polyester motorkap

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik had een tijdje geleden iets gelezen over polyester motorkappen, zijn die nog verkrijgbaar??
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
Anonymous

Jasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
kopiëren mag niet ;)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Matthijs schreef:
Jasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
kopiëren mag niet ;)
DOn leben maar volgens mij alleen voor de clio. En tijn heeft er een maar ik weet niet waarvandaan.
Anonymous

Frits schreef:
Matthijs schreef:
Jasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
kopiëren mag niet ;)
DOn leben maar volgens mij alleen voor de clio. En tijn heeft er een maar ik weet niet waarvandaan.
Integrale kap toch ?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

slash schreef:ik had een tijdje geleden iets gelezen over polyester motorkappen, zijn die nog verkrijgbaar??
kijk anders ff op:

http://www.mcracingsa.com

Daar hebben ze ook kunststof kappen.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Frits schreef:
Matthijs schreef:
Jasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
kopiëren mag niet ;)
DOn leben maar volgens mij alleen voor de clio. En tijn heeft er een maar ik weet niet waarvandaan.
JL is er een tijd geleden mee bezig geweest. Een R5 kap met een Clio bult en luchthapper. Maar hoe de stand van zaken is weet ik niet.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Voor welke auto??

Keb er eentje van de Clio 16v in de schuur liggen van carbon/kevlar 8) licccchhhhtt!! Sorry, niet te koop :p

Via Spider-Tech Heerhugowaard geimporteerd (ff search voor adresgegevens gebruiken) van mcracingsa.com zoals Arjen ook al aan gaf. Kostje alles bij elkaar rond de 300 euro.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ja en er ligt nog iets anders bij :@
Hopelijk hebben ze die in juni ook tekoop op circuit zolder :lol:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ant1 schreef:ja en er ligt nog iets anders bij :@
wat bedoel je?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik denk 't maxi-roostertje?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

iets voor op het dak/achterklep.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

oww die ja (Y) :)


maxi rooster ben ik nog mee bezig.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Had je de motorkap met ingebouwd rooster niet dan?
Ik dacht dat je special die motorkap had gekocht omdat er al een rooster in zat. :s
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

idd :s, zit wel een sparing in maar nog niet het gewenste rooster (gaas ipv lamellen)

zie foto's:

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/rooster.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/rooster2.jpg[/img]

Maargoed, er wordt nu gewerkt aan het lamellen rooster, komt goed (Y)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Wat is/was het nut eigenlijk van dat rooster? Afvoer warme lucht?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

handig met regen :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

@ Jasper - extra toevoer luchtfilter, of op een airbox aansluiten, moet nog ff kijken hoe en wat

@ Tom - ja vandaar een lamellen rooster met aan de binnenzijde en afdekplaatje/wateropvangplaatje
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Zo zit het tenminste bij een echte maxi, snap alleen het zwarte deel niet? Airbox waarbij lucht wordt aangezogen achter het schutboard?

Of tbv begeleiding toevoer lucht vanaf extra rooster in motorkap??

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
hij's helaas niet groter
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Robert, wat mij weleens verteld is dan, dat hij daar zijn lucht aanzuigt omdat hij dan minder vuil binnen krijgt als voor in de bumper inverband met rally rijden, rooster is er alleen voor koeling
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Jasper16v schreef:Wat is/was het nut eigenlijk van dat rooster? Afvoer warme lucht?
Als ik het goed begrepen had heeft dit te maken met de luchtflow.
robert db schreef: Zo zit het tenminste bij een echte maxi, snap alleen het zwarte deel niet?
Wat snap je niet?
Waarom de airbox van bij het raam de lucht krijgt?
Bij een aantal formule 2/maxi's gaat de lucht via de voor raam naar de airbox.Misschien weet stevenk wel hoe dit komt??
Zie onder een motor van een golf 4 kitcar.
[img]http://www.superkitcar.nl/ff2/6-4-2003/golf4-2.jpg[/img]
Anonymous

Als het goed is en je zet de auto in een luchttunnel dan zie je dat er rond de parafaan een werveling in de wind ontstaat... de lucht wil dus eigenlijk naar beneden en door de werveling gaat dit nogal hard, dus goede luchtinlaat. Dit in combinatie met het verhaal dat er zo weinig vuil op wordt gepakt is dit natuurlijk zeer effectief :)
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Matthijs schreef:Als het goed is en je zet de auto in een luchttunnel dan zie je dat er rond de parafaan een werveling in de wind ontstaat... de lucht wil dus eigenlijk naar beneden en door de werveling gaat dit nogal hard, dus goede luchtinlaat. Dit in combinatie met het verhaal dat er zo weinig vuil op wordt gepakt is dit natuurlijk zeer effectief :)
Klopt; ook de golf III had de luchtinlaat bij de voorruit; ander niet onbelangrijk punt is dat deze lucht dan ook niet ten koste van je koellucht gaat, die best wel niet onbelangrijk is bij dit soort auto's.

Overigens pakken o.a. de 106 & 306 maxi de lucht van voren onder de motorkap, dus het is niet een techniek die bij alle kitcars gebruikt wordt.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Ant,

Wat ik niet begrijp is hoe het luchttransport naar het inlaatspruitstuk plaats vindt. Achter het schutbord dus naar voren toe, waarbij de veerpootbrug zo te zien een opstakel is in deze route?
Het rooster in de motorkap doet dus niet mee??


