[R5GTT]Remprobleem

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Niek-5GTT
Contacteer:

Ik heb een probleem met m'n remsysteem, tijdens het remmen hoorde ik een zuigend geluid en viel me remdruk iets weg.
Ik gelijk de auto aan de kant gezet, en heb een paar keer hard op de remmen gedrukt terwijl de motor uit stond, er lekte aardig wat remvloeistof op de grond.
( ongeveer zo'n 50ml )
Na ongeveer 15min bleken de remmen gewoon weer te werken zonder te lekken en zonder drukverlies.

Ik rij daarna gelijk naar de dichtsbijzijnde garage toe, waar ze alle remleidingen hebben gecontroleerd, die bleken allemaal goed te zijn.
Ze hebben de auto ook even op een remmenbank gezet en daaruit bleek ook dat de remmen gewoon naar behoren werkten.

Het enige wat ze bij de garage hebben gedaan, is wat remvloeistof bijgevuld.
Ze wisten verder ook niet wat het was, want het pedaal was gewoon weer hard en had verder ook geen lekkage meer.

Ik heb met de auto nu ongeveer nog 200 km gereden, zonder verdere problemen,maar toch vertrouw ik het niet.

Iemand enig idee wat dit heeft kunnen zijn, ik moet er wel even bij zeggen dat de auto wel 2 maanden heeft stil gestaan.

Gr Nick
speedline

Als er remvloeistof heeft gelekt moet je gezien hebben waar de vloeistof vandaan lekte. Waar onder de auto kwam het terecht ? En is het uberhaupt remvloeistof ?

Grtz,

Speedline.
Niek-5GTT
Contacteer:

speedline schreef:Als er remvloeistof heeft gelekt moet je gezien hebben waar de vloeistof vandaan lekte. Waar onder de auto kwam het terecht ? En is het uberhaupt remvloeistof ?

Grtz,

Speedline @ JL-T GT20 >-)
Ik weet zeker dat het remvloeistof was dat onder de auto lag.
De olie lag iets rechts onder het remvloeistof reservoir op de grond. Op het schutbord zat ook wat remolie.

Gr Niek
Alleycat
Contacteer:

misschien zat het dekseltje van het reservoir er niet goed op en is er bij het remmen druk op komen te staan, waardoor het er uit is gespoten.....
Niek-5GTT
Contacteer:

Bij de garage hebben ze remolie bijbevuld, omdat er toch aardig wat was gelekt, maar daar zag ik al dat het dekseltje goed vast zat.

Gr Niek
Plaats reactie