polyester motorkap
kopiëren mag nietJasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
DOn leben maar volgens mij alleen voor de clio. En tijn heeft er een maar ik weet niet waarvandaan.Matthijs schreef:kopiëren mag nietJasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
Project: GTT Blue Sport
Integrale kap toch ?Frits schreef:DOn leben maar volgens mij alleen voor de clio. En tijn heeft er een maar ik weet niet waarvandaan.Matthijs schreef:kopiëren mag nietJasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
kijk anders ff op:slash schreef:ik had een tijdje geleden iets gelezen over polyester motorkappen, zijn die nog verkrijgbaar??
http://www.mcracingsa.com
Daar hebben ze ook kunststof kappen.
JL is er een tijd geleden mee bezig geweest. Een R5 kap met een Clio bult en luchthapper. Maar hoe de stand van zaken is weet ik niet.Frits schreef:DOn leben maar volgens mij alleen voor de clio. En tijn heeft er een maar ik weet niet waarvandaan.Matthijs schreef:kopiëren mag nietJasper16v schreef:Er was toch ook iemand binnen de club mee bezig?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Voor welke auto??
Keb er eentje van de Clio 16v in de schuur liggen van carbon/kevlar
licccchhhhtt!! Sorry, niet te koop
Via Spider-Tech Heerhugowaard geimporteerd (ff search voor adresgegevens gebruiken) van mcracingsa.com zoals Arjen ook al aan gaf. Kostje alles bij elkaar rond de 300 euro.
Keb er eentje van de Clio 16v in de schuur liggen van carbon/kevlar


Via Spider-Tech Heerhugowaard geimporteerd (ff search voor adresgegevens gebruiken) van mcracingsa.com zoals Arjen ook al aan gaf. Kostje alles bij elkaar rond de 300 euro.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
wat bedoel je?ant1 schreef:ja en er ligt nog iets anders bij![]()
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
oww die ja
maxi rooster ben ik nog mee bezig.


maxi rooster ben ik nog mee bezig.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
idd
, zit wel een sparing in maar nog niet het gewenste rooster (gaas ipv lamellen)
zie foto's:
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/rooster.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/rooster2.jpg[/img]
Maargoed, er wordt nu gewerkt aan het lamellen rooster, komt goed

zie foto's:
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/rooster.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/rooster2.jpg[/img]
Maargoed, er wordt nu gewerkt aan het lamellen rooster, komt goed

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
@ Jasper - extra toevoer luchtfilter, of op een airbox aansluiten, moet nog ff kijken hoe en wat
@ Tom - ja vandaar een lamellen rooster met aan de binnenzijde en afdekplaatje/wateropvangplaatje
@ Tom - ja vandaar een lamellen rooster met aan de binnenzijde en afdekplaatje/wateropvangplaatje
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Zo zit het tenminste bij een echte maxi, snap alleen het zwarte deel niet? Airbox waarbij lucht wordt aangezogen achter het schutboard?
Of tbv begeleiding toevoer lucht vanaf extra rooster in motorkap??
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
hij's helaas niet groter
Of tbv begeleiding toevoer lucht vanaf extra rooster in motorkap??
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
hij's helaas niet groter
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Robert, wat mij weleens verteld is dan, dat hij daar zijn lucht aanzuigt omdat hij dan minder vuil binnen krijgt als voor in de bumper inverband met rally rijden, rooster is er alleen voor koeling
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Als ik het goed begrepen had heeft dit te maken met de luchtflow.Jasper16v schreef:Wat is/was het nut eigenlijk van dat rooster? Afvoer warme lucht?
Wat snap je niet?robert db schreef: Zo zit het tenminste bij een echte maxi, snap alleen het zwarte deel niet?
Waarom de airbox van bij het raam de lucht krijgt?
Bij een aantal formule 2/maxi's gaat de lucht via de voor raam naar de airbox.Misschien weet stevenk wel hoe dit komt??
Zie onder een motor van een golf 4 kitcar.
[img]http://www.superkitcar.nl/ff2/6-4-2003/golf4-2.jpg[/img]
Als het goed is en je zet de auto in een luchttunnel dan zie je dat er rond de parafaan een werveling in de wind ontstaat... de lucht wil dus eigenlijk naar beneden en door de werveling gaat dit nogal hard, dus goede luchtinlaat. Dit in combinatie met het verhaal dat er zo weinig vuil op wordt gepakt is dit natuurlijk zeer effectief 

