probleem versnellingsbak 19 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Patrick

zoals topicnaam al vermeld heb ik dus een versnellingsbak probleem.
ik wilde keren op de weg wat uiteindelijk wel is gelukt maar niet zonder problemen.
ik ree heel rustig,voor een sportiveling zoals ik heel rustig dus.
nu draaide ik rechtsom de weg op en het kraakte en schokte echt superhevig alsof er een hoop over elkaar heen schoot zo kan ik het het beste formuleren.
ik heb wel heel rustig naar huis kunnen rijden en heb gewoon mijn versnellingen,maar met de nodige bijgeluiden en als ik stiekum even gas bij gaf om toch es te checken wat er nou ook alweer wat was het meteen weer duidelijk,een probleem dus.
ik weet echter niet hoe ik het beter kan bschrijven maar ik heb de auto thuis opgekrikt en heb em met beide wielen van de grond eens ff in de 2de versnelling laten draaien.
resultaat was een hoop gebonk,een klote geluid schokkende blok en als ik 1 wiel tegen hield was het een geluid dus echt heel duidelijk aanwezig en hij wilde niet echt tegen gehouden worden.

wat kan het probleem zijn,zelf denk ik aan het differentieel,maar ja op bakgebied ben ik een leek.
ik weet alleen dat je er olie in moet mikken,verder heb ik er totaal geen verstand van.

groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
marco

dit heb ik gehad met de 5 pat ,is de bak ja,waarschijnlijk dif .Dat wordt dus een nieuwe bak boy :( .Very klote ,aangezien je hem pas hebt

greetz marco
mark 5t
Contacteer:

omdat je zegt dat de motor zo bonkt verdenk ik de achterste motorsteun.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
canonballman

is volgens mij zo goed als zeker de bak.

tipje: rijdt er geen meter meer mee, het wordt alleen maar erger/duurder
Patrick

canonballman schreef:is volgens mij zo goed als zeker de bak.

tipje: rijdt er geen meter meer mee, het wordt alleen maar erger/duurder
heb jij geen idee wat me overkomen kan zijn dan?
en nee een baksteun is het beslist niet,dat is iets wat ik met meer dan 100% kan uitsluiten.
vraagje,kan ie wel gesleept worden?

groet pat.
canonballman

Slepen is VAAK geen probleem, soms wel.

Als ie erge geluiden BLIJFT maken met het slepen, dan moet je stoppen.

En wat er mis mee is, is gissen. En gissen is vaak missen.
Als de bak open is is dat vaak wel duidelijk.
canonballman

vervoeren op een kar is natuurlijk het beste.
Patrick

canonballman schreef:vervoeren op een kar is natuurlijk het beste.
ik heb even gekeken in mijn keldertje,maar heb helaas niet zo'n kar staan :)
ik zit dus echt even met een dilemma over het vervoeren van de auto.
gille
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:
canonballman schreef:vervoeren op een kar is natuurlijk het beste.
ik heb even gekeken in mijn keldertje,maar heb helaas niet zo'n kar staan :)
ik zit dus echt even met een dilemma over het vervoeren van de auto.
pat ,als die in neutraal staat kan je die gerust afslepen.
Patrick

nou gille dat idee heb ik dus niet,want rollend maakt hij een tering kut geluid en ben bang dat er iets met het dif is,maar correct me if I am wrong
gille
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:nou gille dat idee heb ik dus niet,want rollend maakt hij een t@ring k#t geluid en ben bang dat er iets met het dif is,maar correct me if I am wrong
hoe zijn de beide cardan's vriend?
Patrick

gille schreef:
patrick 21TURBO schreef:nou gille dat idee heb ik dus niet,want rollend maakt hij een t@ring k#t geluid en ben bang dat er iets met het dif is,maar correct me if I am wrong
kardans bedoel je zeker steekassen mee,nou 1 is er vernieuwd,en de ander is ook in goede staat.
ik heb de auto laten draaien met wielen aan de grond stilstaand,van de grond in versnelling en bij alles is het gewoon mis,een vervelend geluid.
maar ik heb nu een clio bak,alleen is het weer de vraag of die gaat passen,wie weet dat het is een jb3048 mijn 19 is uit 1990 dus misschien net genoeg info om te weten of het gaat passen.
laat het me ff weten alsjeblieft,groet pat.
Michel S.
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:
gille schreef:
kardans bedoel je zeker steekassen mee,nou 1 is er vernieuwd,en de ander is ook in goede staat.
ik heb de auto laten draaien met wielen aan de grond stilstaand,van de grond in versnelling en bij alles is het gewoon mis,een vervelend geluid.
maar ik heb nu een clio bak,alleen is het weer de vraag of die gaat passen,wie weet dat het is een jb3048 mijn 19 is uit 1990 dus misschien net genoeg info om te weten of het gaat passen.
laat het me ff weten alsjeblieft,groet pat.
Eind overbrenging is anders. Voor de rest zijn de overbrengingen hetzelfde. Maar of die fysiek zonder probs past, dat weet ik niet. Denk dat onze Kannonskogel hier meer over weet te vertellen.

succes ermee.

