gt turbo fase 2 opzwellende water slang

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

een vriend van mee heeft een gtt fase 2 gekocht maar nu hij hem laat lopen.

als ie nog niet warm is ( thermostaat is nog niet open. en je geeft goed gas wordt de slang vanaf de waterpomp echt erg dik en de slang voor de radiateur wordt heel erg dun ( vacuum)

wie weet wat dit mogelijk kan zijn???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het lijkt me dat er ergens een verstopping zit of zo? :S

Je waterpomp werkt nog, dat is zeker! ;)
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Effe beginnen met ontluchten...
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij ligt het gewoon aan het feit dat de slang zon 10 jaar oud is ofzo, dus gewoon poreus. Nieuwe slang en het is weg, maar ik weet niet of dat bij jou ook is omdat hij ook op een bepaalde plek dunner wordt.
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Werkt de thermostaat zeker weten goed?
don't be a fool, wrap your tool
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zou niet moeten boeien aangezien deze wel gewend is dicht te staan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

is simpel te testen, laat maar warmdraaien voor de deur en als de radiateur koud blijft, als ie op arbeids temperatuur is, dan heb je de oorzaak.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

De thermostaat werkt daar ligt hetr niet aan.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik zou eens gaan kijken naar een luchtbel in het systeem.

wat ik heb gedaan, was op het expansie vaatje de bovenste slang die lange dunne los koppelen en dan op het vaatje de waterslang aansluiten... die lange dunne ff in een riool putje hangen.. ff zorgen dat je ook de slang naar de kachel radiator ff dicht knijpt.. dan gaat het water ook ff goed door je blok

alles er uit laten lopen bij het riool putje (schroef uit het blok, deze zit bij het distributie ketting kapje)

slang die naar de kachel gaat goed leeg blazen en de radiator ff goed door spoelen met water (deze word nauwelijks doorgespeold vanwege de thermostaat en dan wel zorgen dat die goed leeg is als je hem hierna weer gaat vullen. Doe dit er gelaak achter aan. (koop 2 vaatjes koelvloeistof van 5 liter bij de bouwmarkt. er gaat zeker 6 liter in een leeg systeem...)

Oh ja, boor ff een gat van 6mm in de behuizing van de thermostaat
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

6mm? hallo?

Doe maar lekker 2-3 mm, das ruimt zat.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Steven schreef:6mm? hallo?

Doe maar lekker 2-3 mm, das ruimt zat.
hmm ik heb er 1 in van 6mm die van 2-3 zag er zo klein uit

6mm moet toch ook gewoon kunnen?
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

Dicht trekken van die slang is redelijk normaal. Koelwater wordt van onderuit de radiateur gezogen. Als de thermostaat dus nog niet open staat, wordt die slang dus vacuüm gezogen. Als de thermostaat open is, is dit als het goed is weg of een heel stuk minder.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Abel schreef:
Steven schreef:6mm? hallo?

Doe maar lekker 2-3 mm, das ruimt zat.
hmm ik heb er 1 in van 6mm die van 2-3 zag er zo klein uit

6mm moet toch ook gewoon kunnen?
Jah waarom jas je niet gelijk de 40[mm] erdoorheen man :p
In het cupboek zeggen ze ook een gaatje van 1-3mm, groter is echt niet nodig, is alleen maar lomp.
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

Abel schreef: Oh ja, boor ff een gat van 6mm in de behuizing van de thermostaat

Bij een gaatje van 4mm wil de auto amper meer warm worden. Is zomers wel goed maar in de winter krijg je dus geen warme voeten.......
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

OK weer iets geleerd.. :( :wink:
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Thermostaat goed om in de slang bij de waterpomp? Andersom doeti t niet geloof ik. De boel raakt verder niet aan de kook toch? Dan zal de radator wel vol zitten. Tjek btw ook effe of je 3 ontluchtingsnippels hebt (jaja: drie (2 op waterpomp en 1 op radator slang).
Plaats reactie