Nieuwe koppeling?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
FrankR19

Mijn r19 1.7 chamade uit 1990 heeft af en toe last van een slippende koppeling, vooral in zijn 4 en 5 bij vol gas. De toerenteller schiet dan in 1 keer omhoog. Ook is er haast geen aangrijppunt meer. Alleen de laatste paar centimeter van mijn koppelingspedaal zorgen dat ie aangrijpt. Dus mijn platen zijn heel binnenkort gaar.
Nou dus de vraag...is het nog reeel om nieuwe platen erin te (laten) zetten kwa kosten, of kan ik beter op zoek naar een nieuwe auto. Wat zijn de kosten en is dit nog zelf te doen?

Thnx Frank
SandeR16v

Check http://www.auto-onderdelen.com eens voor een koppeling. Die is wel redelijk qua prijs.
FrankR19

Die prijs (92 euro) is id nog wel te doen alleen kan je dit er zelf een beetje behoorlijk inzetten? Ik heb geen 2 linkerhanden ofzo en ik heb ook assteunen en een brugje kan ik ook nog wel aan komen.
Bart V

als je een brug en een takel hebt gaat het lukken, tis wel zo handig namelijk om ff de motor eruit te halen, en op de grond word je daar ook niet vrolijk van.
FrankR19

Hmmmmmm, ik heb dus geen takel.....en ken ook niemand die er 1 heeft. Hoeveel kost het als je het door een beunhaas laat doen....?
Mrtn
Car: R5GTT

Op zich kan iedereen het, een motor eruit halen is niet moeilijk. Alleen erin vind ik bij een R19 een beetje lastig, met name de achterste baksteun dan :(

Vorige week Jeroen er even mee geholpen, gelukkig wist ik nog een beetje hoe het uiteindelijk was gelukt met de andere motorswitch van 'm....

Maar je zou het zelf kunnen proberen als je de auto nog even wilt houden, een koppeling is slijtage gevoelig en daarna zou ie weer lekker rijden.

Als je besluit zelf de koppeling te gaan vervangen kennen wij je tips geven en zeggen wat je moet doen/loshalen e.d. En met tips/adviezen is het helemaal een eitje :wink:

succes met de beslissing, maar als de auto je nog bevalt was bij mij de keuze al gemaakt :wink:
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet waar je woont, maar ik zou effe contact opnemen met Canonballman. Die doet dat goed en tegen een zeer scherpe prijs! :)

Succes...
FrankR19

Hmmmmm....een vriend van mijn oom klust ook zwart aan auto's bij de connexion. Die zei dat als hij het blok toch open had hij ook meteen de drukgroep etc verving. Bij hem kwam het op 250 euro. Maar mijn dorpel linksachter is ook doorgeroest en ik wil eigenlijk iets met meer power. Die 75pk'tjes en die ontiegelijke hangvering begin ik ook zat te worden. Dus....ik denk dat ik maar is op zoek ga naar iets van renault met 16v achter de naam :worship: .
Ik zet hem trouwens te koop voor onderdelen.

Thnx allemaal
Plaats reactie