Hey people. De klepgeleiders van de cyllinderkop van een GTT. Kan ik die gewoon verwijderen met behulp van zo een hamer op lucht. Kom effe niet op de naam. tenminste, zo heb ik het ooit gezien bij een revisie bedrijf.
Iemand een idee?
[R5 GTT]Klepgeleiders zomaar verwijderen?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
eerst de kop goed warm stoken, anders ken je vreters krijgen in je cilinderkop en kun je overmaat geleiders zetten en daar heb je vast geen zin in denk ik!
je kan ze het beste eerst uitboren.
Neem een boor 2mm dunner is dan de dia klepgeleider en niet helemaal doorboren!! De laatste cm laten zitten.
De truuk is dat de wand nu maar 1 mm dik is, en daardoor wordt de klempassing verminderd.
Neem een drevel even dik als de boor en daarmee tik je em deruit.
En inderdaad ook warmmaken.
Neem een boor 2mm dunner is dan de dia klepgeleider en niet helemaal doorboren!! De laatste cm laten zitten.
De truuk is dat de wand nu maar 1 mm dik is, en daardoor wordt de klempassing verminderd.

Neem een drevel even dik als de boor en daarmee tik je em deruit.
En inderdaad ook warmmaken.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dit klopt volkomen, Heb ik zelf mogen ervaren.PtrGte schreef:eerst de kop goed warm stoken, anders ken je vreters krijgen in je cilinderkop en kun je overmaat geleiders zetten en daar heb je vast geen zin in denk ik!
Tip: Leg de kop in een oven een paar uur
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En dit is ook een supertip!robert schreef:je kan ze het beste eerst uitboren.
Neem een boor 2mm dunner is dan de dia klepgeleider en niet helemaal doorboren!! De laatste cm laten zitten.
De truuk is dat de wand nu maar 1 mm dik is, en daardoor wordt de klempassing verminderd.
Neem een drevel even dik als de boor en daarmee tik je em deruit.
En inderdaad ook warmmaken.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Michel S. schreef: Kan ik die gewoon verwijderen met behulp van zo een hamer op lucht. Kom effe niet op de naam. tenminste, zo heb ik het ooit gezien bij een revisie bedrijf
Je bedoelt een luchtbeitel. Als je die hebt ben je er alleen nog niet.
Die ze bij een revisiebedrijf gebruiken, zijn gewoon standaart luchtbeitels, alleen met een zelf gedraaide beitel, speciaal voor geleiders uit te hameren.
Standaard worden die luchtbeitels geleverd met een set 'plaatwerkbeitels'. Die zijn ook heel leuk, bijv. als je een auto over de helft moet hebben.....
Je kunt de geleider ook uitpersen met een hydr. pers, alleen hier geldt weer: speciaal hulpstuk nodig.
En bij een GTT kop zitten ze soms MUURvast.....