[5]HELP! Net een voor APK keuring gehad EN was niet zo best

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Hallo allemaal die dit lezen, 8)

Ik heb net een voor-apk keuring gehad van mijn R5 GT-turbo(sorry, was vergeten dat ik 2 auto's ff had :wink: ) en die lijst was niet superlang, maar wel met een paar grote dingen,

Hieronder het lijstje:
-Dwarsbalk linksvoor rot!
-Remslang Linksvoor aan zijn einde
- Rechtervoorwiel loopt tegen remslang
-Knipperlicht linksvoor
-Breedstraler doen niets
-Grootlicht doet het niet
-CO2 te hoog
-Achterdemper lek

En dan nu de vragen:
- Dwarsbalk linksvoor rot, Ik wil dan die balk maar gaan vervangen, maar wie weet hoe je er aan kan komen? ik heb op http://www.auto-onderdelen.com gekeken maar kon het zo gauw niet vinden. WIE KAN ME HIERMEE HELPEN?
-Voor de remslangen ga ik een complete sparcoset kopen dus dat moet lukken,
-remslang bij rechter voorwiel even omleggen
-Ik hoop dat het knipperlicht een lampje is :wink:
-Moeten de breedstralers echt werken? want ik heb ze er nu nog onder, maar ze gaan toch wijken voor een nieuwe bumper.
-CO2 is toch gewoon af te stellen?
- En bedankt Mrtn, ik moet de achterdemper vervangen, maar wist niet zeker of de phase 1 gelijk aan 2 is. Volgens hem wel dus een nieuwe sebring besteld.

Wie kan me helpen met deze paar vragen?
ik ben uwer eeuwig dankbahr.

Groeten,

Erik Olijnsma
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op ma 1 dec 2003 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jasper16v

Breedstralers moeten werken. Wat op de auto zit moet het ook doen.

Maar dit betreft een Clio 2 ph.1 ? En dan de dwarsbalk verrot !? Dat mag toch niet !
[edit]is dus voor 5gtt...misschien ff handig om in topic titel te zetten ?
gille
Contacteer:

Jasper16v schreef:Breedstralers moeten werken. Wat op de auto zit moet het ook doen.

Maar dit betreft een Clio 2 ph.1 ? En dan de dwarsbalk verrot !? Dat mag toch niet !
lees
Renault Clio 1.6 RT AC 1999
Renault 5 GT Turbo 1987 Orig. NL

kieke :lol:
Maarten GTT

die mist lampen moet je er gewoon kompleet uit je bumper halen dan is dat ook apk goed die zijn namelijk niet verplicht

maar als ze er op zitten moeten ze werken dat staat beschreven in het apk boek
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Jasper16v

gille schreef:
Jasper16v schreef:Breedstralers moeten werken. Wat op de auto zit moet het ook doen.

lees
Renault Clio 1.6 RT AC 1999
Renault 5 GT Turbo 1987 Orig. NL

kieke :lol:
jij ook lezen, is ge-edit ;)
ik keek naar avatar...
Menno

als je de lampjes uit die breedstralers haalt is 't goed.

CO is af te stellen. (wie verzint er toch steeds CO2 ? :( )

Die balk is als plaatdeel wel bij Renault te bestellen, maar je kunt ook gewoon 't rotte gedeelte wegslijpen, en er uit plaatmateriaal iets passends voor maken.
rev it like a rental
Maarten GTT

Menno schreef:als je de lampjes uit die breedstralers haalt is 't goed.
dit is niet goed dan moet je ook de bedrading los uit de unit's halen het mag dan niet aan gesloten zitten

ben bijna apk keurmeester bij een steek proef is dat gewoon afkeur

dus is makkelijker om de lampen er kompleet er uit te halen en dan heb je ook geen gezeur ;)

Menno

aha, zal wel weer eens veranderd zijn. Mij is 't ooit zo opgedragen.
rev it like a rental
Maarten GTT

gelukkig gebeurt dat nooit zo veel in de apk regelgeving :(

blijven klote regels dat apk gebeuren ;)

Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad, je moet de hele units eruit halen om 'm gekeurd te krijgen! :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ok, dan halen we voor de mistlampen de complete constructie eruit, of ik zal kijken of ik het makkelijk kan aansluiten, ff een schakelaar en een rélay'tje en netjes wegwerken is het eerst ook opgelost.

Maar het belangrijkste is toch die dwarsbalk,

Kan iemand mij vertellen wat dat nieuw kost?
Ik kan het wegslijpen en verder lassen, MAAR de roestduivel blijft toch verbonden met de renault en die wil ik zoveel mogelijk verwijderen.
Dus liever vernieuwen dan verlassen, wie kan me helpen aan een ongeveer bedrag en een adres voor datte?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Rick D.

