remschijven+lager
zonder.
leg het lager een nacht in de vriezer, maak de schijf heet en het is net als een lekkere natte ehh kano, gaat zo in mekaar
leg het lager een nacht in de vriezer, maak de schijf heet en het is net als een lekkere natte ehh kano, gaat zo in mekaar

Immer wieder die verdammte Holländer
Daar was ik dus al bang voor. Dan zit je dus haast vast aan origineel Renault. Want bij de meeste autoboeren (Brezan enz) kunnen ze geen lagers in de schijf persen.
Weet iemand toevallig ook of de schijven van een 19 16v (zonder abs) gelijk zijn aan de schijven van een 5GT.
Weet iemand toevallig ook of de schijven van een 19 16v (zonder abs) gelijk zijn aan de schijven van een 5GT.
Omdat de meeste bedrijven er niet erg happig op zijn om schijven+lagers te persen die je ergens anders hebt gekocht.Tom schreef:waarom reno? Je kunt ze toch ook wel even ergens anders laten persen. Is zo gedaan en kunnen toch hooguit een paar eurokes voor vragen
De methode die Ray opnoemt werkt perfect, je kan trouwens ook de schijf ff in de oven leggen op 200 graden ofzo. Is nog minder moeite. 
Lager in de vriezer en dan heb je een delta T van 220 graden celsius. Als je dan zorgt dat er geen condens op het lager komt (dan hapt ie vast) dan plopt ie zo in 1x in de schijf.
Nooit krukaslagertjes van een 2-takt vervangen?

Lager in de vriezer en dan heb je een delta T van 220 graden celsius. Als je dan zorgt dat er geen condens op het lager komt (dan hapt ie vast) dan plopt ie zo in 1x in de schijf.
Nooit krukaslagertjes van een 2-takt vervangen?

Ik heb eigenlijk geen zin in geklooi met ovens, vriezers enz,enz. Ik heb nog genoeg te doen en ik wil dus een makkelijke/snelle oplossing.
ps: lagers van mijn 2takt blok gingen eideloos mee. Hoogstens een keer een krukas die brak
ps: lagers van mijn 2takt blok gingen eideloos mee. Hoogstens een keer een krukas die brak

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Als je ervoor naar Staphorst wil rijden wil ik ze wel persen.
Of dat ik ze morgen meeneem en zaterdag naar je 11 kom kijken?
Of dat ik ze morgen meeneem en zaterdag naar je 11 kom kijken?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
- Locatie: Den Helder (NL)
Ik ben naar de plaatselijke garage geweest, bijna hetzelfde als KWIK FIT maar dan met een andere naam.
Die mensen wilde er best een lager in persen voor me en de oude eruit halen. Ook alles nog even goed met vet inspuiten en beetje schoonslijpen. 10-15minuten werk voor ze en kosste mij 5euro
In principe kunnen ze het bij elke garage wel voor je doen.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik mijn schijf enz.. zelf eraf heb gehaald en er weer heb opgezet.
Die mensen wilde er best een lager in persen voor me en de oude eruit halen. Ook alles nog even goed met vet inspuiten en beetje schoonslijpen. 10-15minuten werk voor ze en kosste mij 5euro

In principe kunnen ze het bij elke garage wel voor je doen.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik mijn schijf enz.. zelf eraf heb gehaald en er weer heb opgezet.
don't be a fool, wrap your tool
Ik ben dus bezig om een 19 16v as onder mijn 11 te zetten. Daarvoor kan ik wel de klauwen van de 11 gebruiken maar niet de schijven. Ik ben dus nu een beetje aan het uitkijken naar andere schijven. Bij Mr Renault komt dat op ongeveer 130 euro voor 1 schijf + lager. Dat vind ik vrij prijzig. Ik ben nu dus her en der aan het informeren naar de prijs van schijven.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Ik heb een 1/5 jaar geleden de achterschijven incl de lagers vervangen van de Clio16v, was toen 200euro kwijt incl het inpersen van de lagers, die gekartelde ring voor abs wel nog om moeten zetten. Dit was bij een automaterialenzaak met daarbij een DHZ garage, wel handig.