Handremkabel verwijderen

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
dikkeknodel
Contacteer:

Hoi, ik ben bezig met mijn R5 TR achteras om te wisselen voor een Clio achteras (=4 cm meer spoorbreedte)

De remtrommels wil ik overzetten, maar ik krijg de handremkabel niet uit de trommel :( .

Is er iemand die een idee heeft hoe dat gaat? Moet ik de kabel bij de handrem losmaken ofzo en dan helemaal loshalen?

Grtz Raymond
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Dus toch begonnen :)

Het makkelijkste is het om dit ff met zn 2en te doen. Een bij de handrem in de auto en een ander bij de trommel met 2 schroevendraaiers.

een trekt de handrem aan, en de ander stopt de 1e schroevendraaier tussen de arm de handrem. Nu de eerste schroevendraaier goed vast blijven houden en de handrem in de auto los. er komt speling op de handremkabel. nu met de 2e schroevendraaier het metalen einde van de handrem los wippen van de arm en klaar.

het kan zijn dat het de eerst keer niet lukt maar gewoon blijven proberen.

om de handremkabel uit je ankerplaat te halen gewoon een schroevendraaier en een hamer pakken, als er beweging in komt dan lostrekken aan de andere kant.

Kabels helemaal los halen is dus overbodig en nog veel meer werk. uitlaat en hitteschild moeten aan de kant om bij de handrem zelf te komen, en dan moet je ze alsnog weer los zien te krijgen. Dat andere is makkelijker.

GR.Frits
dikkeknodel
Contacteer:

Frits schreef:om de handremkabel uit je ankerplaat te halen gewoon een schroevendraaier en een hamer pakken, als er beweging in komt dan lostrekken aan de andere kant.
Thnx
Ik had de remblokjes er al uitliggen, moest alleen de kabel nog uit de ankerplaat krijgen.

Dus gewoon eruit slaan, ok dan ga ik dat morgen of zaterdag eens proberen
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

dikkeknodel schreef:
Frits schreef:om de handremkabel uit je ankerplaat te halen gewoon een schroevendraaier en een hamer pakken, als er beweging in komt dan lostrekken aan de andere kant.
Thnx
Ik had de remblokjes er al uitliggen, moest alleen de kabel nog uit de ankerplaat krijgen.

Dus gewoon eruit slaan, ok dan ga ik dat morgen of zaterdag eens proberen
Bij de clio kon ik alles laten zitten zoalsje kon zien. Als het maar lukt dan is het goed.

en voor dat je je as er onderuit hebt ff kijken of je je bouten los kan krijgen en anders bestellen hebben ze ze zaterdag nog binnen
dikkeknodel
Contacteer:

Ik heb de bouten er al onderuit. Ze gingen goed los. Je moet namelijk niet boven beginnen te draaien (mijn 16er dop is al kapot) maar aan de moer die onderop zit. Die gaat met wat moeite zo los, alleen moet je redelijk hard draaien omdat de bout vol met tectyl is geplamuurd.

Zal wel goedkomen denk ik... Dadelijk ff verder als ik thuis ben.
Plaats reactie