Ps. Ga je zelf aan de bak beginnen? Zo ja, is het boek misschien wel handig, lijkt je niet? Kan ik je inscannen.

groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick

ja ik ga er zelf aan beginnen.
er is me verteld dat het bakje van een clio zou moeten passen,mar gisteren las ik weer iets over een carter van allu enz en dat het dan weer niet paste enzo.
maar ik heb dus een stalen pan,maar weet alleen niet waar deze bak vanaf komt dus vandaar dat ik dat via deze nummers vraag of dat gaat passen.
eindoverbrenging is prima dat die wat korter is,is ie ook wat beter van z'n plek te krijgen,is het niet? :)
maar info is heel erg welcom,heb even niet de mogelijkheid om mijn baknummers te sjekken dus ik hoop dat deze info net genoeg kan zijn.
groet pat.
Patrick L.

op marktplaats onderdelen renault, wordt eem bak van de 1916v aangeboden, 175 euro, zag ik vanmiddag...
Patrick

Patrick L. schreef:op marktplaats onderdelen renault, wordt eem bak van de 1916v aangeboden, 175 euro, zag ik vanmiddag...
jeh pum,ich hub al unne bak,mehr dee is vaan unne clio,en mien vroag is of dee deid passe
Michel S.
Contacteer:

ik heb het boek even doorgebladerd (respect cannonbal :worship: ) en ik zie nu nog overal tanwieltjes enz enz :P

Maar ik kan niet eruit halen of het wel of niet zou passen. Dat haal ik er niet uit. Dus daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Patrick

jammer,maar fijn dat je even hebt gekeken kerel,vindt ik fijn :)
ik hoop dat ik snel de info heb of het wel zou kunnen gaan passen zodat ik aan de auto kan beginnen zodat ik er weer gebruik van kan maken.
Michel S.
Contacteer:

Op onze bak staat precies dat nummer. En dat is er 1 met alu carterpan.
Maar ja, weet je vrij weinig mee denk ik.

Wij gaan denk ik op zoek naar een andere bak. Is misschien goedkoper en een stuk sneller.
Riël
Über-Spammer

Nou ja je moet toch demonteren etc. Het is niet echt meer werk om hem ervoor te houden en te kijken of ie past, toch? Bedoel, je hebt de bak al :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

Michel S. schreef:Op onze bak staat precies dat nummer. En dat is er 1 met alu carterpan.
Maar ja, weet je vrij weinig mee denk ik.

Wij gaan denk ik op zoek naar een andere bak. Is misschien goedkoper en een stuk sneller.
misschien een idee om deze bak over te nemen daar ik weet dat het niet gaat passen uit een andere topic waar staat dat een bak die op blok zit/zat met een allu carter niet past op een 16v blok met stalen pan.
dus als het is laat het me even weten of jullie interesse hebben anders breng ik de bak terug waar ik em vandaan heb.
groet pat.
Patrick

nou michel heeft de bak overgenomen waarvan ik het idee al had dat deze niet ging passen(helaas zonder reply's van anderen er zelf maar uit opgemaakt)
maar goed,ik zit nu dus nog zonder bak en mijn vraag is wie heeft er dus een passende bak voor me of een ander alternatief,is repareren een optie misschien?
als iemand me kan helpen dan hoor ik het graag,
groet pat
Michel S.
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:nou michel heeft de bak overgenomen waarvan ik het idee al had dat deze niet ging passen(helaas zonder reply's van anderen er zelf maar uit opgemaakt)
maar goed,ik zit nu dus nog zonder bak en mijn vraag is wie heeft er dus een passende bak voor me of een ander alternatief,is repareren een optie misschien?
als iemand me kan helpen dan hoor ik het graag,
groet pat
Je zou eens kunnen proberen de onderdelen lijn te raadplegen. Die hebben wellicht wat liggen en sturen het op.

maar ik ben zowiezo voor je aan het rondkijken. Maar is niet echt veel van te vinden
Patrick

nee veel is er nit van te vinden,maar waarom heb je eigenlijk besloten om de bak over te nemen,was die andere bak zo rot dan?
ik ben gewoon bang dat als ik een bak zo koop dat ik schrot koop,heb op 1 of andere manier pech genoeg gehad alsof ik dat aantrek.
net als marco,het mocht bij hem ook niet in 1 keer lukken.
en daar heb ik eigenlijk nit veel interesse in,en zeker ook de tijd niet voor.
maar ja we zien het wel weer hoe het loopt,hoop dat ik het nu een beetje mee mag hebben ipv tegen :)
Michel S.
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:nee veel is er nit van te vinden,maar waarom heb je eigenlijk besloten om de bak over te nemen,was die andere bak zo rot dan?
ik ben gewoon bang dat als ik een bak zo koop dat ik schrot koop,heb op 1 of andere manier pech genoeg gehad alsof ik dat aantrek.
net als marco,het mocht bij hem ook niet in 1 keer lukken.
en daar heb ik eigenlijk nit veel interesse in,en zeker ook de tijd niet voor.
maar ja we zien het wel weer hoe het loopt,hoop dat ik het nu een beetje mee mag hebben ipv tegen :)
Zoals ik al zei, in onze bak is een koppeling ontploft. Dus heeft wat schade opgelopen. Maar dat is niet eens het probleem. Wij willen de auto vrijdag graag klaar hebben. En we gaan de bak wel uit elkaar trekken om te kijken wat er nou precies mis is. Maar dit was even een snellere oplossing.
Patrick L.

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... k&oudei=15

hiet staat er eentje te koop,

btw als je een gebruikte niet vetrouwd moet je niet lang nadenken en de jouwe laten reviseren, weet je zeker dat het goed is.
Plaats reactie