[GTT] witte rook bij koude start

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
laguna2
Contacteer:

Ik heb de laatste tijd een probleempje. Als ik mijn auto start (kouse start) komt er witte rook uit mijn uitlaat. Als de motor op temperatuur is is het weg. Koppakking zit er net nieuw tussen, auto gebruikt geen koelvloeistof of olie. Kop is nieuw en vlak. Wat kan dit zijn?
Steven
Car: M536

Gewoon condens, ligt aan het weer.

Ik heb daar vorig jaar ook eens vette ophef over gemaakt, maar tis gewoon normaal. Kijk maar es naar andere koude GT'tjes :)
Marcel B.

en clio'tjes :p
Don't walk the grass... smoke it
laguna2
Contacteer:

Ok thanks.. da's een pak van m'n hart... Zag alweer een of ander duur probleem op me afkomen :D
Steven
Car: M536

Nee rond deze tijd kan ie echt behoorlijk walmen dat je denkt 'helluuup'
Sommige vochtige dagen begint ie ook zelfs te walmen als je net van de snelweg weg komt en weer ffies stationair draait.

Maargoed nothing to worry about :)
Ollie

Marcel B. schreef:en clio'tjes :p
Ja, schaam me soms echt rot als ik met koude motor stationair sta te draaien voor een stoplicht. Zou zo in een discotheek als rookkanon kunnen bijklussen :D
Derby

je moet mensen eens zien kijken als je de uitlaat midden onder auto laat ophouden. dan komt de rook (afhankelijk van de wind) overal onder de auto vandaan. een beetje back to the future VS 2 fast 2 furious.

maar het is gewoon water wat vrijwel meteen condenseert in de uitlaat. bij warme motor en dus uitlaat condenseert het water pas als het buiten de uitlaatpijp is gekomen. en dan zie het niet meer.

derby
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Altijd leuk bij een meeting als je dan met z'n allen opstart. Hele parkeerplaats wit :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Altijd leuk bij een meeting als je dan met z'n allen opstart. Hele parkeerplaats wit :)
nou hahaha joost
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie