dennisvr's R5GTT Bleu Sport - APK afgekeurd....

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Originele post door Chris
Hieronder volgt mijn verhaaltje over een Renault 5GT Turbo Bleu Sport met de kilometerstand van een Golf2 GTD..

Tja, dat ik een Renault 5 liefhebber ben hoef ik jullie denk ik niet te vertellen...

Ik heb die witte uit 88, en een Bleu Sport uit 1990 waar ik niet heel erg vaak mee rij.. Met die Bleu Sport eigenlijk helemaal nooit. Ze staan gebroedelijk in mijn schuurtje en die witte komt er zo nu en dan eens uit als er een meeting is of als Merijn zijn verjaardag viert. :)

Waarom kijk ik dan toch elke dag op alle Nederlandse sites waar 5jes aangeboden kunnen worden?!
Omdat ik een auto nodig heb? Nee!
Prijzen vergelijken om mijn eigen GT''s te verkopen? Nee!
Pure interesse wat er allemaal te koop staat, en kijken of er bekende (ex)clubauto''s bij staan? Ja!

Ja, ik keek altijd op de verkoopsites om te zien wat er zoal gebeurde in GT rijdend Nederland. Ik weet van aardig wat GT''s wat voor zwervingen ze door het gehele land gemaakt hebben.
Wat heb je daaraan zullen jullie nu denken?!
Niets, dat weet ik, maar het houdt me wel van de straat...:)
Afgelopen dinsdagavond 14 oktober zag ik dat er een Bleu Sport werd aangeboden, tweede eigenaar bla bla bla, met daarbij deze foto.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/186699/in ... SpotY..jpg[/img]
Grappig bakkie om te zien, origneel NL en niets aan veranderd in de loop van de jaren.

Deze advertentie bezorgde me een woelige nacht..
Waar ga ik de RTC stikkers plakken? FF dikke nummerplaten bestellen, witte knippers erin, 15" wielties eronder, witte mistlampen, snel ff verlagen en ga zomaar door, ik zag het al helaal voor me dat ik er mee ree.. 8)

Maarja, hoe vertel je het je vriendin dat je weer een GT wilt kopen terwijl we net druk aan het verbouwen zijn in ons eerste eigen huisje...SLIK..Hoe ga ik dat vertellen..

Net twee(zwarte uit 1987, witte uit 1988) verkocht, en nu weer een erbij? Spoor ik nog wel?!

Toch maar ff bellen en het ff verteld..
Reactie van Gerda:"Leuk, zullen we vanavond ff gaan kijken?!"
JIPPIE dacht ik...

Helaas was dat JIPPIE verhaal van korte duur.
Ik bel de man van de advertentie ff op om een afspraak te maken.
Hij verteld me dat er nog een paar mensen komen kijken.
Ik zeg hem dat ik graag ook ff kom, maar dacht wat zal die eigenlijk gereden hebben? Dus ik vraag dat.
Hij zegt, ja, tis wel veel..
nVertel zeg ik.
Hij zegt 318.000KM..
Ik zeg, wat zeg je?!
Hij zegt, ik weet het tis wel veel, 318.000.
Ik zeg, okee, bedankt, ik bel je vanavond nog wel ff hoe laat ik kom.
Ik baalde enorm maar was eigenlijk ook weer blij, ik besloot om er verder niet meer over na te denken en ging toch maar geen Renault 5 extra aanschaffen.
Ik werd weer helder en dacht aan de extra lasten die het met zich mee zou brengen.

De dag ging voorbij en om 19:00 s'avonds bel ik hem woensdag op dat ik er van de afspraak afzie en dat hij er maar iemand anders gelukkig mee moet gaan maken..
Hij verteld me dat als ik er mee zou gaan rijden als zijn vrouw dat deed ik er makkelijk nog 1 a 2 ton op de teller bij zou krijgen.

Ik vond het allemaal wel prima, maar ik bedankte hem en ging lekker achter de PS2 zitten.

Om 20:00 s''avonds gingen Gerda en ik ff boodschappen doen, jaja, ook dat moet nou gebeuren..:lol:
Het idee van de Bleu Sport maalde me nog steeds door het hoofd...En ik had het er nog ff over met Gerda.
Opeens zegt ze, zullen we anders toch maar ff gaan kijken? Ik weet toch dat je er anders spijt van krijgt..
Ik zeg, zullen we dat nou wel doen etc etc..

We sprint de C1000 uit, springen in de Golf, op naar Amsterdam! Ik die man bellen met de vraag of de 5 er nog was en of ik nog even kon komen kijken.

