[clio16v] motorsteun afgebroken

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Madmaus

Dit weekend was wel weer het beste weekend wat ik heb gehad!
Mijn vriendin ging verhuizen dus denk ik ik ga ff helpen met wat spulletjes enzo. Ze wilde zondagochtend vroeg weggaan. Dus ik ga zaterdagavond nog wat eten daar. En ik wil daarna wegrijden. Hoor ik allemaal vreemde geluiden. Gelijk me auto aan de kant gepleurd, zet ik me contact uit blijft me startmotor gewoon doorlopen.
Dus ik maar de ANWB erbij gehaalt die kijken en kijken blijkt dat me motorsteun is gebroken en daardoor is is het kabeltje van me startmotor bloot komen te liggen, en die maakte weer kortsluiting.
Nu heeft die man me motor met een kabel vastgelegt zodat ik een klein stukje naar het huis van me vriendin kan rijden. Maar ik kan onmogelijk naar huis ermee. Ik woon in den haag en zij in harlingen, das 175 km!

Heeft iemand enig idee wat het kost om het te laten repareren? Het gaat om de motorsteun die onder de accu zit. Daarvan is die bout gewoon helemaal doormidden! :(
En ik moet ook me auto nog hierheen zien te krijgen.
Wat een gedoe toch allemaal, en het komt altijd op de meest ongelegen tijdstippen!!!!

Groetjes Maurice
antoine
Car: Renault Clio III RS

[img]http://www.superkitcar.nl/mabo/motorsteun.jpg[/img]

Deze gr n motorsteun kost bij mabotuning 90 euro ex montage.
Madmaus

ant1 schreef:[foto]

Deze gr n motorsteun kost bij mabotuning 90 euro ex montage.
Dat is hem allen die dat ding is nog goed, het is de bout die erin zit die doormidden is. dus of ik het resterende deel er nog uit kan krijgen is ook de vraag.
Remco_Rs
Contacteer:

Dus je bedoelt gewoon je Bak steun die je nodig hebt :)
canonballman

Is niet zo gek veel werk om die te vervangen. Kan nooit de wereld kosten. Is in een uur geklaard, misschien miner als het meezit.

Ligt er een beetje aan of je makkelijk het afgebroken stuk uit het aluminium krijgt.

Als het zaakje nu bij de bak omhoog wordt gehouden door een touw/kabel, dan zou IK HEEL HEEL rustig naar huis rijden, en daar fixen.
PtrGte
Contacteer:

op de sloop kijken of je zo'n zelfde steun van een clio dieseltje kan vinden, die zijn er wat meer gemaakt en die zullen toch ook best stevig zijn... :)
Madmaus

ff een kleine update:

Er is dus toch wel iets meer kapot als alleen die bout, :@ :@

Er is een kruisstukje van de linkeraandrijfas wat in de versnellingsbak zit ook kapot.

Weten jullie misschien of dit ook los verkrijgbaar is of dat ik dan een hele nieuwe aandrijfas moet halen??
En er zat allemaal gruis in de versnellingsbak, dit duid natuurlijk op slijtage of zal dat wel meevallen. Die versnellingsbak zat er net 5 maanden op! :( Verder waren er een aantal draadjes geknapt zoals die van de achteruitrijlichten enzo!
Dus kortom niet ff snel boutje verwisselen en rijden!

Groetjes Maurice
Menno

Is dat gruis niet afkomstig van dat kruisstukje? In ieder geval goed proberen om 't uit de bak te halen.

Dat kruiststukje kan je los verwisselen. Ik weet niet of ie bij de dealert te bestellen is, je kunt 'm wel van elke willekeurige aandrijfas van een andere Renault 5, Clio, 19, 21 or whatever afhalen.
rev it like a rental
Madmaus

Menno schreef:Is dat gruis niet afkomstig van dat kruisstukje? In ieder geval goed proberen om 't uit de bak te halen.

Dat kruiststukje kan je los verwisselen. Ik weet niet of ie bij de dealert te bestellen is, je kunt 'm wel van elke willekeurige aandrijfas van een andere Renault 5, Clio, 19, 21 or whatever afhalen.
Alle naaldlagertjes zijn van het kruisstukje, we hebben er ongeveer 20 terug gevonden.
Maja je kan nooit zeker weten dat alles uit je bak is. En straks gaat die bak ook naar de tyfus :(
lauw

Dat kruisstuk is los te bestellen, of wat Menno zegt elk ander model voldoet ook.

Als ik het goed had zat er een soort van magneetje in de bak, je hebt dus kans dat de rest van de naaldlagers zich daar bevinden.
Plaats reactie