Megane: Lekke accu zorgt voor door rotten carroserie

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
RonnyClio

Ik heb deze vragen ook in een andere topic gezet, maar het leek me beter om dit in een aparte topic neer te zetten, omdat dit beter te vinden is en de andere topic niet "vervuilt" 'tis daar wel een beetje offtopic.
Nou heb ik veel geruchten gehoord van dat er in het verleden wel eens lekkende accu's in bepaalde Megane's gezeten hebben.
En uh oh, ik keek even goed in mijn accu-bak en zag best veel roest!!!!! :@ Misschien dat mijn auto daar ook slachtoffer van is geworden!

Nu wil ik van het weekend kijken of ik dit een beetje goed kan oplosson, voordat het helemaal doorroest.
Dus ik was eigenlijk benieuwd of jullie een paar goede tips voor me hebben. :p

Kan ik de accu gewoon loskoppelen zonder dat de computer van slag raakt?

Wie heeft er goede tips van hoe ik het kan behandelen? Ik denk dat het (nog) niet is doorgerot.

Ik ben van plan om met een dremel alle roest weg te slijpen en vervolgens met een middel de roest tegen gaan.

Hoe zou ik dit het beste tegen kunnen gaan?

Alvast bedankt party-people! (Y) :beer:
peter r

RonnyClio1.2 schreef:
Ik heb deze vragen ook in een andere topic gezet, maar het leek me beter om dit in een aparte topic neer te zetten, omdat dit beter te vinden is en de andere topic niet "vervuilt" 'tis daar wel een beetje offtopic.
Nou heb ik veel geruchten gehoord van dat er in het verleden wel eens lekkende accu's in bepaalde Megane's gezeten hebben.
En uh oh, ik keek even goed in mijn accu-bak en zag best veel roest!!!!! :@ Misschien dat mijn auto daar ook slachtoffer van is geworden!

daar is ind. een probleem meegeweest er zijn zelfs mensen die een complete nieuwe car. hebben gehad er staan een aantal van die oude bij v/d tol dus even info bij de dealert.

Nu wil ik van het weekend kijken of ik dit een beetje goed kan oplosson, voordat het helemaal doorroest.

Wie heeft er goede tips van hoe ik het kan behandelen? Ik denk dat het (nog) niet is doorgerot.

Ik ben van plan om met een dremel alle roest weg te slijpen en vervolgens met een middel de roest tegen gaan.

peter r

peter r schreef:
RonnyClio1.2 schreef:

Daar is ind. een probleem meegeweest er zijn zelfs mensen die een complete nieuwe car. hebben gehad er staan een aantal van die oude bij v/d tol dus even info bij de dealert.
Thadarkraven
Contacteer:

Er zijn idd auto terug voor naar
de fabriek gegaan jah, het gaat om
een bepaalde serie accu's van het
merk TUDOR !!!

Het water van de parravan kwam op de
een of andere manier in de accu waardoor
deze overstroomde en je schutbord e.d.
opvrat...

Je moet dus iig de accu eruit halen en een
andere accu monteren, beste schutbord waar ie
geroest is helemaal kaal maken en dan behandelen
met tectiel of andere antiroestzooi...

Onder de nieuwe accu's in die auto's zijn
trouwens plastic bakken gekomen om het water
en evt zuur af te voeren ipv in je parravan te
laten liggen :wink:

Misschien dat je met deze info iets kan

Grtzz Tony
:smoke:
Robert Clio S.

Op mijn werk hebben we er een stuk of 30 gehad. Ze rotten bij elke accu, niet alleen die van Tudor, ook die van Renault zelf. Inderdaad door het overstromen van je accu.

Hoe oud is je auto? Want het kan in de garantie vallen. Het beste wat je kan doen is niets, en het overlaten aan een schadebedrijf die door Renault erkend is, dan pas wordt het netjes gedaan. Om het zelf te doen is zwaar klote als je geen ervaring ermee hebt.

Rij langs de dealer, die kunnen je meer info geven in verband met garantie en de eventuele reparatie.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Robert Clio S. schreef:Op mijn werk hebben we er een stuk of 30 gehad. Ze rotten bij elke accu, niet alleen die van Tudor, ook die van Renault zelf. Inderdaad door het overstromen van je accu.

Hoe oud is je auto? Want het kan in de garantie vallen. Het beste wat je kan doen is niets, en het overlaten aan een schadebedrijf die door Renault erkend is, dan pas wordt het netjes gedaan. Om het zelf te doen is zwaar klote als je geen ervaring ermee hebt.

