[Clio 16V] Hoe krijg ik die @#$%moer los?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Yde 16V
Contacteer:

Mijn dynamo (Clio 16V) heeft het toch opgegeven afgelopen week, nu wilde ik deze vervangen (of als het nodig is alleen de spanningsregelaar + koolborstels). Zaterdag was ik er mee begonnen, alleen kreeg ik de onderste moer niet los. Ik balen, maar goed.. Zaterdag, zondag en vandaag een hele dosis WD40 er opgespoten, maar nog steeds geen resultaat. Het probleem is dat je er (natuurlijk) zo lekker slecht bij kan.

Fotootje:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgA4KWkS ... 7774908885[/img]
(De onderste moer op de foto)
Steven
Car: M536

Past er geen kniestuk op met een verlengstuk en een ratel?
Yde 16V
Contacteer:

Ja, dat wel maar daar krijg ik hem niet los mee.
Steven
Car: M536

ff langs een garage duwen/slepen om even een luchtsleutel te lenen?

Warmstoken is geen optie gezien hier teveel dingen omheen zitten die niet tegen hitte kunnen.
En even een flinke tik verkopen met een hamer gaat ook lastig zo te zien.

Lukt het echt niet met een fikse ratel? Niet zo'n klein speelgoed dingetje natuurlijk.
M8 moet je toch wel in flink geroestte toestand nog met de hand los kunnen krijgen..
Mrtn
Car: R5GTT

idd, kniestuk (geen ratel) erop en verlengen met een buis die over het kniestuk past :) kracht x arm :p

ik gebruik meestal een oude kachelbuis, past er net overheen en is ongeveer een metertje lang
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Die bout moet idd wel goed los kunnen komen lijkt me...goed gereedschap is daarbij meer dan het halve werk...bouten die ik met mijn el-cheapo ratel niet los krijg krijg ik met mijn goede ratel vaak wel los (en dan soms zonder veel moeite ook nog) lijkt me dat hij met kniestukje op de wringstaaf en daar dus zoals Maarten zegt een verlengstuk op (lekker lang) hij echt wel los moet komen! :D
Plaats reactie