Dennis WBJ schreef:Speedline, tuurlijk heb ik dat gelezen, maar de stuuruitslagbegrenzer vind ik geen optie.
Banden die aanlopen kun je niet verder insturen dan die hoek. Als je nu een aanslag maakt die ervoor zorgt dat de banden maar net niet aanlopen heeft het geen effect voor de maximale stuuruitslag.
En hij is afgelopen maandag met die 7J's door de APK gekomen, die gast vond het maar niks, maar zag het door de vingers, de auto is ook goedgekeurd.
En ik had de originele banden in de kofferbak liggen mocht ie moeilijk doen. Maar dat deed ie dus niet.
Waar mekker je dan over... Verpats lekker je 7 inch brede wielen ga met minder brede velgen sturen!?
Matijs schreef:Stuuruitslagbegrenzer lijkt me inderdaad niet alles, de stuuruitslag is al niet groot zoals hij is...
Wielen die aanlopen sturen zo ie zo al niet ver in. Die paar extra millimeter van de aanslag (uitslagbegrenzer) maken dan ook niet meer uit.
Matijs schreef:Ik snap ook niet helemaal waar alle verwarring vandaan komt, het is toch al jaren bekend dat 6,5J 15"met 195/45
de maat is voor onder de GTT? En dan kunnen er ook nog wel wat mm's verlaging vanaf. Bovendien geeft 195/50 ook nog een ongewenste tellerafwijking.
Tsja en die Duitse velgen, daar ga ik geeneens woorden aan vuilmaken

De maximale maat zonder aanlopen. Maar dat aanlopen kun je opheffen zodat je met 195 banden (de ideale maat voor een gtt) naar 7 inch brede velgen toekunt. Dat is namelijk de optimale combinatie voor grip en stuurgedrag. Dat telt. Het aanlopen is iets wat opgelost kan worden. Maar als je te belazerd bent om ff te vragen wat ik in gedachten heb en dan te horen dat het met een lasapparaat, een stripje ijzer en een bus tectyl in 15minuten gefixed is dan zoek je het zelf maar uit. En ga je de beste band/combinatie inruilen voor een minder brede velg omdat het aanloopt...
195/50 zorgt inderdaad voor een tellerafwijking in een auto waar in je je toch al nooit aan de maximum snelheid houdt
Duitse velgen hebben in de juiste ET waarde en breedte alleen effect op de afrolomtrek. Heb ik niet zo'n problemen mee. Persoonlijk vindt ik het niet mooi. That's all.