[Clio16V]achterremblokken vervangen? help?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Jeroen-16v

Ik heb dus vanmiddag een poging gedaan om mijn remblokken van mijn clio 1.8 16v te vervangen, en dit ging allemaal redelijk tot goed. Tot het punt aan kwam om mijn nieuwe remblokken erin te krijgen. :(

De remzuiger die naar mijn mening gewoon terug geduwd kan worden (N) , ging dus met geen mogelijkheid. Werkt het systeem mischien op een andere manier??
Met een draaibeweging of iets dergelijks.(net als sommige slopels) Of mischien hebben jullie nog handige tips en of aanwijzingen. Heb nu het oude zooitje maar weer gemonteerd, maar die blokken zitten bijna op zijn eind, dus please help??
Mischien heb ik iets over het hoofd gezien 8) , dus laat maar horen wat jullie ervaring is.
canonballman

Tegelijk draaien en duwen.

Bijv, met een platte schroevendraaier.
Er zitten uitsparingen in de zuiger.
canonballman

met de klok mee draaien!
Jeroen-16v

gelukt!! :D 8)

Het was egt zo gepiept na de gouden tip.
5 minuten per kant. Bedankt in ieder geval.
kan ik weer een tijdje remmen!
(Y) (Y) (Y)
waterwacht

:D misschien domme vraag hoor.

Maar komen die zuigers dan wel terug in de oude stand?

Is het ook nodig om het dopje van de remvloeistof open te zetten?

:worship:
Bas H
Contacteer:

Dat is niet nodig, je zult zien dat na het terugduwen van de zuigers het niveau in het remvloeistof reservoir gestegen is. Je duwt als het ware de vloeistof terug. Het is namelijk een gesloten systeem. Als je klaar bent druk je een paar keer op het rempedaal totdat je druk hebt. Dan zitten de zuigers tegen de blokken aan.

groetjes bas
waterwacht

:) da's mooi

Dus zo moet het ook gaan passen met nwe schijven erbij?
MarcoG
Contacteer:

let je wel op dat dat pinnetje van je remblok netjes in het spleetje van die zuiger valt?

Ik snap zelf ook niet hoe je iets via schroefdraad??? terug kunt draaien en het dan weer vanzelf ZONDER te draaien terug komt...en dat oneindig vaak? of zit er geen schroefdraad in? Anders moet ie op een gegeven moment toch opgedraaid zijn.
Plaats reactie