[5GTT] Lekkages Kachelhuis

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Dennis VK

Nu heb ik van het weekend weer enkele lekkages verholpen (o.a. rechterdeurrubber, antenne), maar het water liep ook bij elke bui via het kachelhuis naar binnen.

Nu vraag ik me af hoe dit bij de andere 5-rijders is, want het lijkt me niet de bedoeling dat het water daar naar binnen loopt.

Op het kachelhuis (bovenop de fan dus) zit een zwart geroosterd kapje. Er zit ook nog een plastic "plaatje" (zie links op foto) boven met een opening voor het sluiten van de klep. Dit plaatje zal wel bedoeld zijn voor het afvoeren van overtollig water naar de zijkanten. Dus alles is origineel en nog loopt het binnen. Hoe kan dit nou en zit er soms nog een kap over de fan ofzo?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/overig3.jpg[/img]

Ik heb het nu opgelost met een lelijke perspex plaat, ziet er niet uit, maar het werkt wel.
Dennis VK

hallo?
Abel
Über-Spammer

door geroest onder je accu vrees ik voor je :( (langs het schutbord naar beneden.)
Super 5 Devil

Bekend probleem... heel veel super5jes hebben er last van. Ik heb het ook nog steeds al is het nu minder dan voorheen. Ik heb de parafan (die plastic kap boven de fan) opnieuw besteld (iets van 7 euro bij de dealer) want de oude was helemaal gescheurd. Dit hielp al wat. Probleem dat ik nu nog had was dat de rubber van links naar rechts langs het afvoergootje onder de voorruit niet helemaal meer dicht was aan de onderkant (roest etc). Dus daar heb ik een halve bus zwembadkit overheen gejagen en dat scheelde al weer meer. Het probleem dat ik nu nog heb is dat het gootje soms overloopt en dus alsnog over de parafan naar binnen golft over het randje heen de fan in. Het is misschien niet zo'n super oplossing die ik heb, maar ik heb gewoon een plastic zak van de Konmar gepakt en die opengescheurd en over de fan heen gelegd en rondom met magneten vastgezet op het schutbord. Dat werkt op zich goed. De kachel zuigt toch nog genoeg lucht aan en het blijft veel droger nu. Bij de dealer vonden ze het wel origineel trouwens :D En nu ligt er allemaal vieze zandspatters op de konmar zak dus als er viezigheid komt komt er ook water dus het is gewoon een bouwfout van Renault denk ik zo... Binnenkort nog effe een keer goed checken en weer wat kit erbij en zo het randje ophogen misschien...
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Dennis VK

Abel schreef:door geroest onder je accu vrees ik voor je :( (langs het schutbord naar beneden.)
Nee joh, serieus het loopt echt in het kachelhuis via de fan. De overige afwatering is perfect, daar heb ik voor gezorgd.

En idd van die zak is wel slim. Ik zal nog es een foto maken van hoe ik het heb nu. Ik heb er een perspexplaat overheen gezet, zodat het niet meer het kachelhuis in kan lopen.
Super 5 Devil

Oke... Ik regel ook effe een digicam en dan flits ik ook het een en ander voor je als dat lukt!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Plaats reactie