aanhaal moment voor waterpomp enz gtt phase 2

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zou graag de aanhaal momenten weten van
waterpomp
olie leiding bout die in de motor zit die naar de turbo gaat
thermostaathuis bout die in de motor zit waar je het filter opschroeft
dat was het
alvast bedankt
marcel
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

gewoon gezond vast, niets bijzonders!
rev it like a rental
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

hebben ze by renault soms nog nooit van newton -meters gehoord ofzo??
wil graag alles vast zetten zo als het moet niet van vast is okee ,het is geen fiets (haha)
er zal toch nog wel ergens een renault ryder zo verstandig zyn net als ik , of ben ik nu de enigste pietje precies hier die op een verantwoorde manier met zyn auto omgaat ?????
reacties altyd welkom


Marcel
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

als je 't allemaal zo goed weet:
wat voor momentsleutel had je in gedachten om een leiding-wartel vast te zetten?
rev it like a rental
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

oldskool schreef:hebben ze by renault soms nog nooit van newton -meters gehoord ofzo??
wil graag alles vast zetten zo als het moet niet van vast is okee ,het is geen fiets (haha)
er zal toch nog wel ergens een renault ryder zo verstandig zyn net als ik , of ben ik nu de enigste pietje precies hier die op een verantwoorde manier met zyn auto omgaat ?????
reacties altyd welkom


Marcel
:lol: Hoort deze niet in de moppentrommel? :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Ik heb een ander blok in mijn auto gebouwd en ook met een nieuwe waterpomp enz enz.... gewoon goed vastdraaien.
Heb er nog helemaal GEEN problemen mee gehad, ik denk ook niet dat er een garage is die bij het inbouwen van een waterpomp aan aanhaalmomenten denkt. vast is vast :beer:
don't be a fool, wrap your tool
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En als je het dan echt op moment wilt zet je het toch gewoon op het 'standaard' moment vast van een M8 bout.
Wat is dat? NM of 20-25.

Tis wel leuk zo'n momentsleutel, maar moet er niet aan denken om voor elk boutje aan dat handvat te moeten slingeren.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Helemaal niet met de motor in de auto...kom je ern niet eens bij met een moment sleutel...enige dat ik met de motoropbouw op moment heb zijn de vliegwielbouten. De bouten van de wielen doe ik ook vaak op moment, maar voor de rest idd gewoon vast...bij de garage doen ze het ook echt niet op moment...warom zo een thermostaathuis op moment moeten? :s
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:En als je het dan echt op moment wilt zet je het toch gewoon op het 'standaard' moment vast van een M8 bout.
Wat is dat? NM of 20-25.

Tis wel leuk zo'n momentsleutel, maar moet er niet aan denken om voor elk boutje aan dat handvat te moeten slingeren.
'T zijn M6 boutjes.......

Heb je Pietje Precies weer met een kluitje het riet in gestuurd........ :wink:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

heb helemaal niet gezegd dat ik alles weet ?
ben gewend zoals by men motor (honda 2 cil 2 takt 250 cc wegracer )alles met de moment sleutel vast te zetten van daar deze vragen
ben bezig heel het koelsysteem te vernieuwen dus radiateur
silecone slangen
olie koeler
grotere koelvin
niewe thermostaten
expansie vat
koppaking enz te vervangen gtt ph 2
het kost wat maar dan is het ook goed (en nieuw)
marcel
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Dingen zoals de waterpomp, radiateur enz enz.. zijn niet echt aanhaalmomenten voor. Gewoon goed vastzetten dan is er niets aan de hand en ook dan ga je verantwoordelijk met je auto om :D

Bij het vervangen van de koppakking zou ik gelijk ervoor kiezen om er een dikkere koppakking ertussen te zetten met dikkere bouten, als je toch bezig bent :) en ja deze hebben wel aanhaalmomenten :beer:
don't be a fool, wrap your tool
RENESI
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 19 sep 2003 9:53
Locatie: Rotterdam

Koppaking set van K-tec tuning 125 euro. Die is 1,9 en met in-en uitlaatpakkingwaterpomp pakking en weet ik veel wat allemaal. Deze zijn dan uiteraard ook allemaal dikker.
En om die momenten van jouw hoef je je niet zo druk om te maken hoor dat zit wel goed.
Ik ben zelf ook bezig met een ander blok erin te hangen. Morgen gaat t andere blok er denk ik weer in. En daar kan ik ook wel wat bij gebruiken :D
Succes Oldskool (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GTT__Geert schreef: dikkere bouten, als je toch bezig bent :) en ja deze hebben wel aanhaalmomenten :beer:
Kopbouten zijn rekbouten dus die moet je zowiezo vervangen. AL zullen er best beunhazen bij zijn die het niet doen.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Frits schreef:
GTT__Geert schreef: dikkere bouten, als je toch bezig bent :) en ja deze hebben wel aanhaalmomenten :beer:
Kopbouten zijn rekbouten dus die moet je zowiezo vervangen. AL zullen er best beunhazen bij zijn die het niet doen.
ben je daarom een beunhaas,fritske :D :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

De kopbouten zijn geen rekbouten, en hoef je dus niet te vervangen.

Mijn naam is Haas, Beun Haas :p
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Frits schreef:[ AL zullen er best beunhazen bij zijn die het niet doen.
Beunhazen zijn de dealer's, die weten niet eens wat voor kopbouten Renault gebruikt, het zijn in ieder geval geen rekbouten zoals Matijs al aangaf.
Plaats reactie