Klopt; ook de golf III had de luchtinlaat bij de voorruit; ander niet onbelangrijk punt is dat deze lucht dan ook niet ten koste van je koellucht gaat, die best wel niet onbelangrijk is bij dit soort auto's.Matthijs schreef:Als het goed is en je zet de auto in een luchttunnel dan zie je dat er rond de parafaan een werveling in de wind ontstaat... de lucht wil dus eigenlijk naar beneden en door de werveling gaat dit nogal hard, dus goede luchtinlaat. Dit in combinatie met het verhaal dat er zo weinig vuil op wordt gepakt is dit natuurlijk zeer effectief
Overigens pakken o.a. de 106 & 306 maxi de lucht van voren onder de motorkap, dus het is niet een techniek die bij alle kitcars gebruikt wordt.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ant,
Wat ik niet begrijp is hoe het luchttransport naar het inlaatspruitstuk plaats vindt. Achter het schutbord dus naar voren toe, waarbij de veerpootbrug zo te zien een opstakel is in deze route?
Het rooster in de motorkap doet dus niet mee??
Wellicht heeft iemand nog duidelijke foto's hiervan? Online kan ik iig niets vinden.
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
Wat ik niet begrijp is hoe het luchttransport naar het inlaatspruitstuk plaats vindt. Achter het schutbord dus naar voren toe, waarbij de veerpootbrug zo te zien een opstakel is in deze route?
Het rooster in de motorkap doet dus niet mee??
Wellicht heeft iemand nog duidelijke foto's hiervan? Online kan ik iig niets vinden.
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nee, rooster heeft niets temaken met de lucht toevoer.Heb jij de bekende Renault Sport map niet ,welke hier vorig jaar aan geboden werd?
Daarin staat dit systeem ook.Dit systeem is ism throttle bodies ,je hebt ook nog eenzelfde soort maar dan zonder throttle bodies.Je kunt het vergelijken met het systeem zoals op de golf 4 zit.Diverse delen moeten ,zoals ik in de map zie,wel verplaatst worden.Zoals de accu en het koelvoeistof reservoir.
Ohja naam is ant1 waarbij de 1 uitgesproken gedient te worden in het engels.
Daarin staat dit systeem ook.Dit systeem is ism throttle bodies ,je hebt ook nog eenzelfde soort maar dan zonder throttle bodies.Je kunt het vergelijken met het systeem zoals op de golf 4 zit.Diverse delen moeten ,zoals ik in de map zie,wel verplaatst worden.Zoals de accu en het koelvoeistof reservoir.
Ohja naam is ant1 waarbij de 1 uitgesproken gedient te worden in het engels.

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Er is een topic geweest http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... echt+frans met daarin duidelijk foto's van de maxi.Door omstandigheden ben ik de foto's kwijt geraakt.Misschien heeft iemand deze foto's nog ,ik zal er ook graag een paar foto's van terug hebben op mijn computer.