Geen probleem, en voordat we het wisten stonden we naast een voor het oog zijden vrij nette Bleu Sport, voor zijn kilometers..
De eigenaar kwam naar buiten en begon prompt alle deukjes en krasjes aan te wijzen met een deel van de historie erbij hoe het er was gekomen.
Logisch toch dat hij wel plekken heeft.
Ik wou de motor zien, maar de man zei, wacht we moeten de deukjes van de rechterzijkant nog ff bekijken. Hij zegt, ga even door je knieeën, kijk goed in het licht van de lantaarnpaal dan zie je het beter... :worship:

Ik bekijk nog ff snel de plekken die snel roesten:
- Achterklep.
- Dorpels.
- Binnenschermen achter.
- Zijruiten achter.
GEEN ROEST!!
De voorruit heeft wel wat roest met dank aan Carglas die de lak ooit beschadigd heeft.

Toen ff, de motor bekeken, niets mis mee, alles op peil en compleet origineel.
[img
]http://www.clubs.nl/ClubsData/186699/in ... tmotor.jpg[/img]

Even gevoeld of de 5 koud was en toen starten maar..
Het 5ie is ontzettend stil en loopt als een zonnetje, centraal slot doet het nog, de elektrische ramen ook..:)

Gerda bleef ff in de Golf zitten en wij gaan ff proefrijden.
Ik rij met die man de straat uit en voel dat de koppeling iets zwaar gaat maar dat de versnellingsbak super is.
Hij verteld me dat ik hem ff warm moet rijden, dat doe ik, op het moment dat ie warm is merk ik dat de turbo ook nogin goede conditie is.

De man verteld dat zijn vrouw er dagelijks mee van Amsterdam naar Den Haag reed en weer terug sinds 1995. Hij verteld me ook dat de de eerste turbo er nog op zit en dat het blok ook nog niet open is geweest.
De auto kraakt ook niet, niets van het interieur hoor je.. De knopjes voelen allemaal nog als nieuw!!
Ik(we) was om, en koop de auto ondanks de zeer hoge kilometerstand.

Of, is het eindelijk eens een GT Turbo met een EERLIJKE kilometerstand?!
Met mijn witte GT ben ik immmers aan de 4e tellerbak bezig..

Wat mankeert er nu aan?
- Startmotor weigert heel af en toe.
- Temperatuur meter doet het niet.
- Bleu Sport embleem Links is ooit gestolen.
- Instap lv stoel is kapot.
- Uiteraard wat deukjes en krassen, maar het valt me alles mee.
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/186699/in ... sportl.jpg[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/186699/in ... sportR.jpg[/img]

De auto rijdt super, ik kreeg alle oude rekeningen, staat nog steeds rondom op Michelin MXV''s, nooit aan gebeund of gerommeld... Raar dat een GT dan nog steeds zo lekker kan rijden..
Zelfs kreeg ik nog een aantal boeken mee met daarin testen met GTT''s. Achteraf bleek de man zelf een liefhebber,want hij had meerdere sportieve Renaults gereden.

Wat heb ik er sinds donderdag aan veranderd?
- Aluminium NL stikker eraf gehaald.
- Diverse beveiligingsstikkers verwijderd.
- Parkeervergunning troep weggehaald.
- Dikke nummerplaten gemonteerd.
- RTC stikker op de ruit geplakt.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/186699/in ... tikker.jpg[/img]

Hoe bevalt hij me momenteel?
SUPER!
Vrijdagavond naar Leiden, op de trugweg aardig gereden met Jochem''s 5ie en de Bleu Sport van Ivo.
Ik kon goed meekomen, en de GT vertoonde geen kuren.

Gister zijn we ermee naar Leiden, Zwanenburg, Utrecht, Woerden geweest, nergens last van.

Ongeloofelijk dat hij zo lekker rijdt..

Hebben we er nog plannen mee?
Mwoh, eerst maar eens kijken hoe hij het blijft doen.
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/186699/in ... acherk.jpg[/img]

In dit topic ga ik bijhouden hoe de GT het blijft doen, en wat er zoal kapot gaat met daarbij vermelding van de Kilometerstand.

Aankoop, woensdag 15 oktober 2003 bij kilometerstand:
316717.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/186699/in ... portKM.jpg[/img]

Huidige stand:
317122.

Tot nog toe zonder problemen, behalve startmotor die soms weigerd en de temp meter die het niet doet.