Wellicht heeft iemand nog duidelijke foto's hiervan? Online kan ik iig niets vinden.

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nee, rooster heeft niets temaken met de lucht toevoer.Heb jij de bekende Renault Sport map niet ,welke hier vorig jaar aan geboden werd?
Daarin staat dit systeem ook.Dit systeem is ism throttle bodies ,je hebt ook nog eenzelfde soort maar dan zonder throttle bodies.Je kunt het vergelijken met het systeem zoals op de golf 4 zit.Diverse delen moeten ,zoals ik in de map zie,wel verplaatst worden.Zoals de accu en het koelvoeistof reservoir.

Ohja naam is ant1 waarbij de 1 uitgesproken gedient te worden in het engels. :lol:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Er is een topic geweest http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... echt+frans met daarin duidelijk foto's van de maxi.Door omstandigheden ben ik de foto's kwijt geraakt.Misschien heeft iemand deze foto's nog ,ik zal er ook graag een paar foto's van terug hebben op mijn computer. :foto: (Y)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

De reden waarom de aanzuiging van de airbox achter de voorruit zit is de aanwezigheid van een hoge druk punt van de buitenlucht. Lucht die over de motorkap stroomt "knalt" tegen de voorruit op zodat ter hoogte van de voorruit de luchtdruk plaatselijk hoger is. Dat kan je dus gebruiken om de motor van zuurstofrijkere lucht te voorzien => meer power!

Overigens vergaat horen en zien je met deze oplossing.

De reden dat de luchtaanvoer niet achter de voorbumper geplaatst kan worden is meestal de enorme radiateur geplaatst voor rallygebruik en de noodzaak voor verlichting. (Anders kan je in de koplamp een luchtgat kwijt.)

Het stof en vuilpunt gaat niet of slechts ten dele op.


Wat de carbon motorkappen betreft...
http://www.pro-comp.co.uk :worship:

[img]http://homepage.ntlworld.com/amityville ... netmed.jpg[/img]

There's more where this came from... >-)

JL Tuning kan dit via K-Tec leveren. En ze hebben ook een kap voor de Super 5!!! Nu ga ik ff lekker dagdromen over een super 5 met carbon/ kevlar plaatdelen... :p Of een dakplaat van kunstvezel net als bij de Bmw M3 CSL.

Nog een paar leuke pics...
[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... grille.jpg[/img]

Staat niet verkeerd al zeg ik hetzelf. (Als hater van tupperware!)

[img]http://homepage.ntlworld.com/amityville/kevsmall.jpg[/img]

Beetje NEED FOR SPEED UNDERGROUND :foto: Die smerige bumper hoeft van mij niet maar die kap zeker wel.

Ennuh Tijn heeft een Evo Integrale style motorkap...
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ant1 schreef:Er is een topic geweest http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... echt+frans met daarin duidelijk foto's van de maxi.Door omstandigheden ben ik de foto's kwijt geraakt.Misschien heeft iemand deze foto's nog ,ik zal er ook graag een paar foto's van terug hebben op mijn computer. :foto: (Y)
dit topic herinner ik me nog wel. Echter, volgens mij stonden hier geen detail foto's van onder de motorkap bij 'n maxi...kan zijn dat me geheugen me in de steek laat...
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Dat Clio frontje ziet er wel zeer strak uit zeg :worship:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Robert dB. schreef:Ant,

Wat ik niet begrijp is hoe het luchttransport naar het inlaatspruitstuk plaats vindt. Achter het schutbord dus naar voren toe, waarbij de veerpootbrug zo te zien een opstakel is in deze route?
Het rooster in de motorkap doet dus niet mee??


Wellicht heeft iemand nog duidelijke foto's hiervan? Online kan ik iig niets vinden.

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
Zo'n Maxi is echt een aparte auto. De stuurbekrachtigingspomp kun je op de nokkenas zien zitten links op het distributiedeksel. Dat gat in de kap zal wel voor opwellende warmte zijn. Er zit namelijk nog een warmtewisselaar op de bak die via het expansievat naar de zeer grote radiateur stroomt. Daar zal bij lage rijsnelheden wel wat warmte opwellen die ze zo afvoeren.

http://groups.msn.com/Speedline/renault ... PhotoID=78

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADhAloT ... 6868773575[/img]

Als dit niet duidelijk is... Dan weet ik het niet meer... Dit is de 205-220+pk throttle body versie.

Hier onder de std inlaatspruitstuk versie met minder als 205-220pk.

http://groups.msn.com/Speedline/renault ... PhotoID=79

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAAQA1sT ... 6873047863[/img]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ja speedline deze bedoel ik! (Y)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Zijn die spullen nog gewoon leverbaar en wat moet dat ongeveer gaan kosten? Dit onderstaande heeft wel wat weg van de laatste. Misschien dat het je op een idee brengt.

[img]http://www.hillpower.co.uk/images/galle ... p%2001.jpg[/img]

[img]http://www.hillpower.co.uk/images/photo ... t%2002.jpg[/img]

[img]http://www.hillpower.co.uk/images/photo ... t%2001.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Plaats reactie