Mijn GTT-II is nu wel goedgekeurd (was helaas afgekeurd)

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
chendy
Contacteer:

:@

Op de remdrukverdeler achter en de accuhouder-klem (? helemaal pleitos) helaas. Nu wil ik morgen op zoek naar eentje op de sloop. Van welke Renault kan ik 'm ook nog gebruiken en afslopen? Ik neem aan dat er niet op elke sloop nog een GTT staat...

Mvg, Chendy.
p.s: tenzij er iemand nog wat voor me heeft liggen in de buurt van A'dam
Laatst gewijzigd door chendy op di 23 mar 2004 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Accuhouderklem is natuurlijk het simpelste dat er is, naar mijn idee is die universeel. Andere weet ik helaas niet... Ik denk dat een gewone R5 ook kan. Correct me if i'm wrong!
chendy
Contacteer:

Hi Joost.

Da's snel... :D
Ja, de klem zal idd wat makkelijker zijn. Maar zomaar een remdrukverdeler van een andere 5 afslopen is niet goed denk ik. Of wel?

Heeft het er niet iets mee te maken dat de GTT achter schijven heeft en een "gewone" 5 trommels?

Mvg, Chendy.
Mrtn
Car: R5GTT

Chendy, ik heb nog wat liggen volgens mij.

Kzal morgen even zoeken voor je en kan dat dan meenemen naar de Meern.

en LŽstad AŽdam is een kippestukkie als de Meern niet doorgaat :)
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Car: MB

remdrukverdeler achter gaat idd wat vaker vast zitten. Heb je hem rijkelijk besproeit met wd-40 (kruip olie) en dan eens proberen los te krijgen met een waterpomp tang. Dan willen ze wel eens los komen. En Jeroen lubking heeft die dingen volgens mij ook nog wel liggen anders (rotterdam)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
chendy
Contacteer:

Ik heb net ff gebeld en gevraagd wat nu precies de problemen waren. Het volgende:
-remdrukverdeler lekt remolie
-klem is helemaal niet aanwezig

Maarten: Graag. Ik wilde zowieso morgen naar de sloop rijden, maar ik weet geen enkele met GTT's staan. Ehhhh de Meern? Ik weet ff niet wat je bedoelt... :~
En Lelystad is zeker geen probleem. Ik moet het blokje trouwens nog ff inrijden. En ik zit pas op 250km.

Tom: Thx voor je tips. Ik weet alleen niet of ik morgen echt tijd zal hebben om helemaal naar R'dam (tijdens openingstijden? ) te rijden overdag. Ik wil dit weekend dus het liefst de GTT af hebben, zodat ik maandag de goedgekeurde APK in ontvangst kan nemen.

mvg, Chendy.
Jasper16v

De Meern is de locatie van de sluitingsmeeting van de RTC a.s. zondag. Zie ook het desbetreffende topic.
Tom
Moderator
Car: MB

jeroen werkt volgens mij niet op zaterdag en het is slimmer hem even van te voren te bellen ofdat er nog een heeft liggen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
chendy
Contacteer:

Nou, nu weer binnen pas... Ik kom net terug van de Leiden-meeting. Effe weer wat km's erbij. Zag ik daar wat leuke GTT's met hele aparte tuning:
stuur aan de rechterkant :D
Ik zag daar o.a. JP (JeanPaul) en ff wat gekletst dus over de Meern. Weet ik ook weer wat dat is. Ik heb eigenlijk wel spirit gekregen om te komen, dus als Maarten 'm gevonden heeft zou dat vet :smoke: zijn. Onderweg kapt ook nog eens mijn kachel-fan ermee. Eerst een vreemd getokkel en nu helemaal niks meer. Misschien dat het alleen een zekeringetje is...? Let's hope so!

Mvg, Chendy.
chendy
Contacteer:

update:

Net terug van wat slopers in Osdorp. Helaas geen enkele GTT te vinden dus maar wat lopen spieken bij andere 5-jes. Die hebben dus een heel andere leidingen-stelsel en de verdeler achter is bij modellen met trommels dus helemaal niet hetzelfde. Wel heb ik een orginele klem kunnen scoren. Dus dat scheelt weer. :p

Nu alleen nog de remdrukverdeler... Ik heb bij Famoparts en Brezan gevraagd wat deze daar moeten kosten: respectievelijk 106,10 en 125,00 Euro incl. BTW én incl. garagekorting. Foek de Duk!!! (N)

Mvg, Chendy.
chendy
Contacteer:

update

Vanaf vanochtend bezig geweest met de GTT. Ik heb van Maarten een remdrukverdeler kunnen overnemen en die werkte goed. Gelijk eronder gehangen dus. Werkte perfect en gelijk ermee naar de herkeuring. Resultaat: GOEDGEKEURD!

Deze topic kan dus op slot. Gelukkig.

Mvg, Chendy.
p.s: thx Mrtn 8)
catrinus

Beter dat hij weer klaar is chendy. Kun je weer turboën (Y) .

p.s. ik ben die jongen die bij maarten stond en op de knieën lag om de remdrukverdeler aan te wijzen. :lol: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Mrtn

Graag gedaan en mooi dat ie is goedgekeurd (Y)

Ik wens je dan ook veel remplezier, want waar ge-ankerd wordt, wordt geblazen :wink:
Mrtn = Maarten
chendy
Contacteer:

Ja, was gaaf daar in De Meern. Ik weet jullie gezichten nu wel te onthouden voor een volgende x denk ik. Anders ga je ff op je knieën, Catrinus. Dan herken ik je zeker. :D

Het remt net ff een stukje beter, maar voelt nog steeds erg "vaag" aan. Waarschijnlijk ben ik aan nieuwe blokken toe. Ja, rondom...

Mvg, Chendy.
p.s: wanneer hebben jullie een onderonsje
Mrtn

Wel goed ontlucht dan?
chendy schreef: p.s: wanneer hebben jullie een onderonsje
zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 48#1341548
Mrtn = Maarten
chendy
Contacteer:

Ja heb ik gedaan. Maar ik denk dat de blokken gewoon te heet zijn gereden. En komt er nog bij dat de auto zeker 8mnd heeft stil gestaan. Gewoon keihard geworden de blokken.

Mvg, Chendy.
chendy
Contacteer:

updeet:

Na wat malen last gehad van lucht in de leidingen, heb ik toch nog een x gechecked of de verdeler niet lekte. Nou....?

Ja dus. :(

Na telefonisch advies/overleg met Speedy 8) en JL 8) , heb ik dus besloten om voor een nieuwe te gaan.
Het werd mij te link toen ik laatst een T-kruising naderde en compleet geen remdruk meer had. Op het allerlaatste moment heb ik na veel pompen 1 wiel weten te blokkeren (l-voor). Deze is compleet "vierkant" geworden. Maar ja... liever dat dan de GTT op de sloop. :p

mvg, Chendy.
p.s: Jeroen, ik had 'm graag bij jouw gehaald, maar ik zit nu ff zonder vervoer
Riël
Über-Spammer

Ja als ie lekte lijkt me dit wel nodig. Verder zijn die dingen nu ook weer niet zo heel duur.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chendy
Contacteer:

Hi Riël!

Nee klopt. Maar ik twijfelde nog om de verdeler te laten reviseren. Ik wist alleen niet zeker of dit mogelijk zou zijn. En hoe lang de revisie goed zou blijven... Hij zit er nu alweer onder en kan ik weer blij rondjes rijden. :)

mvg, Chendy.
Plaats reactie