[Clio 16V] Wil niet starten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
ChrisClio16V

Heel fijn. Hij wil (weer) eens niet starten. :( Vorige week heb ik hetzelfde gehad en bij de garage hebben ze ff gemeten en de dynamo vervangen. Aantal maanden geleden is er een andere startmotor en nieuwe accu ingekomen. Dit kan het dus niet zijn. Startmotor draait ook redelijk enthousiast. Iemand nog een idee??
Nadat ie vorige week lastig starte sloeg de motor bij het stoplicht af en nog een keer na het achteruit uitparkeren (dus ff stilstaan). Suggesties zijn errug welkom...
GTE 16v
Contacteer:

iets met onsteking?! vonkt ie bijv nog?
ChrisClio16V

Daar zat ik zelf ook aan te denken. Ik zal vanavond eens kijken.
-=Chuckie=-
Contacteer:

Wanneer heb je voor het laatst de verdelerkap en rotor vervangen?
ChrisClio16V

Ikzelf nog niet. Ik heb de auto nu zo'n 9 maanden en heb geen idee wanneer en of dat al een keer vervangen is. Zoniet, hoe zie ik of het nu nodig is?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Omdat het de kosten niet zijn zou ik dat toch maar even doen. Ook de bougies en bougiekabels zou ik gewoon even vervangen. Al is het maar voor de zekerheid. Dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt!
Eelko

Misschien de temp. sensor...??
Patrick L.

mischien je brandstof systeem eens checken, doet de brandstofpomp het wel goed? verstopt bezinefilter, zit naast je brandstofpomp, zou je ook eens kunnen nakijken..
Rick D.

Eerst even kijken of ie vonkt, en of je bougies niet te nat zijn.

Nee: BDP, ontsteking, even zekeringen controleren
JA: Brandstofpomp -> hoor je deze bij het aanzetten van het contact en tijdens het starten?
Hoor je je injectoren tikken?

Ik had ook het probleem met de 16v van Elise, deze wilde na het vervangen van de accu NIET starten, alles nagekeken, maar bleek domweg verzopen.
Snapte er helemaal niets van. Rijdend weggezet, nieuwe accu erin en nie starten. Nu doet deze het gelukkig weer.

Succes ermee (Y)

Doe nog ff een search, er zijn nog 2 topics over het niet starten van een 16V.
ChrisClio16V

Na anderhalve maand geen problemen gehad te hebben is het dan eindelijk weer zover :( . Vorige keer bleek het idd de verdelerkap te zijn. Die is dan ook vervangen (+rotor en bougies).
Nu doet ie helemaal niks meer! M'n vriendin was ermee naar Leiden en toen ze daar de auto wilde starten deed echt niks het nog. Geen lampjes, brandstofpomp of startonderbreking geeft nog teken van leven. Hij staat nu nog steeds in Leiden, dus ik kan niet ff gauw gaan kijken, helaas. Iemand misschien een idee??

(jaja, we gaan lid worden van de ANWB! :D )
Bram (vospower)

Dat kan haast alleen maar de hoofdzekering(en) zijn.
Suc6 ermee!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Kan het niet zijn dat je accu het gewoon begeven heeft?? Misschien in combinatie met een minder goeie dynamo?
ChrisClio16V

Lijkt me erg sterk. Mezelf even quoten
...en de dynamo vervangen. Aantal maanden geleden is er een andere startmotor en nieuwe accu ingekomen
Dus het lijkt me niet dat dat het probleem is.
Nog vergeten te vermelden: Startkabels en aanslepen hielp ook niet.
ChrisClio16V

Mmm, ben net thuis en heb nog een keer het verhaaltje gehoord. Het blijkt dus te zijn dat als je het contact omdraait dat het acculampje even brandt en weer dooft. Hiermee sluit je volgens mij het zekeringen verhaal al uit. Ik denk dan toch dat het iets met de accu moet zijn...
Is het niet zo dat als, om wat voor reden dan ook, de accu ver/helemaal leeg is, je ook niet met startkabels kunt starten?
Alleen het aanslepen blijft raar. Daar draaide alleen de motor rond, maar verder ook geen kuchje of iets.
Ik heb gehoord dat het misschien de ontstekingmodule zou zijn, maar dan zou de rest (lichten, ramen etc) toch gewoon moeten werken lijkt mij.
maw HELP!!! alsjeblieft? (F)
joeri_16V
Car: megane 2

ChrisClio16V schreef:Mmm, ben net thuis en heb nog een keer het verhaaltje gehoord. Het blijkt dus te zijn dat als je het contact omdraait dat het acculampje even brandt en weer dooft.
Bij mij blijft mn accu lampje soms een minuut of 5 of soms langer branden. Binnenkort mn accu eens even laten nameten. Starten doet ie overigens nu weer goed. :s
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ht+starten
Plaats reactie