Hoe makkelijk of moeilijk is het om een turbo toe te voegen aan een Renault 5 Alpine?
Dus van een Alpine een Alpine Turbo maken.
Makkelijk een Turbo op Alpine plakken?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op do 11 dec 2003 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Die kun je ook zo kopen hoor
Verder om antwoord op je vraag te geven: hangt af hoe handig je bent maar 't is niet makkelijk.

-
volgens mij kan je het beste, als je het goed wil doen, een compleet blok kopen want er verschillen nog wel wat dingen tussen die 2 modellen.
spruitstukken zijn anders,zuigers zijn anders,elektronische onsteking,dikkere aandrijfassen,andere versnellingsbak(geloof ik),andere carburateur(geloof ik),cilinderkop van AT is anders maar een A kop past ook,daarnaast nog de nodige slangen en dergelijke,andere uitlaat enz.
d`r zullen nog wel meer dingen zijn maar daar schiet mijn kennis in tekort.
Ik weet niet wat er gebeurt als je zomaar een turbo op aan r5A schroeft.de compressie is in ieder geval te hoog,die moet omlaag.dus alles bij elkaar nog wel wat werk denk ik zo
spruitstukken zijn anders,zuigers zijn anders,elektronische onsteking,dikkere aandrijfassen,andere versnellingsbak(geloof ik),andere carburateur(geloof ik),cilinderkop van AT is anders maar een A kop past ook,daarnaast nog de nodige slangen en dergelijke,andere uitlaat enz.
Ik weet niet wat er gebeurt als je zomaar een turbo op aan r5A schroeft.de compressie is in ieder geval te hoog,die moet omlaag.dus alles bij elkaar nog wel wat werk denk ik zo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok, dan is dat dus out of the question en kan ik me beter bij een GTT houden
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
r5alpine-turbo heeft gelijk, gewoon een turbo er tussen plakken is niet genoeg!!volgens mij kan je het beste, als je het goed wil doen, een compleet blok kopen want er verschillen nog wel wat dingen tussen die 2 modellen.