Emiel schreef:Zelfde heb ik met een 19 1.4 gehad. Zelfde symptomen, ook als je kachel koud zette en daarna weer warm dat er even warme lucht uitkwam, maar dit koelt snel weer af.
Inderdaad zit de kachelradiateur dan verstopt. Bij mijn auto was de koelvloeistof compleet bruin, keer water ingezeten dus. Ik heb toen alles eruit laten lopen, en hele systeem met tuinslang doorgespoeld. Hierna alles weer netjes afgevuld.
De kachel werd dus wel warmer, nog niet zoals het moest maar het werd beter. De weken erna merkte je dat hij steeds iets warmer werd, denk dat de kachelradiateur schoner werd naarmate er meer schone vloeistof doorging.
Misschien als je dit schoonspoelen en afvullen 2 keer doet, dit het gewenste effect heeft.
Succes,
Emiel
Ik heb gisteravond de slangen eraf gehad, de slangen die rechstreeks naar binnengaan op mijn radiator, en met mijn mond er doorheengeblazen, ik had een beetje tegendruk maar dat lijkt mij redelijk normaal,.... of zou je er gewoon heeel gemakkelijk doorheen moeten kunnen blazen?
Wat jij zegt,...mijn koelwater is wel heeeel bruin.
Ik heb ook nog gekeken naar die klep die zou moeten sluiten,....heb alles een beetje losgehaald en ik hoor de klep duidelijk sluiten, dit lijkt goed te zitten,...
Ik zal eens kijken of ik mijn radiator schoon kan spuiten, Thx voor de tip!
Ik ga meteen weer aan de slag.