Misschien hebben sommigen het al gelezen in een ander topic maar bij het voltanken van mijn "nieuwe" r5 gtt kwam er een hoop benzine weer onder de auto vandaan. Hier was de Total wel blij mee, maar ik vind het toch wel minder. Nu de tank nog 3/4 vol is lekt ze niet meer. Dus het lek zal ergens bovenop de tank zitten.
Nu heb ik net eens even onder de wagen gelegen om te kijken waar de peut vandaan komt. Dat was dus niet te vinden omdat ie zo mooi ingebouwd zit.
Ik vraag me dan ook af of de benzinetank eenvoudig te verwijderen is? Ik heb 2 bouten gezien in de buurt van de achterbrug, maar er zullen er vast meer zijn.
Kan iemand hiervoor even de procedure omschrijven en/of aangeven waar ik op moet letten en of het eenvoudig is ja/nee blablabla.
kHoor het wel, alvast bedankt!
Je hebt een slang die naar je eerste tank gaat en een verbindings slang die van je eerste naar je tweede tank gaat, die worden nog al eens porreus. Mij tank lekt ook. Hij lekt aan de rechterkant bij een gietstuk of zo. Heb het nog niet kunnen bekijken i.v.m. tijd gebrek. Maar weet ook niet precies hoe het moet. Hij zit met een stuk of vier bouten vast, maar er zitten ook veel slangen aan, aan de boven kant! Ik wil hem los gooien en dan iets kantelen zodat ik er misschien bij kan, zonder hem helemaal er onderuit te moet halen!! Maar daar heb jij niets aan. Het belangrijkste is dat je eerst vind waar hij lekt!

Dit geintje heb ik ook gehad. Bij mij lekte hij aan de rechterkant op het gietstuk. Dit is een soort tuit waar een dop in geperst zit en daar lekte de tank. Je zal eerst de tank leeg moeten maken. Ik heb de tank leeg laten lopen door eerst de reserve tank lost te maken en die langzaam leeg te gieten in een emmer. Vervolgens heb ik de grote benzine tank leeg laten lopen door door de opening die ontstaat door het verwijderen van de reserve tank een stuk slang in de tank te hangen, hier even aan zuigen, (niet te hard, anders ga je lichterlijk over je nek) en de benzine loopt automatisch uit de slang in een emmer of jerrycan. Als de tank leeg is schroef je de 4 of 5 bouten los en haal je de benzine slangen los. Als alles los zit kan je de tank er zo onderuit halen, maar het kan wel een beetje wrikken zijn omdat er nog een deel onder de torsie zit. Ik weet niet zeker of het reserve wiel ook inde weg zit, omdat ik dat niet onder de auto heb zitten. Ik heb de tank toen vervangen voor een tank van een gewoon 5je. Je hebt dan alleen geen reserve tank meer en de hebt een andere vulpijp nodig, maar geen reserve tank scheelt ook weer gewicht. Het is even sleutelen, maar het moet lukken. Succes
Thanx !!! Dit moet ik dus maar even doen.
Ik zal de tank zoveel mogelijk leeg rijden en dan woensdag kijken of ik tijd heb om hem er onder weg te halen.
Ik hoop dat ik het lek nog kan dichten met fiber matjes oid.
Ok, bedankt voor de tips !!!
Ik zal de tank zoveel mogelijk leeg rijden en dan woensdag kijken of ik tijd heb om hem er onder weg te halen.
Ik hoop dat ik het lek nog kan dichten met fiber matjes oid.
Ok, bedankt voor de tips !!!
De benzinetank kun je ook wel vol laten. Wij hebben bij mijn wite gt de tank vol gelaten en er zo onder weg gehaald. Als je de tank er onder weg hebt dan kun je hem ook wat sneller en makkelijker legen. Hij is aardig makkelijk onder de auto weg te halen. Wel verstandig om de auto aardig hoog te zetten bijv. op bokjes. Is wat makkelijker met sleutelen
There will be plenty of time to rest when your dead
Ik heb het zelfde probleem
Tank lekt ook bij net over de helft
Er zit een soort mangat aan de rechter kant van de tank net bij/schuin boven tussen de achterbrug en ik kom er niet bij, zonder eerst de tank te laten zakken
En daar moet weer de achterbrug voor verwijderd worden
ach zo blijft men bezig
Tank lekt ook bij net over de helft
Er zit een soort mangat aan de rechter kant van de tank net bij/schuin boven tussen de achterbrug en ik kom er niet bij, zonder eerst de tank te laten zakken
En daar moet weer de achterbrug voor verwijderd worden

ach zo blijft men bezig
Yep , het zelfde probleem heb ik dus ook! 

-----------------
HOP HOP HOP GAS ER OP !

