Hoi,
Ik ben van plan een Megane Coupe te gaan kopen uit 1998 maar weet niet de "zwakke" plekken van zo'n coupe!
Hij heeft ongeveer 160 000 km gelopen(gas)
Grtzz
Serge
Kwil Megane Coupe kopen, waar moet ik op letten ?
welk type??? 1.6 /2.0 /2.0 16v/
-
2.0 liter 8 kleppen
115 pk
115 pk
1.6e
1. Katalysator wil wel eens gaan rammelen, dit kan in de meesten gevallen opgelost worden door een klein scheurtje in de ophangbeugel vast te lassen.
2. De koppakking wil wel eens olie gaan lekken (Renault heeft hiervoor dacht ik een coulanceregeling)
3. De kleppendekselpakking lek ook wel eens olie
4. De motor maakt soms een rammelend (lagergeluid) dit kan verholpen worden door een zwaardere krukaspoulie te monteren.
5. Het slangetje van de MAPsensor scheurt wel eens waardoor hij afslaat en stottert
2.0 8V
1. Stappenmotor stationair toerental werkt soms slecht waardoor de motor afslaat of te hard stat. loopt.
2. Op LPG kunnen de kleppen ingesleten zijn(meestal na ong. 150000 km) dan moet de cilinderkop gereviseerd worden.
3. De waterpomp kan in een keer erg gaan lekken
2.0 16V
1. Let erop dat de motor nog redelijk droog is aan de onderkant, Daaraan kun je zien of er zuinig mee omgegaan is
2. De waterpomp net als bij de 8V
1,6 16V 1.4 16V
1. De bobines gaan wel eens kapot waardoor de motor op 3 cilinders gaat lopen
2.0 ide
1. De motor wil wel eens slecht gaan lopen door vervuiling aan de inlaatkleppen (omdat daar geen benzine meer langs komt door de directe injectie.
2. De motor heeft door de tijd veel modificaties gehad, vraag dus na of de motor alle modificaties heeft ondergaan.
1,9dti
1. Koelvloeistoflekkage bij het thermostaathuis
Alle modellen,
1. De achterschokbrekers maken vaak geluid Geeft niks maar is een rot geluid.
2. De afstandsbedieningen (infrarood) weigeren wel eens hiervoor is een modificatie geweest dmv metalen plaatje in de afst. bed.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!)
4. Lichtschakelaar, soms breekt het kabeltje af van de mistlampen (ff solderen)
5. De auto is niet vies van rammeltjes
6. Terugschakelen naar 2 gaat zwaar, kan verminderd worden met een toevoeging maar voor de bak kan het geen kwaad
-------------------------------------------------------------------------------[/b]
1. Katalysator wil wel eens gaan rammelen, dit kan in de meesten gevallen opgelost worden door een klein scheurtje in de ophangbeugel vast te lassen.
2. De koppakking wil wel eens olie gaan lekken (Renault heeft hiervoor dacht ik een coulanceregeling)
3. De kleppendekselpakking lek ook wel eens olie
4. De motor maakt soms een rammelend (lagergeluid) dit kan verholpen worden door een zwaardere krukaspoulie te monteren.
5. Het slangetje van de MAPsensor scheurt wel eens waardoor hij afslaat en stottert
2.0 8V
1. Stappenmotor stationair toerental werkt soms slecht waardoor de motor afslaat of te hard stat. loopt.
2. Op LPG kunnen de kleppen ingesleten zijn(meestal na ong. 150000 km) dan moet de cilinderkop gereviseerd worden.
3. De waterpomp kan in een keer erg gaan lekken
2.0 16V
1. Let erop dat de motor nog redelijk droog is aan de onderkant, Daaraan kun je zien of er zuinig mee omgegaan is
2. De waterpomp net als bij de 8V
1,6 16V 1.4 16V
1. De bobines gaan wel eens kapot waardoor de motor op 3 cilinders gaat lopen
2.0 ide
1. De motor wil wel eens slecht gaan lopen door vervuiling aan de inlaatkleppen (omdat daar geen benzine meer langs komt door de directe injectie.
2. De motor heeft door de tijd veel modificaties gehad, vraag dus na of de motor alle modificaties heeft ondergaan.
1,9dti
1. Koelvloeistoflekkage bij het thermostaathuis
Alle modellen,
1. De achterschokbrekers maken vaak geluid Geeft niks maar is een rot geluid.
2. De afstandsbedieningen (infrarood) weigeren wel eens hiervoor is een modificatie geweest dmv metalen plaatje in de afst. bed.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!)
4. Lichtschakelaar, soms breekt het kabeltje af van de mistlampen (ff solderen)
5. De auto is niet vies van rammeltjes
6. Terugschakelen naar 2 gaat zwaar, kan verminderd worden met een toevoeging maar voor de bak kan het geen kwaad
-------------------------------------------------------------------------------[/b]
Laatst gewijzigd door Remco_Rs op ma 26 jan 2004 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
zo dit moet wel genoeg zijn 

