Hallo Renault leden,
Even een vraag over mijn Clio Baccara.
's Morgens als ik de auto wil starten en het is rond het vriespunt of koude dan start die niet snel.
Het duur min. 1 a 2 min. voordat de motor wil lopen.
Nu is me vraag natuurlijk wat kan dit nu zijn.
Heb vorige jaar een nieuwe accu erin gezet.
En me startemotor heb ik ook vervangen vorige jaar, en deze is wel goed dat kan ik wel horen.
Er zit wel een openlucht filter onder me motorkap, heeft dat eriets mee te maken?
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
met vriendelijke groet,
Stephan
Clio start niet als het rond het vriespunt is?
Laatst gewijzigd door Popov op wo 29 okt 2003 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een Renault Clio Baccara 1.8 bouwjaar 1993.
Volgens mij is het een Multipoint injectie als ik het goed had.
Maar als je het zekers moet weten dan zal ik morgen even onder me kap kijken of in me boekje.
Met vriendelijke groet,
Stephan
Volgens mij is het een Multipoint injectie als ik het goed had.
Maar als je het zekers moet weten dan zal ik morgen even onder me kap kijken of in me boekje.
Met vriendelijke groet,
Stephan
Bij multipointers zit er een koude-start injector op...misschien is die kapot (of het stekkertje...) Weet niet of dat bij mono ook zo is...Die zit meestal onderin je inlaatspruitstuk (bij 16v iig en bij F3N volgens mij ook) die zou ik dan even (laten) controleren 
Bij de 16v zit hij dus op de positie van nr 11.
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/motorplaatje.JPG[/img]
Bij de monopoint kon ik niks vinden van een koude-start injector...

Bij de 16v zit hij dus op de positie van nr 11.
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/motorplaatje.JPG[/img]
Bij de monopoint kon ik niks vinden van een koude-start injector...
hey je netwerkkabel zit los

Weet iemand hier waar de koude- start injector toevallig zit bij een renault clio baccara 8 klepper?
Alvast bedankt voor jullie hulp (eventueel schema).
Met vriendelijke groet,
Popov
Alvast bedankt voor jullie hulp (eventueel schema).
Met vriendelijke groet,
Popov
-
kan je die niet gewoon aan de computer hangen bij de renault garage ??? want dan is het snel bekeken!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
het vriest daar toch nietSerge1916V schreef:kan je die niet gewoon aan de computer hangen bij de renault garage ??? want dan is het snel bekeken!!

Project: GTT Blue Sport
-
Frits schreef:het vriest daar toch nietSerge1916V schreef:kan je die niet gewoon aan de computer hangen bij de renault garage ??? want dan is het snel bekeken!!![]()

warmere bougies lijkt me niet zon goed plan, ervanuitgaande dat hij de goede erin heeft zitten. Wat WEL zou kunnen is dat zn huidige bougies wat aan de gare kant zijn (als ze er langer dan 20.000 inzitten) en dat kan je koude start zeker nadelig beinvloeden.
Gr Bart
Gr Bart
mijn monopointer heeft dat ook, stationairversneller doet t niet namelijk, dus hij slaat niet aan met 1500toeren, zoals mn andere dat weldoet, maar met 900tpm
als ie aanslaat tenminste....
meestal doet ie dat niet als het gevroren heeft... maar hij vonkt wel goed en benzine krijgt ie ook.
kweet ook niet wat het is, met hulp van het voetje doet ie het ook niet

meestal doet ie dat niet als het gevroren heeft... maar hij vonkt wel goed en benzine krijgt ie ook.
kweet ook niet wat het is, met hulp van het voetje doet ie het ook niet
Mrtn = Maarten