ik wil voor mn nieuwe achterspeakers een MDF hoedenplank gaan maken.
is er toevallig iemand hier die er een mal voor heeft ? Dat zou alvast een hoop tijd schelen.
Het is voor een Clio 2 uit 2002.
verder zijn alle tips welkom, want ga dit voor het eerst doen.
Is het makkelijker te lijmen of te schroeven ?
Bekleding nieten of lijmen ?
alvast bedankt !
hoop dat er wat reactie komt
MDF hoedenplank Clio2 - hoe ?
-
- Moderator
- Car: MB
je hebt toch al een mal, die ligt nu achterin!
Gewoon 18mm MDF gebruiken en zonodig meerdere lagen (voor schuine kanten of versteviging). Verder de speakers ONDER de plank hangen (mooier) en gaas of een rooster er OVER heen leggen ivm met het inzakken van de stof. Dan gewoon speakerstof pakken en vastzetten. Ik zelf heb het nooit gelijmt en niet het alleen om het randje.
En begin wat te groot met zagen! Afzagen kan altijd nog
Gewoon 18mm MDF gebruiken en zonodig meerdere lagen (voor schuine kanten of versteviging). Verder de speakers ONDER de plank hangen (mooier) en gaas of een rooster er OVER heen leggen ivm met het inzakken van de stof. Dan gewoon speakerstof pakken en vastzetten. Ik zelf heb het nooit gelijmt en niet het alleen om het randje.
En begin wat te groot met zagen! Afzagen kan altijd nog
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: Renault Clio III RS
Die heb je toch zelf al.Gewoon een plank mdf halen en daar je orginele hoedenplank op leggen, en dan gewoon je orginele hoedenplank namaken.Ferdy schreef:ik wil voor mn nieuwe achterspeakers een MDF hoedenplank gaan maken.
is er toevallig iemand hier die er een mal voor heeft ?
Handig gereedschap:decoupeerzaag,bovenfrees,schuurmachine.
Als je iets moet lijmen dan is het te doen , beter is lijmen en schroeven.Bij schroeven altijd voor boren.Is het makkelijker te lijmen of te schroeven ?
nieten.Bekleding nieten of lijmen ?
succes!
Bekleding lijmen met Motip hoedenplank lijmspray!!
Mijn vorige hoedenplank had ik geniet, maar lijmen geeft echt een 10 x strakker en mooier resultaat
Mijn vorige hoedenplank had ik geniet, maar lijmen geeft echt een 10 x strakker en mooier resultaat

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
De hoedeplank is bijna een rechte plaat met een uitsparing in het midden voor de ruitewissermotor.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Dan heb je het niet goed gedaan denk ik~thijs~ schreef:Bekleding lijmen met Motip hoedenplank lijmspray!!

Ik heb nou een stuk of 4 hoedenplanken gedaan
met nietjes maar zie geen verschil met de standaard
hoedenplanken qwa opervlak dan.
iedereen zijn eigen mening he

Om effe een idee te gevenJohn B schreef:Dan heb je het niet goed gedaan denk ik~thijs~ schreef:Bekleding lijmen met Motip hoedenplank lijmspray!!
Mijn vorige hoedenplank had ik geniet, maar lijmen geeft echt een 10 x strakker en mooier resultaat![]()
Ik heb nou een stuk of 4 hoedenplanken gedaan
met nietjes maar zie geen verschil met de standaard
hoedenplanken qwa opervlak dan.
iedereen zijn eigen mening he
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/55_plank.jpg[/img]