Wat is een redelijke prijs voor een nette R5 1990?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Super 5 Devil

Heej mensen,

Ik zit er over te denken om mijn R5 TR uit 1990 te verkopen, maar ik weet niet goed wat een redelijke prijs is om te vragen. Ik wil er niet de hoofdprijs voor hebben, maar wel een aardig centje om in mijn nieuwe auto te steken... gewoon een nette prijs dus.

Even wat gegevens van de auto:

-Renault 5 TR "Cosmopolitan" 1400cc (766kg)
-kleur zilvergrijs met ongespoten bumpers
-APK tot augustus 2004
-kmstand ± 148.000
-nieuwe einddemper sinds augustus (3000km)
-nieuwe koplamp passagierskant sinds augustus
-aandrijfassen anderhalf jaar oud
-twee z.g.a.n. banden (Michelin & Pirelli)
-nieuwe parafan
-nieuwe verdeler en bougies+kabels (±januari 2003)

De auto heeft niet echt slechte punten behalve dan dat de onderrand (dus niet de kokerbalk zelf) een klein gaatje had dat gerepareerd is en dat het afvoergootje voor de voorruit gekit is om zo geen overtollig regenwater in de fan te krijgen. Om deze reden is ook de parafan vervangen.

Het interieur ziet er nog netjes uit en de auto zit netjes in de lak. Een paar puntjes steenslag (bijgelakt) en dat is het.

Kunnen jullie zeggen wat ik voor deze auto moet vragen? Foto's kan ik mailen...

Groetjes!!!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Super 5 Devil

De auto gaat trouwens weg omdat mijn ouders een nieuwe auto gaan kopen en ik die van hen dan graag over wil kopen omdat die een paar jaar jonger is. De Renault heb ik destijds trouwens bij een officiële dealer gekocht. Dus het is beslist geen handelaarsauto!!!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Wat is er mis met een handelaarsauto??

Kijk eens op marktplaats.nl wat ze voor 5jes vragen, en bedenk dan voor jezelf wat jij redelijk vind.

Het is niet aan ons om te bepalen wat jij voor je auto wilt vangen.

Wat voor auto ben je van plan om te gaan kopen?
Haas
Car: Megane RS

de waarde van je auto ligt niet vast door het al dan niet van een handelaar afkomstig zijn. Het gaat om de staat van de auto!

succes met de verkoop! Wat kom er voor in de plaats?
jeroen.k

Reken iig niet op veel. Gewone 5-jes zijn niet zo populair meer...hoe de staat ook is. Als je 1000 euro ofzo gaat vragen raak je hem niet kwijt (of je hebt ongelovelijke mazzel).
Haas

of je betaalt bij in natura ;) :lol: :p
Chris@R5

850 moet wel lukken denk ik. Heb mijn 1.4 TR uit '89 voor 650 gekocht en die ziet er ook nog goed uit (voor zover rood er na 13 jaar nog goed uit kan zien).
Haas

als je m voor 650 koopt bij een dealer, waarom vraag je er dan 850 voor? Is niet lullig bedoeld, zeker niet, maar in het algemeen zijn prijzen van een dealer veel hoger dan een particuliere verkoop...
Chris@R5

Ik heb het gewoon over particulier hoor. Aangezien ik tijden heb gezocht naar een goed uitziend 5je weet ik wat de gemiddelde vraagprijs is. En dat is toch 750/800 euro voor een 1.4 rond die leeftijd en dan heb ik het over iets van een TR en niet een GTS. Dealers vragen soms wel 1000 of meer. Check ander autotrader en Markplaats zoals eerder gezegd.
Anonymous

Bij iedere auto is de prijs wat de gek er voor geeft. :D
Emiel5

je kan er toch best 1000 euro voor vragen, het is niet voor niks een vraagprijs.
Afdingen kan altijd nog..
gr. Emiel
Chris@R5

Daarom. Ik wou nl eerst een GTS waar 1100 voor gevraagd werd. Heb ik naar 900 gekregen (nog best wat) maar dat ding had een mooi uiterlijk mooie 5 spaaks velgen met 195/55/r13 etc. Werd op een gegeven moment tot 1250 geboden en was weg voor ik het wist. Ik balen :( . Maar ben ook best happy met m'n "op smaak gebrachte" 1.4 TR :P.

er staat btw nog een witte 5 GTT op Autotrader.nl voor E 2.350.

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/adver ... id=1001349
Steven
Car: M536

Heeee das leuk, die 5 staat hier 5 minuten fietsen vandaan.

Die zal ik voor de gein es gaan testen :)
Roel79

Voor m'n zusje heb ik gewoon een 5TR van het terrein van een garage gehaald. Geen APK, en hard aan een beurtje toe.

Nou, remmen rondom vernieuwd, grote beurt, en keuren maar. 200 euro aankoop(stond in de weg) en nog 300 geinvesteerd. Ze rijdt nu probleemloos rond.

Zoek geen spic en span auto, gewoon zelf poetsen en oplappen. :wink:
Chris@R5

zo heb ik ook nog een witte r5 gekocht voor 150 euro. Loopt nu ook nog zonder problemen. Moest alleen bij de dorpel gelast worden en nieuw filter, bougies/ kabels :wink: . Lekker goedkope auto voor erbij :D .
Plaats reactie