[Clio2] Nieuwe HU maar wel afst bediening en display in dash

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Beste RTC-ers,

Beetje lastig in de titel van dit bericht samen te vatten, maar eigenlijk is de braag simpel:
Kan je (en hoe dan) de afstandsbediening en het display in het dashbord nog gebruiken na de installatie van een nieuwe head unit cd speler?

Ik heb een Clio RS Ph1 met de standaard RadioRenault 4x 15W (ofzo) en de standaard speakers (2 voor, 2 achter en 2 tweaters). Dit klink wel leuk, maar hij moet regelmatig in zijn max als ik een keer een leuk nummer hoor. (~) 8) Tijd dus voor een aanpassing.

A;s het ff kan wil ik niet kutten met versterkers enzo, zo erg hoeft het niet. De tweaters houden het ook wel uit denk ik. Wil wel de standaard 4 speakers vervangen (is naar ik heb vernomen 80W max - niet in het boekje te vinden) en de cd speler.

Probleem: ik wil wel de afstandsbediening gebruiken en ook zou het zonde zijn als het display buiten spel werd gezet. Voor de afstandbediening schijnt er een interface te bestaan, maar bijvoorbeeld ook voor deze stakke pioneer?

[img]http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... _p77mp.jpg[/img]

Alvast bedankt voor de reacties!
Gr,
Elmo

[img]http://www.ekok.nl/scripts/renaultclio_ ... avatar.jpg[/img]
^^^ mijn RS :smile:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Zover ik weet is er zeker een interface te krijgen voor dit type, het beste kun je naar ene pioneer dealer toegaan, en achterin het foldertje van Pioneer staan diverse interfaces. Hier kun je zien of het de geschikte zijn.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus

Persoonlijk vind ik 't zonde geld om 'n interface te kopen. (Die krengen kosten geloof ik ook nog iets van 80 Euri.) Display mis ik echt niet, evenals de afstandsbediening.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ik heb dus wel een interface tussen mijn pioneer radio en m'n originele afstandsbediening, en dit werkt echt perfect!
Onder het rijden is het errug makkelijk :p .
Mocht je de prijs geen bezwaar vinden, zou ik het zeker doen.
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

wat heeft die van jou gekost, Peter ?
Bas Blue Sport

Nadeel van die interface is allen dat deze niet direct op de radio aan te sluiten is, maar dmv een IR verbinding die je dus ergens bij je versn pook of handrem moet plaatsen..
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Hmm das wel erg jammer. Er zit immers (bij deze pioneer) wel een aansluiting voor afst bediening met een draadje (anast de IR poort). En ho zit het met de display. geruik je deze niet meer? Wat zie je dan in het display?

Elmo

[img]http://www.ekok.nl/scripts/renaultclio_ ... avatar.jpg[/img]
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

@Ferdy: Ik heb hem voor 35,- kunnen kopen. Dat was wel via via, en niet illegaal.

@Elmo: Wat wil je dan nog met dat simpele 8- digits display doen dan.
Een beetje pioneer oel display is 10x zo mooi.
Cleaned Style
Projecttopic
Robert Clio S.

Wat ik weet is dat Renault nu alleen nog maar radio's leveren van Sony, daarvoor was het Pioneer. In de folders bij de dealer staan wel Sony radio's die op de afstandsbediening en op het display aangesloten kunnen worden. Zal er dus ook wel zijn voor Pioneer denk ik!
Clio 1.4 S strak in de lak!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Okay bedankt. Denk dat ik voor die pioneer ga, hij is wel erg mooi. Maar wel eerst luisteren natuurlijk! Het display is inderdaad niet erg fraai ofzo, maar vroeg me af wat je op het display ziet als hij een radio aansluiting emer heeft.

Gr,
Elmo

[img]http://ekok.nl/scripts/renaultclio_rs20 ... avatar.jpg[/img]
Plaats reactie