-
- Contacteer:
Oja sorry helemaal vergeten
-
- Contacteer:
geintje
ff over de vraag:
zwakke punt van de auto die je noemt: de gasinstallatie, de een zweert er bij binnen onze club de ander verafschuwt het.......verder de electronica vd auto maar voor de rest zijn het super fijne auto's
ff over de vraag:
zwakke punt van de auto die je noemt: de gasinstallatie, de een zweert er bij binnen onze club de ander verafschuwt het.......verder de electronica vd auto maar voor de rest zijn het super fijne auto's
-
Weet je wat het is eigenlijk, mijn ouders hebben een laguna 2.0 uit 96 ook gas en denk dus dat het dezelfde motor is. Die laguna heeft al 235 000 km gelopen(op gas) en doet het nog goed, dus ben eigenlijk niet zo bang voor de motor of electronica....dat kan altijd kapot gaan.Michel Meganefreak schreef:geintje![]()
ff over de vraag:
Maar bijvoorbeeld ik noem nu maar wat hoor: radiator die snel lekt of remsysteem wat snel kapot gaat.....
Radiateur die stuk gaat,is niet gebruikelijk.Maar let wel eff op of het koelsysteem niet uit bruinedrap bestaat( zie expasie vat)Want anders is het hoog tijd om het koelsysteem te verversen,Ik ben zelf als Renault monteur niet echt meer problemen tegengekomen ,als die er hier boven staan.
-
Zeer belangrijk punt wat er nog niet bij stond!!
Haal de accu eruit als die onder de parfan zit (daar bij je ruitenwissers), die krengen lekken! We hebben tot nu toe verspreidt over 4 jaar 400 Renault's terug gekregen waar het schutbord helemaal van weggerot is door de lekkende accu! Elke maand hebben we er eentje! Als de auto te oud is dan doet Renault moeilijk met garantie geven, is niet prettig, want als je te lang ermee doorrijdt dan ligt je accu bij je passagier op schoot en heb je een nieuw carrosserietje nodig!
Het is snel duidelijk of de accu lekt, sporen van roest in de accubak, goed te zien met licht erbij! De nieuwere types van de laatste lichting hebben de accu in de motorruimte, die hebben er geen last van!
Haal de accu eruit als die onder de parfan zit (daar bij je ruitenwissers), die krengen lekken! We hebben tot nu toe verspreidt over 4 jaar 400 Renault's terug gekregen waar het schutbord helemaal van weggerot is door de lekkende accu! Elke maand hebben we er eentje! Als de auto te oud is dan doet Renault moeilijk met garantie geven, is niet prettig, want als je te lang ermee doorrijdt dan ligt je accu bij je passagier op schoot en heb je een nieuw carrosserietje nodig!
Het is snel duidelijk of de accu lekt, sporen van roest in de accubak, goed te zien met licht erbij! De nieuwere types van de laatste lichting hebben de accu in de motorruimte, die hebben er geen last van!
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
is dat bij alle coupe's?het viel me op dat er maar een kleine accu in zit,gauw maar ff vervangen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
De kans dat de accu gaat lekken is bij alle coupé's waar de accu niet in de motorruimte zit! Door regenwater wat vrijspel heeft wat van je voorruit komt stroomt de accu over met al het zuur erbij, tja dan is het gewoon een kwestie van zeer korte tijd dat het doorgerot is!chris-mc schreef:is dat bij alle coupe's?het viel me op dat er maar een kleine accu in zit,gauw maar ff vervangen.
Zolang de accu niet lekt is er niets aan de hand, je kan wel bij de dealer een modificatie krijgen, een soort van opvangbak onder je accu met water afvoer, maar ik zal er twee halen dan, met die tweede knutsel je wat en dan blijft je accu echt helemaal droog, en dan kan hij dus niet overstromen!
Dit is iets waar bij ons nog nooit over gerept is.
Is wellicht een puntje om te gaan bespreken
Is wellicht een puntje om te gaan bespreken

-
Nagenoeg niemand weet het, omdat wanneer mensen het weten het negatieve reclame is! Mond-tot-mond reclame maakt iets sneller kapot dan dat je het opgebouwd hebt! Ben werkzaam bij een Renault schadeherstelbedrijf, ja dan kom je het gewoon in de praktijk elke week tegen!
Maar.... houdt niet in dat het geen ontzettende dikke en fijne wagens zijn! Je moet alleen goed kijken of het niet verrot is bij de aanschaf van een Coupé!
Maar.... houdt niet in dat het geen ontzettende dikke en fijne wagens zijn! Je moet alleen goed kijken of het niet verrot is bij de aanschaf van een Coupé!
-
Alle megane's behalve de Scenic, want die heeft hem onder de stoel (trouwens een kutklus om die te vervangen) of in de motorruimte zitten!Johan schreef:nou alleen megane coupe's hoorRobert Clio S. schreef: Je moet alleen goed kijken of het niet verrot is bij de aanschaf van een Coupé!
-
Ja ach alle oudere Renault's! Maar de plek waar megane's rotten, dat mag niet! Dat is gewoon een ontzettende ontwerpfout, vandaar dat die accu's verplaatst zijn! Maar ja, 1996 op de markt, pas in 2002 ongeveer verplaatst! Ga maar na hoeveel er rondrijden met een eventuele rottende accubak!Johan schreef:ik bedoelde eigenlijk meer algemeen, 5-jes en clio's I zijn ook rot/roest gevoelig op beplaade plekken.
Maar wilde niet off-topic, vandaar alleen de megane aangehaald!
Uh oh, ik keek even goed in mijn accu-bak en zag best veel roest!!!!!
Misschien dat mijn auto daar ook slachtoffer van is geworden?
Kan ik de accu gewoon loskoppelen zonder dat de computer van slag raakt?
Wie heeft er goede tips van hoe ik het kan behandelen? Ik denk dat het (nog) niet is doorgerot.
Ik wil aankomende weekend even met een dremel alle roest wegslijpen en vervolgens met een middel de roest tegen gaan.
Hoe zou ik dit het beste tegen kunnen gaan?

Misschien dat mijn auto daar ook slachtoffer van is geworden?
Kan ik de accu gewoon loskoppelen zonder dat de computer van slag raakt?
Wie heeft er goede tips van hoe ik het kan behandelen? Ik denk dat het (nog) niet is doorgerot.
Ik wil aankomende weekend even met een dremel alle roest wegslijpen en vervolgens met een middel de roest tegen gaan.
Hoe zou ik dit het beste tegen kunnen gaan?