Wordt vervolgd..[/b]
Laatst gewijzigd door dennisvr op zo 22 jul 2007 19:27, 15 keer totaal gewijzigd.
Floris
Contacteer:

leuk verhaal en een blue sport blijft een gave bak! :worship:
Robert dB.

Gefeliciteerd Chris! Wanneer kom je hem ff showen?
Anonymous

Ghehe grappig, heb die gast ook ngo gebeld en zou woensdag gaan kijken. Vond het toch een te grote gok vim km-stand, wel eerlijke bak maar toch 3 ton, niets vervangen en wat gaat er dan aankomen??

Hij zei me wel dat de bak niet helemaal fris was.
Ferdy
Über-Spammer

jeetje chris, gaat lekker daar ! :D
tijd om de schuur uit te bouwen
maarre...wel heel erg tof !
een mooi autootje,
en wat je zegt, het is veel, maar het is een eerlijke km stand.
hou ons op de hoogte !!!
toppie bezig !
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik heb hem in leiden al mogen bewonderen,het is echt een leuke gtt,kan je echt wat leuks van meken in zn orginele staat.

veel rij plezier chris
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Errug gaaf man, en inderdaad fuck die km's als ze orgineel zijn is dat wel wat waard.

Hij ziet er errug koel uit. Kom binnen kort wel effe een ritje maken bij je :)
.:: TurboPowerr ::.
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

goeje beslissing Chris,
hoe meer bleu sports hoe beter (Y) en tis een mooie bak zeg, helemaal origineel, schitterend!
en wat je zegt, een eerlijke km stand is ook een hoop waard, weet je ten minste waar je aan toe bent.
veel plezier drmee en hoop dr snel een keer naast te kunnen staan(als de mijne af is)

groeten en enjoy, Matthijs
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

zeker leuk verhaal, die 5 ziet er idd goed uit op de foto's.
Ga je deze ook mee nemen op 2 november?
Tino
Erelid - RvT

is goed ik ben thuis, zie ik je over een uurtje ?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Tino schreef:is goed ik ben thuis, zie ik je over een uurtje ?
MSN.
Florus

Mooie bak man,zag hem ook al op markplaats staan,heb hem vrijdagavond in de gauwigheid in leiden gezien (Y) .Veel plezier ermee,en hopelijk nog 316000 probleemloze kmŽs ermee(zal wel niet) :lol: :lol:
_Martijn_
Contacteer:

leuk dingetje chris.
begint een leuke bs collectie te worden. :)
op naar de 3e
He! nu is die weer rood.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Nogmaals leuke bak chris :) (Y)
Jasper16v

Mooi verhaal en hij ziet er goed uit helemaal gezien de km's. Strakke bak en have fun ermee (Y)
catrinus

(Y) (Y) netjes hoor chris. Had niet van je verw8 dat je nog een gtt erbij ging kopen. Welkom bij de 3 gtt owner club zou ik zeggen :wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
Tino
Erelid - RvT

Tja het zal chris niet zijn als tie samen met Gerda voor de deur stond met de BS

errug strakke bak, rijdt ook lekker en stil van binnen dat is echt eng.

Hij is best snel binnen no time over de 100 :)

was wel effe weer lachuh.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Chris schreef:Matthijs, lijkt me leuk! Gewoon komen 2 november!

P@tb@d, 2-11 is hij erbij mits hij het nog doet! :lol:
En anders is hij te zien in Leiden ofzo. :)
oke dan :)
Vos

Net twee(zwarte uit 1987, witte uit 1988) verkocht, en nu weer een erbij? Spoor ik nog wel?!
Dat is nog maar de vraag! Maar volgensmij geld dit voor alle (sportieve) renault rijders! :D

ennuh veel plezier met de bs :D
Clio 16v.....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

catrinus schreef:(Y) (Y) netjes hoor chris. Had niet van je verw8 dat je nog een gtt erbij ging kopen. Welkom bij de 3 gtt owner club zou ik zeggen :wink:
Ik was net blij dat ik mijn lidmaatschap voor de 3 gtt owner club had opgezegd! ;)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Chris schreef: Van de week ff naar de Renault garage toe om een afspraak te maken voor de volgende dingen:
- Temperatuurmeter maken.
- Bakolie verversen.
- Stelframepje voor de achterruit bestellen.
- Wat rubbertjes bij de achterruit zijn iets uitgedroogd -> nieuw.
- FF kijken of er nieuws is mbt een nieuw BS embleempje voor op de linker voordeur.
Ik vergat één ding,
één of ander slangetje bij de turbo is lek, was al sinds de aankoop.
Patrick L.

