Ik ben nog niet zo gevorderd in de techniek van mijn Renaultje 5 en daarom deze vraag.
Uit hoeveel delen bestaat mijn uitlaat systeem?
Ik zou wel een andere demper willen (universeel waarschijnlijk), maar ik zie dat achter die dempers alleen een klein stukje pijp zit waar de rest van het systeem op aangesloten wordt. Nu kijk ik onder mijn 1.4 (c2j) en zie ik dat achter mijn originele demper een soort klem zit. Dat zou betekenen dat er dus ook maar een klein stukje pijp achter de originele demper zou zitten en ik alleen maar een goede diameter hoef te vinden voor de vervangende demper. Heb ik dit fout? En hoe zit het dan?
MVG
Beetje noob-vraag over uitlaat demper
Nee, origineel is de demper dus de demper zelf en een bocht naar de middenpijp. Bij zo'n universele demper moet je die bocht dus zelf fabriceren. Daar kun je die stukjes van autostyle gebruiken (neem aan dat je de universele dempers van Powerfull bedoeld
) Denk dat je dan uiteindelijk niet zo veel goedkoper uitkomt als een sport uitlaat "op maat"...

gtt demper past wel....
Heb nog nooit een klem gezien direct na de demper...misschien is er al eens wat gedaan aan die demper...
En er is echt wel wat te krijgen voor jouw auto hoor. Stuur anders eens een mailtje aan improve-tuning. Of misschien dat JL iets weet
En er is echt wel wat te krijgen voor jouw auto hoor. Stuur anders eens een mailtje aan improve-tuning. Of misschien dat JL iets weet

ja,aan de gtt demper zit nog een klein stuk bocht over je achterwiel ophanging heen en als het goed is past dit gewoon.
het is wel wat, maar is er ook een importeur in nl?
Anders wordt het wel lastig om ze te kopen....
Anders wordt het wel lastig om ze te kopen....
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Je kan kiezen tussen het losslijpen van je eigen einddemper en die nieuwe einddemper er op te lassen, of de einddemper er in zijn geheel af te halen maar dan moet je wel een nieuwe bocht over de as maken/lassen/laten lassen/kopen. In Oldenzaal zit een erg goede en goedkope lasser, die heeft mijn uitlaat ook gelast (verlengd) en ook een bocht over de as gemaakt.
Maar toch zit die klem achter de demper mij niet lekker:~. Het is toch echt een uitlaatklem
! En de pijp van demper tot klem is 40mm en de rest tot de middendemper 45mm dik. De eerst volgende klem komt net iets voor de middendemper weer.
Dus ik heb dan een losse demper, een stuk pijp en dan een middendemper en vervolgens het spruitstuk.
En de uitlaat is trouwens 100% origineel Renault en net nieuw.

Dus ik heb dan een losse demper, een stuk pijp en dan een middendemper en vervolgens het spruitstuk.
En de uitlaat is trouwens 100% origineel Renault en net nieuw.
mail maar aan jeroen@roeleert.nu
wat vaag, lijkt me dat ze ooit de oude bocht eraf geslepen hebben en er gewoon een nieuwe pijp op hebben gezet....
Tsja:~, alles is gewoon standaard. Maar volgens een ander topic waar een ander een Sebring demper wil monteren heeft hij hetzelfde.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 48#1338148
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 48#1338148