[Clio 16V] Knappend geluid

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rick

Jongens ik heb een probleem :(

Als ik achteruit rij (en stuur) en daarna vooruit rij (en naar neutraal toe stuur), dan maakt ie een knappend geluid, net alsof je over iets heen rijdt en dan kapot knapt, je voelt het ook in het stuur. Als je hem daarna zachtjes laat doorrollen en een paar keer flink remt hoor je het daar ook tikken en voel je het ook iets in het stuur en is daarna over.

Hebben jullie enig idee?

bvd rick
antoine
Car: Renault Clio III RS

top lager kapot?
een stukje van je veer afgebroken?
Patrick

Rick schreef:Jongens ik heb een probleem :(

Als ik achteruit rij (en stuur) en daarna vooruit rij (en naar neutraal toe stuur), dan maakt ie een knappend geluid, net alsof je over iets heen rijdt en dan kapot knapt, je voelt het ook in het stuur. Als je hem daarna zachtjes laat doorrollen en een paar keer flink remt hoor je het daar ook tikken en voel je het ook iets in het stuur en is daarna over.

Hebben jullie enig idee?

bvd rick

je zou ook eens kunnen kijken of de rubbers in je triangel versleten zijn.
bij mij was dat de veroorzaker van het geluid,ik heb geloof ik iets van 65 euro betaald voor origineel renault triangel waar rubbers in zitten dus je hoeft niks te wisselen kompleet met fusee.
het is very easy te vervangen als het zo mocht zijn dat het dat is.
om te weten of je daar speling op hebt zou je het volgende ff kunnen proberen,zet de auto ff op een licht hellende weg,ga er half in staan zodat je de rem kan aantikken en let dan op of je wiel als het de bestuurders zijde betreft beweegt in de lengte richting van de auto,als je de bijrijderskant wil kontroleren moet je het ff met z'n tweeen doen rustig laten rollen en ff de rem aantikken zo zie je of je wiel beweegt in de wielkast.
zo heb ik het gedaan en bij mij was het duidelijk speling op die rubbers.
succes met het vinden van de oorzaak,groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Haas
Car: Megane RS

zoals jij t uitlegt, klonk t bij mij ook...mijn linker fusee kogel was zo gaar als een oud w**f...

ik dacht eerst ook aan mijn draagarmrubbers, maar toch niet dus...
Rick

He bedankt voor de reacties (Y) , ik ga het es ff nakijken!
Plaats reactie