zou graag de aanhaal momenten weten van
waterpomp
olie leiding bout die in de motor zit die naar de turbo gaat
thermostaathuis bout die in de motor zit waar je het filter opschroeft
dat was het
alvast bedankt
marcel
aanhaal moment voor waterpomp enz gtt phase 2
hebben ze by renault soms nog nooit van newton -meters gehoord ofzo??
wil graag alles vast zetten zo als het moet niet van vast is okee ,het is geen fiets (haha)
er zal toch nog wel ergens een renault ryder zo verstandig zyn net als ik , of ben ik nu de enigste pietje precies hier die op een verantwoorde manier met zyn auto omgaat ?????
reacties altyd welkom
Marcel
wil graag alles vast zetten zo als het moet niet van vast is okee ,het is geen fiets (haha)
er zal toch nog wel ergens een renault ryder zo verstandig zyn net als ik , of ben ik nu de enigste pietje precies hier die op een verantwoorde manier met zyn auto omgaat ?????
reacties altyd welkom
Marcel
oldskool schreef:hebben ze by renault soms nog nooit van newton -meters gehoord ofzo??
reacties altyd welkom
Marcel

5 GT Turbo '88 GT5
-
Ik heb een ander blok in mijn auto gebouwd en ook met een nieuwe waterpomp enz enz.... gewoon goed vastdraaien.
Heb er nog helemaal GEEN problemen mee gehad, ik denk ook niet dat er een garage is die bij het inbouwen van een waterpomp aan aanhaalmomenten denkt. vast is vast
Heb er nog helemaal GEEN problemen mee gehad, ik denk ook niet dat er een garage is die bij het inbouwen van een waterpomp aan aanhaalmomenten denkt. vast is vast

don't be a fool, wrap your tool
En als je het dan echt op moment wilt zet je het toch gewoon op het 'standaard' moment vast van een M8 bout.
Wat is dat? NM of 20-25.
Tis wel leuk zo'n momentsleutel, maar moet er niet aan denken om voor elk boutje aan dat handvat te moeten slingeren.
Wat is dat? NM of 20-25.
Tis wel leuk zo'n momentsleutel, maar moet er niet aan denken om voor elk boutje aan dat handvat te moeten slingeren.
Helemaal niet met de motor in de auto...kom je ern niet eens bij met een moment sleutel...enige dat ik met de motoropbouw op moment heb zijn de vliegwielbouten. De bouten van de wielen doe ik ook vaak op moment, maar voor de rest idd gewoon vast...bij de garage doen ze het ook echt niet op moment...warom zo een thermostaathuis op moment moeten? 

-
'T zijn M6 boutjes.......Steven schreef:En als je het dan echt op moment wilt zet je het toch gewoon op het 'standaard' moment vast van een M8 bout.
Wat is dat? NM of 20-25.
Heb je Pietje Precies weer met een kluitje het riet in gestuurd........
heb helemaal niet gezegd dat ik alles weet ?
ben gewend zoals by men motor (honda 2 cil 2 takt 250 cc wegracer )alles met de moment sleutel vast te zetten van daar deze vragen
ben bezig heel het koelsysteem te vernieuwen dus radiateur
silecone slangen
olie koeler
grotere koelvin
niewe thermostaten
expansie vat
koppaking enz te vervangen gtt ph 2
het kost wat maar dan is het ook goed (en nieuw)
marcel
ben gewend zoals by men motor (honda 2 cil 2 takt 250 cc wegracer )alles met de moment sleutel vast te zetten van daar deze vragen
ben bezig heel het koelsysteem te vernieuwen dus radiateur
silecone slangen
olie koeler
grotere koelvin
niewe thermostaten
expansie vat
koppaking enz te vervangen gtt ph 2
het kost wat maar dan is het ook goed (en nieuw)
marcel
-
Dingen zoals de waterpomp, radiateur enz enz.. zijn niet echt aanhaalmomenten voor. Gewoon goed vastzetten dan is er niets aan de hand en ook dan ga je verantwoordelijk met je auto om
Bij het vervangen van de koppakking zou ik gelijk ervoor kiezen om er een dikkere koppakking ertussen te zetten met dikkere bouten, als je toch bezig bent
en ja deze hebben wel aanhaalmomenten 

Bij het vervangen van de koppakking zou ik gelijk ervoor kiezen om er een dikkere koppakking ertussen te zetten met dikkere bouten, als je toch bezig bent

don't be a fool, wrap your tool
Koppaking set van K-tec tuning 125 euro. Die is 1,9 en met in-en uitlaatpakkingwaterpomp pakking en weet ik veel wat allemaal. Deze zijn dan uiteraard ook allemaal dikker.
En om die momenten van jouw hoef je je niet zo druk om te maken hoor dat zit wel goed.
Ik ben zelf ook bezig met een ander blok erin te hangen. Morgen gaat t andere blok er denk ik weer in. En daar kan ik ook wel wat bij gebruiken
Succes Oldskool
En om die momenten van jouw hoef je je niet zo druk om te maken hoor dat zit wel goed.
Ik ben zelf ook bezig met een ander blok erin te hangen. Morgen gaat t andere blok er denk ik weer in. En daar kan ik ook wel wat bij gebruiken

Succes Oldskool

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kopbouten zijn rekbouten dus die moet je zowiezo vervangen. AL zullen er best beunhazen bij zijn die het niet doen.GTT__Geert schreef: dikkere bouten, als je toch bezig benten ja deze hebben wel aanhaalmomenten
Project: GTT Blue Sport
ben je daarom een beunhaas,fritskeFrits schreef:Kopbouten zijn rekbouten dus die moet je zowiezo vervangen. AL zullen er best beunhazen bij zijn die het niet doen.GTT__Geert schreef: dikkere bouten, als je toch bezig benten ja deze hebben wel aanhaalmomenten

De kopbouten zijn geen rekbouten, en hoef je dus niet te vervangen.
Mijn naam is Haas, Beun Haas
Mijn naam is Haas, Beun Haas