Ik heb het volgende probleem nadat ik mijn versnellingsbak heb vervangen (motor eruit en erin is geweest)
Als ik mijn auto op contact zet dan brand mijn controle-oliepeil lampje niet en slaat de oliedruk meter uit (ca. 5 bar). Als ik 'm start dan gaat de oliedruk meter helemaal uit en gaat het controle-olielampje branden en de verlichtingsbalkje naast de oliedruk aan, hoe meer toeren ik maak hoe feller deze lampjes gaan branden.
Het lijkt er dus op dat de oliepeil via de oliedruk meter op het dashboard brand en dat de oliedruk via de oliepeil lampjes op het dashboard brand.
Wie kan mij helpen, iemand dit al eens gehad? En nee, de kabels zijn niet omgewisseld.
[R5GTT]oliepijl en oliedruk meter omgewisseld?
Niemand?
Dat de oliedrukmeter uitslaat als je het contact aan zet is normaal, dat is je oliepijl indicatie.
Maar dat de lampjes harder gaan branden i.p.v. dat het metertje uitslaat is natuurijk erg vreemd. Maar dit is kennelijk wel het oliedruk-signaal, als de lampjes harder gaan branden als je meer toeren maakt (meer toeren = meer oliedruk = wijzertje moet uitslaan = meer spanning = fellere lampjes)
Ik neem trouwens aan dat het een GTT beteft.
Maar dat de lampjes harder gaan branden i.p.v. dat het metertje uitslaat is natuurijk erg vreemd. Maar dit is kennelijk wel het oliedruk-signaal, als de lampjes harder gaan branden als je meer toeren maakt (meer toeren = meer oliedruk = wijzertje moet uitslaan = meer spanning = fellere lampjes)
Ik neem trouwens aan dat het een GTT beteft.
Het kan bijna niet anders dan dat je de kabels hebt omgedraait.
Draai de kabeltjes van je oliedruksensor eens om, op dat potje. Dan moet het aan die 2 kabeltjes liggen die je erop aangesloten hebt. Éen geeft namelijk een seintje over de oliedruk en de ander geeft een seintje aan het lampje als er iets niet goed gaat.
Draai de kabeltjes van je oliedruksensor eens om, op dat potje. Dan moet het aan die 2 kabeltjes liggen die je erop aangesloten hebt. Éen geeft namelijk een seintje over de oliedruk en de ander geeft een seintje aan het lampje als er iets niet goed gaat.
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Als je zeker weet dat ze niet omgewisseld zijn, zou ik ff de massa checken. Als ze bijvoorbeeld aan elkaar aarden ofzo, krijg je dit soort rotzooi...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Het maakt toch niet uit hoe de draadjes van de oliedruk meter zitten? Je kan ze toch omgewisseld hebben? Er is toch geen + of -?
Zelfde toch voor het oliepeil? Maakt toch niet uit hoe je de stekker er op zet?
Beide meters werken toch d.m.v. weerstandje?
Ik heb verder nog niet met een multi-meter gemeten, en ik denk dat de massa wel goed zit.
Ik heb verder nog niet met een multi-meter gemeten, en ik denk dat de massa wel goed zit.
D'r zit wel zeker verschil in, wat ik al aangaf.
Het zijn een bruine en een oranje draad uit m'n hoofd. De sensor geeft ook 2 waarden aan, iedere pool een andere waarde. 1 geeft de oliedruk aan, die de meter op het dashboard weergeeft, de andere geeft een waarschuwingssein als er iets fout gaat; het lampje dus.
Het laat zich raden dat ze verkeerd om zaten, lampje gaat branden met verschillende sterkes, iets wat het metertje zou moeten aangeven.
Het zijn een bruine en een oranje draad uit m'n hoofd. De sensor geeft ook 2 waarden aan, iedere pool een andere waarde. 1 geeft de oliedruk aan, die de meter op het dashboard weergeeft, de andere geeft een waarschuwingssein als er iets fout gaat; het lampje dus.
Het laat zich raden dat ze verkeerd om zaten, lampje gaat branden met verschillende sterkes, iets wat het metertje zou moeten aangeven.
Mrtn = Maarten
De mensen bedoelen hier dat je geen + en - gebruikt, alleen 1 signaalkabeltje. Er zitten 2 aansluitingen op dat potje aan de voorkant van je blok, elk met een andere functie.jetab schreef:Het maakt toch niet uit hoe de draadjes van de oliedruk meter zitten? Je kan ze toch omgewisseld hebben? Er is toch geen + of -?
Het werkt weer, bleek inderdaad de draadjes verkeerd aangesloten te hebben en tevens een slecht contact in de stekker achter de koplamp die van de motor naar het dashboard gaat.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:

-
- Contacteer:
Ik geloof dat wel meer mensen dit probleem hebben gehad.
Ik heb het namelijk ook het is alleen zo`n gedoe om het te verwisselen
.
Ik heb het namelijk ook het is alleen zo`n gedoe om het te verwisselen

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Kijk, mijn radiateur ligt er nu uit dus ik kan er nu gemakkelijk bij. Maar liefst dan ook snel een antwoord, omdat ik dan meteen weer verder kan.peter5GTTurbo schreef:Ik geloof dat wel meer mensen dit probleem hebben gehad.
Ik heb het namelijk ook het is alleen zo`n gedoe om het te verwisselen.
Op de foto hieronder zie ik 2 sensoren, maar omdat ik nou niet echt weet welke welke is, van welke moet ik nou de draadjes omdraaien? En zou je dan meteen kunnen vertellen wat de andere sensor is?
Thanx!
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... nsoren.jpg[/img]
Dat trommeltje is toch ook olielampje of niet?