De reden waarom de aanzuiging van de airbox achter de voorruit zit is de aanwezigheid van een hoge druk punt van de buitenlucht. Lucht die over de motorkap stroomt "knalt" tegen de voorruit op zodat ter hoogte van de voorruit de luchtdruk plaatselijk hoger is. Dat kan je dus gebruiken om de motor van zuurstofrijkere lucht te voorzien => meer power!
Overigens vergaat horen en zien je met deze oplossing.
De reden dat de luchtaanvoer niet achter de voorbumper geplaatst kan worden is meestal de enorme radiateur geplaatst voor rallygebruik en de noodzaak voor verlichting. (Anders kan je in de koplamp een luchtgat kwijt.)
Het stof en vuilpunt gaat niet of slechts ten dele op.
Wat de carbon motorkappen betreft...
http://www.pro-comp.co.uk
[img]http://homepage.ntlworld.com/amityville ... netmed.jpg[/img]
There's more where this came from...
JL Tuning kan dit via K-Tec leveren. En ze hebben ook een kap voor de Super 5!!! Nu ga ik ff lekker dagdromen over een super 5 met carbon/ kevlar plaatdelen...
Of een dakplaat van kunstvezel net als bij de Bmw M3 CSL.
Nog een paar leuke pics...
[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... grille.jpg[/img]
Staat niet verkeerd al zeg ik hetzelf. (Als hater van tupperware!)
[img]http://homepage.ntlworld.com/amityville/kevsmall.jpg[/img]
Beetje NEED FOR SPEED UNDERGROUND
Die smerige bumper hoeft van mij niet maar die kap zeker wel.
Ennuh Tijn heeft een Evo Integrale style motorkap...
Overigens vergaat horen en zien je met deze oplossing.
De reden dat de luchtaanvoer niet achter de voorbumper geplaatst kan worden is meestal de enorme radiateur geplaatst voor rallygebruik en de noodzaak voor verlichting. (Anders kan je in de koplamp een luchtgat kwijt.)
Het stof en vuilpunt gaat niet of slechts ten dele op.
Wat de carbon motorkappen betreft...
http://www.pro-comp.co.uk

[img]http://homepage.ntlworld.com/amityville ... netmed.jpg[/img]
There's more where this came from...

JL Tuning kan dit via K-Tec leveren. En ze hebben ook een kap voor de Super 5!!! Nu ga ik ff lekker dagdromen over een super 5 met carbon/ kevlar plaatdelen...

Nog een paar leuke pics...
[img]http://www.k-tecracing.com/products/cli ... grille.jpg[/img]
Staat niet verkeerd al zeg ik hetzelf. (Als hater van tupperware!)
[img]http://homepage.ntlworld.com/amityville/kevsmall.jpg[/img]
Beetje NEED FOR SPEED UNDERGROUND

Ennuh Tijn heeft een Evo Integrale style motorkap...
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
dit topic herinner ik me nog wel. Echter, volgens mij stonden hier geen detail foto's van onder de motorkap bij 'n maxi...kan zijn dat me geheugen me in de steek laat...ant1 schreef:Er is een topic geweest http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... echt+frans met daarin duidelijk foto's van de maxi.Door omstandigheden ben ik de foto's kwijt geraakt.Misschien heeft iemand deze foto's nog ,ik zal er ook graag een paar foto's van terug hebben op mijn computer.![]()
Dat Clio frontje ziet er wel zeer strak uit zeg 

Zo'n Maxi is echt een aparte auto. De stuurbekrachtigingspomp kun je op de nokkenas zien zitten links op het distributiedeksel. Dat gat in de kap zal wel voor opwellende warmte zijn. Er zit namelijk nog een warmtewisselaar op de bak die via het expansievat naar de zeer grote radiateur stroomt. Daar zal bij lage rijsnelheden wel wat warmte opwellen die ze zo afvoeren.Robert dB. schreef:Ant,
Wat ik niet begrijp is hoe het luchttransport naar het inlaatspruitstuk plaats vindt. Achter het schutbord dus naar voren toe, waarbij de veerpootbrug zo te zien een opstakel is in deze route?
Het rooster in de motorkap doet dus niet mee??
Wellicht heeft iemand nog duidelijke foto's hiervan? Online kan ik iig niets vinden.
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/moteur.jpg[/img]
http://groups.msn.com/Speedline/renault ... PhotoID=78
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADhAloT ... 6868773575[/img]
Als dit niet duidelijk is... Dan weet ik het niet meer... Dit is de 205-220+pk throttle body versie.
Hier onder de std inlaatspruitstuk versie met minder als 205-220pk.
http://groups.msn.com/Speedline/renault ... PhotoID=79
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAAQA1sT ... 6873047863[/img]
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Zijn die spullen nog gewoon leverbaar en wat moet dat ongeveer gaan kosten? Dit onderstaande heeft wel wat weg van de laatste. Misschien dat het je op een idee brengt.
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/galle ... p%2001.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/photo ... t%2002.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/photo ... t%2001.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/galle ... p%2001.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/photo ... t%2002.jpg[/img]
[img]http://www.hillpower.co.uk/images/photo ... t%2001.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen