probleem 1916v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

ik ben een 1916v aan het opknappen en nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als rij kan het opeens gebeuren dat de motor niet meer op het gaspedaal reageert, ik ben erachter gekomen dat als de motor terugvalt tot 1500 toeren de motor weer op het gaspedaal reageert. Nu ik dit weet schakel ik altijd meteen door in de vijf zodat ie weer snel op de 1500 toeren zit, daarna kan ik weer doorrijden, maar als ik dan het pedaal even loslaat, reageert ie weer niet en kan ik weer wachten totdat de 1500 toeren weer zijn bereikt. en dat was shit vanmiddag op de snelweg, ben maar de vluchtstrook opgegaan.

De motor blijft dus wel lopen en pakt dus vanaf 1500 toeren weer op.
Bougies en verdelerkap+rotor zijn vervangen.
Zou het de gaskleppotentiometer kunnen zijn?
Heeft er iemand tips welke dingen ik kan controleren?
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Oh ja, het gaat om een ph2, `93.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

up
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Help,

is dit zo`n vreemde klacht dat niemand een tip voor mij heeft?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Werkt je gasklep wel?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hey Pat.

Ik zou beginnen met het zoeken in je gaskleppositiesensor.

Even los halen die stekken en even meten op de toevoer. Hier moet je een mooie 5V meten en 1 mooie massa. De andere is het retour signaaltje(waarschijnlijk de middelste)

Even meten of die spanningen aanwezig zijn. Dan sensor erop en de zwarte op de accu en de rode van de meter op de signaal draad. Op contact en meten.
Gesloten zal die een 0.4-0.6V moeten zijn, en volledig open een 4.6-4.8V.

Map sensor even doormeten lijkt me ook een goed plan. Als je waarden nodig hebt, laat maar horen.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

@Riel, de gasklep zelf werkt wel lijkt me.
@Michel, ik zal eens kijken of ik een meet apparaatje heb, maar als je in de buurt bent kun je mischien ff langs komen, heb hier namelijk de ballen verstand van :)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Patrick L. schreef:@Riel, de gasklep zelf werkt wel lijkt me.
@Michel, ik zal eens kijken of ik een meet apparaatje heb, maar als je in de buurt bent kun je mischien ff langs komen, heb hier namelijk de ballen verstand van :)
Ik zal eens kijken of ik even langs kan komen. Heb nu wat sleutelkennis opgedaan met de clio en heb ook zo wat alle gegevens ervan. Een aangezien de 19 amper verschilt van de clio motorisch, lijkt het me geen probleem om hem door te meten.
Maar ik bel je even op. Spreken we wat af.

Heb ook nog wat fotos van ons gebakje nu:

KLIKOS

Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

ja dat zou fijn zijn, geloof dat ik ook geen multimeter heb btw.

en mbt die foto`s, heftig, krijg dat maar weer eens in elkaar :wink: :)
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Hoogst waarschijnlijnlijk zit er een verkeerde rekeneenheid/computer in mijn auto....
vanmiddag laten uitlezen in Smeermaas bij de Renogarage, gaf meteen een foutmelding in de rekeneenheid en de gaskleppositie, waarschijnlijk hangt dit met elkaar samen, iemand nog een rekenheid in de aanbieding voor een 1916v uit 93 zonder abs?
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

andere vraag weet iemand de hom-nr`s van de rekeneenheid voor een ph2 1916v?
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hey Pat.

Sorry voor mijn late reactie op je PM. Ben nu vollop bezig met de clio. Willen vrijdag kunnen rijden met het beestje.

Wat betreft de 19. Is de computer van een clio 16V hetzelfde?

Zo ja, heb ik wel even een computer wat je kunt lenen om het te proberen.

Laat maar horen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Maakt niet uit, ik heb er geen idee van of die hetzelfde zijn van 1916v ph2 en Clio16v, heeft iemand anders hier antwoord op?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Patrick L. schreef:Maakt niet uit, ik heb er geen idee van of die hetzelfde zijn van 1916v ph2 en Clio16v, heeft iemand anders hier antwoord op?
Vraag menno eens. die zit in die computerhandel...
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

opgelost, heb de rekeneenheid vervangen en daarna ook de stappenmotor, loopt nu weer normaal, kan ik eindelijk eens gas gaan geven met dat ding :)
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Mooi dat het opgelost is, maar welke van de 2 oorzaken was het nu dan? :p
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

beide.
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Dus je bent dr donderdag met de 19??? (Y)
Plaats reactie