-----------------
HOP HOP HOP GAS ER OP !
Laatst gewijzigd door Sander op zo 2 sep 2001 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
JA FF VOOR DE DUIDELIJKHEID DE ACHTERBRUG KAN ECHT GEWOON BLIJVEN ZITTEN ALS JE JE TANK ER ONDER VANDAAN WILT HALEN ECHT WAAR IK HEB HET ZELF EEN WEEK OF TWEE GELEDEN OOK GEDAAN . FLUITJE VAN EEN CENT .
HET GROOTSTE PROBLEEN IS/ZIJN DE VAST GEROTTE SLANGENKLEMMEN , SPUIT DIE FF VAN TE VOREN IN EN DE BENZINE DIE NOG IN DE TANK ZIT ALS JE DIE ER EERST UIT WIL HALEN ( IK WAS FF AAN HET TOBBEN ) JE ZIT ALLEEN FF MET JE KABELS VAN JE HANDREM , GOOI DIE FF LOS ANDERS BLIJFT JE TANK DAAROP VAST HANGEN
-----------------
groetjes en veel 5 plezier , jochem
HET GROOTSTE PROBLEEN IS/ZIJN DE VAST GEROTTE SLANGENKLEMMEN , SPUIT DIE FF VAN TE VOREN IN EN DE BENZINE DIE NOG IN DE TANK ZIT ALS JE DIE ER EERST UIT WIL HALEN ( IK WAS FF AAN HET TOBBEN ) JE ZIT ALLEEN FF MET JE KABELS VAN JE HANDREM , GOOI DIE FF LOS ANDERS BLIJFT JE TANK DAAROP VAST HANGEN
-----------------
groetjes en veel 5 plezier , jochem
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op zo 2 sep 2001 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleem opgelost, Marius??
Ik heb hetzelfde gehad. Sta bij de benzine tank, loopt alles aan de ondekant eruit. Lekker hoor............
Misschien VOORDAT je je tank erondervandaan haalt:
ONDER de achterbank zit een plastic schijf, deze geeft toegang tot de bovenkant van de tank!
Hier zit je vlotter, en je benzine aansluitingen.
Dit vlotter wordt afgesloten met een grote, ultra moeilijk te verwijderen ring EN een rubber ring/pakking.
Als deze oud en uitgelubberd is, komt er bij een volle tank benzine OVER gestroomd!
Vervangen van dit rubber zal, als dit ook daadwerkelijk probleem is,je oplossing zijn.
Succes
Ik heb hetzelfde gehad. Sta bij de benzine tank, loopt alles aan de ondekant eruit. Lekker hoor............
Misschien VOORDAT je je tank erondervandaan haalt:
ONDER de achterbank zit een plastic schijf, deze geeft toegang tot de bovenkant van de tank!
Hier zit je vlotter, en je benzine aansluitingen.
Dit vlotter wordt afgesloten met een grote, ultra moeilijk te verwijderen ring EN een rubber ring/pakking.
Als deze oud en uitgelubberd is, komt er bij een volle tank benzine OVER gestroomd!
Vervangen van dit rubber zal, als dit ook daadwerkelijk probleem is,je oplossing zijn.
Succes
Laatst gewijzigd door Goof op ma 3 sep 2001 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
En d'r is iets met die rubber afdichting, maar weet niet meer precies wat. Geloof dat je 'm binnen een paar tellen nadat je 'm uit de verpakking haalt moet monteren, anders verlies 't materiaal z'n goede eigenschappen.
Zat die rubber ring luchtdicht verpakt toen je 'm kocht?
Zat die rubber ring luchtdicht verpakt toen je 'm kocht?
rev it like a rental
Nou ben druk bezig te tank leeg te rijden.
Ook nog bedankt voor je mail goof!
Ik zal die rubberen ring eens even controleren. Lijkt me heel logisch ook omdat het echt van bovenaf komt.
Maar dan moet ik dus even alle slangetjes losgooiien die bovenop die flotter zitten, en dan kan ik hem er zo uitdraaiien.
Mooi! Thanx voor de tips weer!
Ook nog bedankt voor je mail goof!
Ik zal die rubberen ring eens even controleren. Lijkt me heel logisch ook omdat het echt van bovenaf komt.
Maar dan moet ik dus even alle slangetjes losgooiien die bovenop die flotter zitten, en dan kan ik hem er zo uitdraaiien.
Mooi! Thanx voor de tips weer!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
klopt tino , ik was aan't schreeuwen .ff een puntje duidelijk maken . DAT HET NIET HOEFTOn 2001-09-03 10:31, 10o wrote:
Haas je capslock staat aan of zit je gewoon tegen je compu te schreeuwen?![]()