het opgelost.

Blijkbaar klein gaatje in het darmpje tussen tussen carburateur en t-stuk van dumpvalve.

Straks even controleren.
H8bal

H8bal schreef:Op het eerste zicht is het opgelost.

Blijkbaar klein gaatje in het darmpje tussen tussen carburateur en t-stuk van dumpvalve.

Straks even controleren.
Tevroeg euforie gekraaid.

Ik denk dat mijn stationair sproeier het heeft opgegeven, kan dit ?
jackel

Heb ik ook al tig keer gehad, gewoon er ff uit draaien en doorblazen, meestal zit er een vuiltje in ofzo, uitkijken dat ie niet uit elkaar valt er zit een soort stoppie voor je sproeier....
H8bal

jackel schreef:Heb ik ook al tig keer gehad, gewoon er ff uit draaien en doorblazen, meestal zit er een vuiltje in ofzo, uitkijken dat ie niet uit elkaar valt er zit een soort stoppie voor je sproeier....
Hoe geraak je aan die sproeier ?

Gemakkelijk te doen ?
jackel

als je aan de bestuurderskant staat kijk je aan de zijkant van de carburateur, de kant waar je benzineleiding op zit (heb er geen foto van :( ), daar zit een koperen bout die je er met een platte schroevendraaier uit moet halen, die moet je door blazen en tegen het licht houden, dan moet er een klein gaatje zichtbaar zijn anders is ie verstopt...succes
H8bal

jackel schreef:als je aan de bestuurderskant staat kijk je aan de zijkant van de carburateur, de kant waar je benzineleiding op zit (heb er geen foto van :( ), daar zit een koperen bout die je er met een platte schroevendraaier uit moet halen, die moet je door blazen en tegen het licht houden, dan moet er een klein gaatje zichtbaar zijn anders is ie verstopt...succes
THX (Y)

iemand pic ?
jackel

check je email!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

jackel schreef:als je aan de bestuurderskant staat kijk je aan de zijkant van de carburateur, de kant waar je benzineleiding op zit (heb er geen foto van :( ), daar zit een koperen bout die je er met een platte schroevendraaier uit moet halen, die moet je door blazen en tegen het licht houden, dan moet er een klein gaatje zichtbaar zijn anders is ie verstopt...succes
Weet je zeker dat die bout aan de bestuurderskant zit? ik zou namelijk zweren dat ie bij mij op de passagierskant zit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
limburgio

dacht ik ook aan passagierskant, tenzij je een engelse gt hebt :D
Matijs
Contacteer:

de kant waar de benzineleiding op zit, dat is dus inderdaad de passagierskant.
jackel

ehum...sorry, pasagierskant (S)
H8bal

Inderdaad. Eventjes eruit gehaald, doorgeblazen met hogedruk (alhoewel ik niets zag met het blote oog) en het lijkt in orde te zijn.

Fingers crossed.
H8bal

Net zelf naar het werk gereden +- 60km, geen problemen ondervonden. (Y)
Matijs
Contacteer:

mooi zeg. Zo simpel :)
Michel S.
Contacteer:

er is een maniertje om het probleem on the fly mogelijk op te lossen.

Ook reeds beschreven op het forum, maar hier is die dan nog een keer.

breng je motor naar een 3500-4000 rpm. laat opeens het gas los en gooi de choke omhoog.
Er wordt een vacuum gecreeerd wat vuiltjes enzo meezuigt en zo het probleem wellicht op kan lossen.

Maar laten we hopen dat je eht niet meer nodig hebt.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
H8bal

H8bal schreef:Net zelf naar het werk gereden +- 60km, geen problemen ondervonden. (Y)
En de weg terug ook alles in orde. Ook nog eens even getest tegn hoge snelheden ;)
Plaats reactie