Rij langs de dealer, die kunnen je meer info geven in verband met garantie en de eventuele reparatie.
hoelang zit die garantie er op?? is dat niet 6 jaar of zo??
Robert Clio S.

Ja bij de Megane wel volgens mij. Misschien heeft is het er eentje uit '98 dan moet het allemaal nog wel goed komen via de garantie. Zo niet? Dan zou ik heel gauw die auto weg doen en op zoek gaan naar een andere megane, want het komt net zo hard terug als je het verkeerd behandeld.
RonnyClio

Ok bedankt mannen! :worship:

Ik heb de Megane nog niet zo lang, dus voorlopig gaat hij de deur nog niet uit :wink:

Ik heb de dealer alvast een mailtje gestuurd, ik ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben. Anders wil ik vrijdag even langs gaan.

Probleempje: ik heb niet zo'n grote bek, maar ik hoop dat ik er wel een gevalletje garantie eruit kan proberen te halen :smile: het is trouwens een Megane van Juni 1998 dus wie weet...

Dan zal ik het verhaal maar proberen te vertellen bij de dealer, en hopen dat ze me verder willen helpen. Verder is de auto gewoon perfect dus als het zou moeten heb ik er wel wat voor over hoor :p :wink:

Thanks a lot mateys!!!
Anonymous

Robert Clio S. schreef:...want het komt net zo hard terug als je het verkeerd behandeld.
Komt sowiezo weer terug.... hoe dan ook... tis niet anders :(
Robert Clio S.

Matthijs schreef:
Robert Clio S. schreef:...want het komt net zo hard terug als je het verkeerd behandeld.
Je kan er iig een paar jaar weer tegenaan, tegen die tijd dat het terug is dan is die auto waarschijnlijk weer ingeruild voor het nieuwste type megane uiteraard :) .

Je kan er ook zelf nog eens een soort van plastic bak omheen maken wanneer die klus gebeurt is, dan weet je zeker dat er geen water op die accu komt, want het bakje wat er na de reparatie onder de accu komt laat te wensen over.

Wij controleren altijd of alle roest weg is voordat er verder gewerkt/gelast wordt aan het schutbord. Na het lassen en afwerken dikke laag zink erover, afkitten en dan kan hij naar de spuiterij. De kans dat het terug komt wordt hierdoor sterk verminderd. Maar ja, er is inderdaad nog altijd een kans dat het wel terug komt. De ontwerpers van de Megane hebben hierbij gewoon een grove fout gemaakt. Daar kan Renault niet omheen.
Emiel

Elke 19 heeft standaard zo'n mooi plastic bodem met afvoer naar de wielkast.
Als je alles hebt weggewerkt kun je er misschien een van een 19 gebruiken.

Alleen zul je dan voor het afvoerslangetje misschien een gat moeten boren als je het goed wil doen.

Succes ermee.
Anonymous

Robert Clio S. schreef:
Matthijs schreef:
Je kan er iig een paar jaar weer tegenaan, tegen die tijd dat het terug is dan is die auto waarschijnlijk weer ingeruild voor het nieuwste type megane uiteraard :) .

Je kan er ook zelf nog eens een soort van plastic bak omheen maken wanneer die klus gebeurt is, dan weet je zeker dat er geen water op die accu komt, want het bakje wat er na de reparatie onder de accu komt laat te wensen over.

Wij controleren altijd of alle roest weg is voordat er verder gewerkt/gelast wordt aan het schutbord. Na het lassen en afwerken dikke laag zink erover, afkitten en dan kan hij naar de spuiterij. De kans dat het terug komt wordt hierdoor sterk verminderd. Maar ja, er is inderdaad nog altijd een kans dat het wel terug komt. De ontwerpers van de Megane hebben hierbij gewoon een grove fout gemaakt. Daar kan Renault niet omheen.
Accuzuur op metaal is gewoon een disaster !
Robert Clio S.

Matthijs schreef:
Robert Clio S. schreef:
Matthijs schreef:

Accuzuur op metaal is gewoon een disaster !
Klopt, in het ergste geval valt de accu bij de passagier tussen zijn voeten (dat is gebeurt, op die wagens kwam een compleet nieuwe carrosserie).

Als het gerepareerd is zelf een bak maken die je accu compleet bescherm tegen water. Maar wel zo dat die bak er makkelijk uit te halen is als deze vervangen moet worden.
Plaats reactie