Leuk man dat je er weer eentje bij gekocht hebt! (Y)
Zeker zo`n originele Bleu Sport vind je niet snel als originele nederlandse auto.
En wat die km-stand betreft, maakt toch niets uit, als ie goed onderhouden is en er normaal mee omgegaan is kun je er mischien nog wel een ton bijrijden...
Succes er mee in ieder geval! :)
Ollie

Dit roeleert echt wel hè. Ik wist niet dat er zo veel gekken rondliepen, maar dit bewijst het wel weer eens :lol:

Maar zonder gekheid, dit is echt super (Y) Keep up the good work en regel maar alvast 2 extra chauffeurs, zodat je met 3 auto's naast elkaar het ledenveld kunt vullen straks in de Meern!

Oh ja...veel veilige km's toegewenst !
-Ray-
Contacteer:

heb m gisteravond even mogen aanschouwen, some guys seem to have all the luck ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Ollie

-Ray- schreef:heb m gisteravond even mogen aanschouwen, some guys seem to have all the luck ;)
Nee jij hebt pech met je auto's ! :D
Dirk (CRX)

Hey, dat is leuk.. Gefeliciteerd met de aankoop Chris.. Ik hoor dadelijk Matthijs wel weer een post maken... aangezien hij deze auto ook wilde bekijken..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Gilles
Contacteer:

nou nogmaals gefeliciteert hoor met je nieuwe aanwinst!
Heb de BS ook ff kunnen bewonderen in Leiden, en hij zag er erg lieeeffffff uit :D
Maar zag ik het nu goed dat er rechts achter een skirt op zat die erruug dun was gespoten? of was dat gezichtbedrog? Het was immers pikkuh donker, en hadden alleen wat licht van de Neon bakken rond om ons heen :p

Veel veilige en snelle KM toegewenst! :)
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Tino schreef: Hij is best snel binnen no time over de 100 :)
Hey dat had je er niet bij verteld!! :(
Ik weet wel dat ik de volgende keer met je meerij!:lol: Ach het schijnt dat je ze na 250.000 toch niet meer warm hoef te rijden..;);) Toch Jochem?! :lol:
Patrick L. schreef: En wat die km-stand betreft, maakt toch niets uit, als ie goed onderhouden is en er normaal mee omgegaan is
Zekers.
En nogmaals, eindelijk eens een GT die zijn echte tellerstand nog heeft.. Die klokken gaan immers zo vaak kapot..
Ollie schreef:Maar zonder gekheid, dit is echt super (Y) Keep up the good work en regel maar alvast 2 extra chauffeurs, zodat je met 3 auto's naast elkaar het ledenveld kunt vullen straks in de Meern!
Dat gaat helemaal goed komen!
-Ray- schreef:some guys seem to have all the luck ;)
Hehe, dat moet nog blijken. Je weet meer over een paar maanden..:lol:
Dirk (CRX) schreef:Hey, dat is leuk.. Gefeliciteerd met de aankoop Chris.. Ik hoor dadelijk Matthijs wel weer een post maken... aangezien hij deze auto ook wilde bekijken..
Dank je. Hij kan nog steeds komen kijken..:) (2-11 ofzo)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gilles schreef:Maar zag ik het nu goed dat er rechts achter een skirt op zat die erruug dun was gespoten? of was dat gezichtbedrog
Klopt, het is geen nieuwe hè. ;)
Het het is "gewoon" beschadigd, niet dun gespoten.

Komen jullie vrijdag weer naar Leiden?
MissKiss
Contacteer:

net zoals ik al zei....

Je blijft iig bezig zoals je op msn vertelde... misschien zie ik em keer in het echt :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het volgende is inmidels besteld:
- De rubbers(die zes vierkantjes) voor bij de klapramen aan de achterzijde.
- Klapframe l.a. zijruit.
- Bleu Sport embleem indien mogelijk.

Morgen als het goed is alles ophalen en gelijk ff een afspraak maken om de bakolie te verversen en de temperatuurmeter te laten repareren.
Marcel B.

Nette bak hoor Chris!
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Erg goed bezig, Chris! :D

Wil dit zeggen dat de witte nu de verkoop ingaat? :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dank je Oxje. :)

Merijn, je blijft het proberen he..;)
Ik was in eerste instantie alleen van plan om die witte te houden...:lol: Soms loopt het ff anders..:)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ach ja... Ooit, op een mooie dag, kom ik er nog wel 1 tegen. :)
Plaats reactie