een vriend van mee heeft een gtt fase 2 gekocht maar nu hij hem laat lopen.
als ie nog niet warm is ( thermostaat is nog niet open. en je geeft goed gas wordt de slang vanaf de waterpomp echt erg dik en de slang voor de radiateur wordt heel erg dun ( vacuum)
wie weet wat dit mogelijk kan zijn???
gt turbo fase 2 opzwellende water slang
-
Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij ligt het gewoon aan het feit dat de slang zon 10 jaar oud is ofzo, dus gewoon poreus. Nieuwe slang en het is weg, maar ik weet niet of dat bij jou ook is omdat hij ook op een bepaalde plek dunner wordt.
-
Werkt de thermostaat zeker weten goed?
don't be a fool, wrap your tool
Zou niet moeten boeien aangezien deze wel gewend is dicht te staan 

-
- Car: GTT
De thermostaat werkt daar ligt hetr niet aan.
ik zou eens gaan kijken naar een luchtbel in het systeem.
wat ik heb gedaan, was op het expansie vaatje de bovenste slang die lange dunne los koppelen en dan op het vaatje de waterslang aansluiten... die lange dunne ff in een riool putje hangen.. ff zorgen dat je ook de slang naar de kachel radiator ff dicht knijpt.. dan gaat het water ook ff goed door je blok
alles er uit laten lopen bij het riool putje (schroef uit het blok, deze zit bij het distributie ketting kapje)
slang die naar de kachel gaat goed leeg blazen en de radiator ff goed door spoelen met water (deze word nauwelijks doorgespeold vanwege de thermostaat en dan wel zorgen dat die goed leeg is als je hem hierna weer gaat vullen. Doe dit er gelaak achter aan. (koop 2 vaatjes koelvloeistof van 5 liter bij de bouwmarkt. er gaat zeker 6 liter in een leeg systeem...)
Oh ja, boor ff een gat van 6mm in de behuizing van de thermostaat
wat ik heb gedaan, was op het expansie vaatje de bovenste slang die lange dunne los koppelen en dan op het vaatje de waterslang aansluiten... die lange dunne ff in een riool putje hangen.. ff zorgen dat je ook de slang naar de kachel radiator ff dicht knijpt.. dan gaat het water ook ff goed door je blok
alles er uit laten lopen bij het riool putje (schroef uit het blok, deze zit bij het distributie ketting kapje)
slang die naar de kachel gaat goed leeg blazen en de radiator ff goed door spoelen met water (deze word nauwelijks doorgespeold vanwege de thermostaat en dan wel zorgen dat die goed leeg is als je hem hierna weer gaat vullen. Doe dit er gelaak achter aan. (koop 2 vaatjes koelvloeistof van 5 liter bij de bouwmarkt. er gaat zeker 6 liter in een leeg systeem...)
Oh ja, boor ff een gat van 6mm in de behuizing van de thermostaat
-
Dicht trekken van die slang is redelijk normaal. Koelwater wordt van onderuit de radiateur gezogen. Als de thermostaat dus nog niet open staat, wordt die slang dus vacuüm gezogen. Als de thermostaat open is, is dit als het goed is weg of een heel stuk minder.
Jah waarom jas je niet gelijk de 40[mm] erdoorheen manAbel schreef:hmm ik heb er 1 in van 6mm die van 2-3 zag er zo klein uitSteven schreef:6mm? hallo?
Doe maar lekker 2-3 mm, das ruimt zat.
6mm moet toch ook gewoon kunnen?

In het cupboek zeggen ze ook een gaatje van 1-3mm, groter is echt niet nodig, is alleen maar lomp.
-
Abel schreef: Oh ja, boor ff een gat van 6mm in de behuizing van de thermostaat
Bij een gaatje van 4mm wil de auto amper meer warm worden. Is zomers wel goed maar in de winter krijg je dus geen warme voeten.......
Thermostaat goed om in de slang bij de waterpomp? Andersom doeti t niet geloof ik. De boel raakt verder niet aan de kook toch? Dan zal de radator wel vol zitten. Tjek btw ook effe of je 3 ontluchtingsnippels hebt (jaja: drie (2 op waterpomp en 1 op radator slang).