Verlagingsveren verroest.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rontwingo

Ik zat vanmiddag eventje aan mijn Twingo te sleutelen en ineens bedacht ik me dat ik niet weet met wat voor merk mijn auto verlaagd is. Dus denk ga even kijken naar mijn veren welk merk er op staat (meestal staat dat er wel op)

Nou, helemaal geen merk meer. Ze zijn helemaal verroest en helemaal gebladderd, het ziet er iig niet echt pluis uit :s

Is dit nou normaal dat veren verroesten? En doe ik er vestandig aan om de veren gelijk te vervangen of kan het nog wel even?
Steven
Car: M536

Verroeste veren komt wel vaker voor.

De verf die erop zit is inhet begin redelijk flexibel, maar door de jaren heen droogt de lak uit en wordt hard. De veer veert rustig door, dus op een gegeven moment bladdert de verf er gewoon af.

In principe niet zo'n ramp, die veren zijn dik zat.
Moet er wel rond 15 jaar onder zitten willen ze eens gaan nadenken over breken. (groffe schatting, als je veel in regen en in de winter rijd misschien wat eerder). Maarja dan is een veer ook wel dusdanig oud dattie z'n fijne veereigenschapjes van het begin ook wat begint te verliezen .
Anyway een veer breekt vaak bovenin wat nauwelijks schade oplevert. Dus tis niet echt rampzalig.

Maar ik zou me er niet te snel druk over maken, gewoon een beetje oordeelkundig kijken :)
Rontwingo

Okay mooi, Was al bang dat ik door de veren zou zakken. Niet dat nieuwe veren prijzig zijn ofzo, maar het zag er iig niet prettig uit.
Matijs
Contacteer:

Ik heb ook nog zo'n setje verroest wokkelijzer liggen, misschien iemand een tip hoe je die vriendjes weer een beetje fris kan krijgen? Stralen en gewoon een verfje? Of poedercoaten? Of gewoon lekker laten roesten?
Ad van Haperen
Contacteer:

gewoon goed schuren (eventueel met een dremel ofzo) en dan (blanke) lak eroverheen
Steven

Ik zou eerder een antiroestmiddel gebruiken dan lak ofzo.
Denk dat tectyl bijv. niet eens zo'n gekke is :)

Funky kleurtjes hoeven niet, je ziet er toch geen reet van :p
Ad van Haperen
Contacteer:

Steven schreef:Ik zou eerder een antiroestmiddel gebruiken dan lak ofzo.
Denk dat tectyl bijv. niet eens zo'n gekke is :)

Funky kleurtjes hoeven niet, je ziet er toch geen reet van :p
Dat kan idd ook maarja het oog wil waarscchijnlijk toch wel wat want die roest boeit ook nie :D

en veren in de tectiel verkopen niet zo als in een mooi kleurtje
Steven

Nou ik de mijne vandaag mooi geschuurd getectylleerd, ziet er nog best strak uit ook :lol:
Stefan S.

Uitslover :p
Rontwingo

Nou ik heb me Weitec veertjes besteld, dus ben ik af van die roestige veren :)
Plaats reactie