Stuur Cat even een pm voor de dorpels, hij heeft er nog 2 voor mij in bestelling staan. Welke ik niet meer nodig heb.

Dit zijn overzet dorpels..
Benny_R

http://www.intercarparts.nl/Nederlands/index_ned.htm

Hier vind je de dwarsbalk, leveren binnen 24 uur en dat was bij mij ook echt zo! kijk bij renault->super(ofzoiets)->onderfront! prijs 14,40 euro! bedenk wel dat hier ongeveer dezelfde prijs aan verzendkosten bovenop komen.

Let bij het lassen van die balk goed op, geen centimeters te veel naar links of naar rechts! je subframe komt anders niet meer onder die gaatjes voor uit!

Als ie zegt dat de balk linksvoor rot is hoopik niet voor je dat het plaatje waar ie op zit(dat om de koplamp heen zit) ook rot is. Anders zul je toch even naar de sloop moeten, of bij de dealer...

suc6! :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Weet je zeker of hiermee de dwars balk wordt bedoeld, ik heb gisteren dit onderdeel ook gevonden en ik dacht zelf ook dat dit die bewuste dwarsbalk moet zijn, maar het is moeilijk te bepalen,

en dank je zal ik nodig hebben :lol:
Benny_R

Erg veel dwarsbalken heb je niet, zeker niet aan de voorkant.

Als je gewoon eff de bumper + de zijschermen er afhaalt, zie je gelijk wat je allemaal moet vervangen.
(schrik niet!) :p

Maak er anders een :foto: van! Kunnen de mensen hierje gelijk vertellen wat er allemaal vervangen moet worden en waar je het kunt krijgen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Vandaag even bij de auto geweest.
Blijkt dat het de linker dwarsbalk is, bij de linker voorste krik-steunpunt is de boel doorgerot en moet er gelast worden, Dus helaas geen mogelijkheid tot vernieuwen.
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op wo 3 dec 2003 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

olijnsma schreef:Vandaag even bij de auto geweest.
Blijkt dat het de linker dwarsbalk is, bij de linker voorste krik-steunpunt is de boel doorgerot en moet er gelast worden, Dus helaas geen mogelijkheid tot vernieuwen. Verder lijkt de auto scheef! alsof ie van achter behoorlijk is aangereden, en er zit een 2 meter lange lasnaad onder de voorstoel naar achter.

ziet er niet echt goed uit, voor de rest beginnen de dorpels ook te rotten, maar is moeilijk te zien. Waarschijnlijk moeten er ook nog eens nieuwe dorpels in, maar dat is dus vrij normaal.
Het klinkt allemaal niet echt best, hoe lang heb je de wagen al?

Hopelijk is die lasnaad sterk genoeg, is wel erg lang voor die plek. En scheef :s in combinatie met die lasnaad, klinkt eigenlijk als een vroegere aanrijding die gerepareerd is... Ik ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt, suc6 met reparatie en dergelijke!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb de auto 2 maand, en zodra ik hem had gekocht in de stalling gezet. om in het voorjaar beginnen op te knappen. Verondersteld dat ik wel een redelijk strakke had gekocht, weliswaar met wat werk.

de motor is tip top! en afgesteld door een echte gt-turbo cup fabrieks monteur
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op wo 3 dec 2003 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Benny_R

Krikpunten zijn geen probleem dat ben ik deze week ook aant fixen aan allebei de kanten van de auto.
Als er een stuk bodemplaat rot is dat weg flexen. Krikpunt weg flexen. Dorpel onderste stuk weg flexen. Achterkant van de dorpel inspecteren en zonodig maken, kun je hier mooi de nieuwe dorpel tegenaan zetten. De krikpunten komen aan de andere kant er tegenaan. Nieuw kosten deze 35 euro per stuk bij renault-dealer(vorige week nog gehaald).

Die lasnaad, dat hoeft geen probleem te zijn. als ie maar goed is en goed behandeld tegen roest.

Wat wel erg is (als het echt zo is) is dat de auto scheef is. Ik heb hier bij mezelf ook een klein beetje twijfels over. Maar dan alleen de dwarsbalk voor die ik bedoelde, maar het subframe past precies. dus ben ik even gerust.

Ik ben nog niet zo ver dat ik je kan vertellen of je ermee door moet gaan, maar er gaan carrosseries hier (zonder al te veel roest) voor een prikkie weg.

Een lasapparaat, flex en ruimte zijn de keywords bij zo'n werkzaamheden :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het grote puntis:

daar ben ik het meest mee onbekend, ik kan lassen heb ooit diploma's gehaald. Maar ik durf er zelf niet aan te beginnen.
De rest van de auto wel.

