kapotte koppakking renault express

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hoi ik ben volkomen nieuw hier op het forum, ik heb het internet zo ongeveer ondersteboven gekeerd maar nergens echt een goed forum kunnen vinden waar ik mijn vraag kwijt kan dus dan maar hier:

de renault express van mijn schoonvader heeft een kapote koppakking :( .... nu willen we proberen om die zelf te repareren, we hebben weinig ervaring met sleutelen, maar al doende leert men.... mijn vraag is eigenlijk, vlat dit te doen, wat zijn de kosten en waar kan ik meer info vinden?

ALvast bedankt voor de moeite :worship: , Martijn
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

stel je teneerste even voor in het topic wie is wie
verder moet je even vermelden wat voor motor er in zit
enz enz
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Nou ik ben Martijn de Rooij,
ik woon in amsterdam, ik ben student.

Mijn schoonvader had een reserve auto staan die wij in geval van nood konden gebruiken, dit was een renault express 1.6 diesel uit 1992 (ex ptt). Nu is de koppakking kapot gegaan, en aangezien ik graag wat meer van het sleutelen aan auto's wilde leren had ik het plan opgevat om dit helemaal zelf te gaan proberen.
Ik weet op dit moment verder dus bijna niks van auto's, maar je moet ergens beginnen.... dacht ik.

en dus vroeg ik me af of iemand mij kon helpen met hoe het zit met de kosten en of het een beetje zelf te doen valt.
kan iemand mij daar bij helpen?
Martijn
Riël
Über-Spammer

Je kan het zeker zelf doen! Je doet er niet slecht aan de vraagbaak aan te schaffen voor 25 euro, daar staat het al helemaal in beschreven, verder altijd handig.

de koppakking van de express zelf is niet erg duur, als er verder geen schade is veroorzaakt. Loopt hij nog wel gewoon? Verder zou je op vragen stuiten kun je hier altijd terecht, so welcome!
btw het wie is wie topic is ergens anders ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"