RS: verlagen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Joep

Ik wil mijn RS graag een stukje verlagen met alleen veren (dus zonder dempers). Heeft iemand ervaring met verschillende merken?

Zet aub ook even de prijs en leverancier erbij.

Groet, Joep
RENESI

Ik Heb alleen ervaring met APEX. Wel voor mijn GTT dan. Veel mensen hebben Apex. Ik heb er nog geen klachten over gehoord. Maar ik zou ff verschillende reacties afwachten. In ieder geval geen JAMEX kopen. (N)
Matijs
Contacteer:

Als je het zonder dempers doet kan je in ieder geval niet heel laag. Max. een mm of 30, anders hangen de veren los in je dempers.
Wat het merk veren betreft kan je je denk ik niet echt een buil vallen. De meeste verlagingsveren zijn van Duitse merken, en dan zit er TUV goedkeuring op. Dan zou het wel goed moeten zijn denk ik. Ik heb zelf Supersport veren, maar ik heb er nog niet mee gereden, dus ik kan je niet vertellen hoe ze zijn :)
Stefan S.

4 cm verlaging met originele schokdempers is heel goed te doen. Zelf heb ik erg goede ervaringen met Weitec veren (Y) :worship: . De prijsklasse is rond de 115 euro, zie http://www.improve-tuning.nl
Robert dB.

een search op dit forum kan ook nuttige info opleveren, ik meen mij te herinneren dat verlagingssetjes onder een RS niet altijd even fijn werken.
canonballman

Mm, heb ooit gereden met een iets verlaagde RS icm de standaard 15 inch wielen (eerste type RS) en vondt dat A goed staan (ben niet zon Grote-Wielen-Onder-Kleine-Auto freak) en B goed rijden.

Was Merwede wat daar onder lag, of Eibach, dat weet ik niet meer.

Voor Merwede kun je in Tilburg terecht, bij Rentmeester bijv. Maar elders ook wel te vinden.
Robert dB.

owja dat was het, de combinatie van 17" en een verlangingsset. Mocht dit je plan zijn, vraag dan ff na mij Maurtis of Maus.
Maus

Ik had H&R verlagingsveren (3cm verlaging), met de originele velgen eronder had ik geen probs. Nadat ik er 17 inch onder had, reed 't voor geen meter. Heb toen 'n KW schroefsetje eronder gezet (zo'n 5 cm omlaag) en dat reed toen weer prima.
Joep

Ik wil m'n originele velgen inderdaad houden. Ik heb dit weekend zo wat rondgevraagd en ik hoor (nog meer) positieve geluiden over APEX. Wat ik me alleen nog afvraag: wordt ie niet te stug (oncomfortabel) met alleen de veren?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb Apex-veren (-40 mm) onder mijn 1.6 16v. Bevalt prima, maar de combinatie met sportdempers zou nog mooier zijn. Het is nu wel stugger dan normaal, maar nog prima te doen. Alleen komt de auto naar mijn smaak te ver uit de veren na een hobbel, alsof hij doorschiet omhoog. Dat komt door het gebruik van de standaard dempers.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
canonballman

Joep schreef:Ik wil m'n originele velgen inderdaad houden. Ik heb dit weekend zo wat rondgevraagd en ik hoor (nog meer) positieve geluiden over APEX. Wat ik me alleen nog afvraag: wordt ie niet te stug (oncomfortabel) met alleen de veren?
Nee, met sportdempers wordt ie alleen nog maar stugger.
Michael (Storm)

Even een vraagje hoe verlaag je dan de achterkant? Heb gehoord dat daar geen veren zitten.
speedline

storm schreef:Even een vraagje hoe verlaag je dan de achterkant? Heb gehoord dat daar geen veren zitten.
Clio II (RS) heeft achter schroefveren.
Michael (Storm)

Een clio 2 S ook??
Zo ja, hoe verstel je die
speedline

storm schreef:Een clio 2 S ook??
Zo ja, hoe verstel je die
Een Clio S met 1400 is een Clio I. Van de eerste generatie dus! En dat is wat anders als Phase!

De 2e generatie Clio heeft een zelfde ontwerp achteras met schroefveren en hoe je die moet verlagen?

Verlagingsveertje? :wink:
Plaats reactie