Zelf heb ik tijdeens de rit niets kunnen vernemen van trekken in het stuur. en de montuer wist het ook niet helemaal zeker.
Maar ik op gebied van carroserie een echte dummy.
Overal heb ik kaas van gegeten behalve dat.

In ieder geval is de auto niet scheef, monteur was scheef ofzo, we hebben hem even op de richtbank gehad en daar viel niet op te merken dat ie scheef was, wel lopen beide voorwielen tegen de binnenkant, maar dat is de schuld van de grotere velgjes,
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op wo 3 dec 2003 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wel op blijven letten dan he. :wink:
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

SimonBalk
Contacteer:

Turbo Tinus schreef:http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... ?oudei=120

echt jammer.....
Zeker...... :s
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik red het helaas qua tijd niet meer op, ik zou het echt wel willen, maar kan gewoon niet.
Dus ik heb nu liever dat ie naar iemand gaat waar ie wel de de benodigde aandacht krijgt , want de motor en techniek is toppie!

Wie weet koop ik later ff een turbo of turbo2, gewoon ff doorsparen;-)

Groeten Erik
gille
Contacteer:

zoals ik lees heb je de nodige kwaliteit om zelf te lassen,en je wou in't voorjaar eraan beginnen,wat houd je tegen,die balk is een fluitje van een cent voor een beetje behendige lasser,dus nie in de verkoop,maar maken die bak.
durf je er nie aan beginnen,er zijn genoeg rtc crew die dat wel voor je doen voor een prijsje.desnoods kom ik hem wel op een dagje lassen,maar zeker houden die bak.
Oproep wil helpt deze jongen met een balk te lassen,of densoods met 2 die balk oplappen
DRINGEND DRINGEND DRINGEND
gille
Contacteer:

olijnsma schreef:Ik red het helaas qua tijd niet meer op, ik zou het echt wel willen, maar kan gewoon niet.
Dus ik heb nu liever dat ie naar iemand gaat waar ie wel de de benodigde aandacht krijgt , want de motor en techniek is toppie!

Wie weet koop ik later ff een turbo of turbo2, gewoon ff doorsparen;-)

Groeten Erik
toppie motor ,kan je met wat flink werk ook een strakke kas hebben,daarbij zo leer je nog iets over je auto,want er is altijd wel iets dan gerepareerd moet worden,1 les,wat je zelf doet,doe je beter.
gille
Contacteer:

ff een reply over die scheve lasnaden,dit hoeft nie altijd een scheve auto te zijn,er zijn meerdere oorzaken,een slecht gebruik van krik,dat je bodem beetje verbuigd.
resultaat scheve naad,dit is geen fabeltje.
heb het genoeg gezien.
maar merendeel is er wel iets mee gebeurd,dat hoeft nie altijd dan slechter te zijn hoor
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

We hebben dus de auto op een richtbank gehad, en was niet scheef.

Wat wel zo is is dus het lassen, en ik ontbreek de durf van het lassen, ik kan het misschien wel, ik heb tenslotte ooit jaren geleden tig, mig mag en co2 lassen certificaten gehaald, maar ik durf het echt niet.
Alles aan de auto kan ik doen geen enkel probleem, ben bijvoorbeeld ontzettend goed in het elektronische, daar heb ik dus ook een bedrijf mee opgestart. maar dat lassen....
Ik heb echt de angst dat ik die hele auto ga verkloten.

Groet Erik
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dan laat je 'm toch gewoon lassen??? :D
Matijs
Contacteer:

Of oefenen op de auto van de buurvrouw :lol:
Blue Thunder

Of gewoon eerst even oefenen op, laten we eens zeggen...., een uitlaat ofzo?? ;)

Zie je zaterdag Matijs??

Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Matijs
Contacteer:

:lol:
Ic moed noch ff un woache reechele, waant ic choa nied med die buise in du trijn.
John B
Contacteer:

als ik er de ruimte voor zou hebben had ik hem zonder twijfel van je gekocht.
maar ben het ook met gille eens......het lassen van een auto is echt niet zo moeilijk, dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen.
NIET verkopen !!!!!! :D
catrinus

Ow ja, hij woont in zwaagwesteind. Daar wonen collega`s van mij. Maar waarom verkopen als je lasdiploma`s hebt. Ik heb geen 1 lasdiploma en heb mijn complete stukken kokerbalk vervangen (volgend jaar opnieuw). En het is goed gelukt. Gewoon proberen en wat kun je er aan verkloten. Niemand ziet er wat van want het zit op de bodem. Ik zou gewoon gaan proberen want: Wie niets probeerd weet ook niets. Go for it (Y)
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie