[R19]Toerenteller

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Twister

Ik heb een raare toeren teller :)

Hij valt zoms terug naar de 0, dit gebeurd ook als ik voor een stoplicht sta :( ! De ene keer valt hij heel vaak weg, en de andere keer valt hij helemaal niet weg.

Ik heb de contackten in dachboard schoongemaakt, en de pinnetjes ietsjes naar buiten gebogen, zodat hij een strakker contackt heeft.

Zou de teller zelf kapot zijn ? :@
Is dit te repareeren ? of moet hij vervangen worden ?

GreetZ Jeroen
Jhaa, uhhhmmm
bartuitlauwe
Contacteer:

Twister schreef:Ik heb een raare toeren teller :)

Hij valt zoms terug naar de 0, dit gebeurd ook als ik voor een stoplicht sta :( ! De ene keer valt hij heel vaak weg, en de andere keer valt hij helemaal niet weg.

Ik heb de contackten in dachboard schoongemaakt, en de pinnetjes ietsjes naar buiten gebogen, zodat hij een strakker contackt heeft.

Zou de teller zelf kapot zijn ? :@
Is dit te repareeren ? of moet hij vervangen worden ?

GreetZ Jeroen
Hi Jeroen,

jij hebt toch een R19?
Ik heb hetzelfde probleem, zou het ook graag willen weten.
Ollie

Same here bij de Clio!

Contachjes ook schoongemaakt, maar helpt allemaal niks. Als ik erop tik, dan wil hij nog wel eens gaan werken of valt even later gewoon weer gezellig terug. Je zou eens kunnen proberen om de wijzer eraf te wippen en hem dan weer te bevestigen. Moet ik ook nog steeds doen, maar geen zin erin :wink: En anders wil een andere teller ook wel helpen.

Probleem is hier trouwens al eens behandeld in een topic, ook een probleem geweest bij een Clio.

Oplossing is dus gewoon proberen totdat iets werk, helaas :(
mark -19- 16v

hmm dat heeft mijn clio 16v ook

maar dan blijven ook de benzine meter naar beneden en de oliehoeveelheids meter gaat dan in eens omhoog
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Contactpunten op de stekker ook gedaan? Anders moet je misschien ook even kijken bij de stekkers onder de motorkap bij de sensoren, misschien dat dat werkt.
thijs
Contacteer:

Ik heb ook dat probleem...

kan iemand mij vertellen waar op de ontsteking ik de kabel van de toerenteller vind? (fototje misschien, of iig de plaats)
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

zullen jullie niet eerst kijken of jullie massa punt wel lekker is?

:)

want als alle metertjes ineens op 0 slaan lijkt het mij ene stroomprobleem :P

:D

doe maar ene gok hoor :P
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Twister

mmm, ik zie al dat ik niet de enige ben :)

Zal wel een kwaaltje zijn dan :(
Weet iemand waar de contackten zitten die bij de motor zitten ?
Jhaa, uhhhmmm
Floris
Contacteer:

ik heb geen idee waar die punten zitten, maar ik heb ook een vraagje...
mijn kilometerteller trilt als ik aan het rijden ben... zeer irritant! :( hoe kan dat verholpen worden??
marcel16v

Floris schreef: mijn kilometerteller trilt als ik aan het rijden ben... zeer irritant!
Volgens mij is dit een Renault typisch probleem, m'n broertje en ik hebben dit ook beide. Schijnt trouwens dat je dan de stekker die achter de tellerbak zit moet aanduwen/ vastdrukken.
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb het ook :lol:

als ik richting aangeef voor de eerste x (dat ie knippert dus) maakt mn toerenteller een vrije val naar beneden, hierna niet meer, zo ook met mn remlichten, als ik de rem ingedrukt hou voor het stoplicht ofzo blijft ie op 500tpm hangen.

Alle draden op het instrumentenpaneel heb ik doorgemeten, nergens een lekstroom of weerstand..

Ik hou het op franse troep :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

marcel16v schreef:
Floris schreef: mijn kilometerteller trilt als ik aan het rijden ben... zeer irritant!
Volgens mij is dit een Renault typisch probleem, m'n broertje en ik hebben dit ook beide. Schijnt trouwens dat je dan de stekker die achter de tellerbak zit moet aanduwen/ vastdrukken.
Idd, ik heb het ook, maar zou niet weten wat je er aan kunt doen...ach ik kijk toch niet zoveel naar de snelheidsmeter! :p
Marcel B.

jeroen.k schreef:
marcel16v schreef:
Idd, ik heb het ook, maar zou niet weten wat je er aan kunt doen...ach ik kijk toch niet zoveel naar de snelheidsmeter! :p
Same here, maar naarmate je harder rijdt wordt et minder, kortom... harder rijden! :)
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Marcel B. schreef:
jeroen.k schreef:
marcel16v schreef:
Same here, maar naarmate je harder rijdt wordt et minder, kortom... harder rijden! :)
Idd! >-) die conclusie had ik ook al getrokken...
Marcel B.

Hop, vandaag met al die nattigheid, toerenteller op hol

Bij zware bass-dreunen schiet ie naar 3000 rpm, en ook als me ruitenwisser op intervalstand staat schiet ie iedere keer als ruitenwisser gaat even mee omhoog.

Conclusie: toerenteller houdt ook van underworld, of het komt gewoon door de nattigheid... kan ook.

Vraag is alleen of et een groot probleem is?
Don't walk the grass... smoke it
Mrtn
Car: R5GTT

Mijn toerenteller schiet vrolijk heen en weer als ik :

- richting aangeef (maakt niet uit welke kant)
- soms flink aan het trappen ben (dus toeren maak)
- het licht aanzet
- de ramen open of dicht doe (elektrisch)
- de interval schakelaar aanzet
- de ramen sproei
- het dashboardkastje open en het lampje erin gaat branden

nog iets vergeten :p :lol:

Nu doet ie 't soms ook niet bij deze zaken en geeft ie aan waar ie voor gemaakt is, ik snap er nix van, heb alles al doorgemeten, geen weerstand oid... :s

maar alles went 8)
Mrtn = Maarten
Bart V

Kan zijn dat ik erovergeen gelezen heeft, maar heeft IEMAND zn toerenteller al omgewisselt? als hij dan nog steeds raar doet zou je het haast in je module gaan zoeken.....daar komt het signaal vandaan. andere module proberen dus.
AZ4L

Jezus, als ik dit allemaal zo lees... gaat goed met die instrumenten. :)
RO 16v

Marcel B. schreef:Hop, vandaag met al die nattigheid, toerenteller op hol

Bij zware bass-dreunen schiet ie naar 3000 rpm, en ook als me ruitenwisser op intervalstand staat schiet ie iedere keer als ruitenwisser gaat even mee omhoog.

Conclusie: toerenteller houdt ook van underworld, of het komt gewoon door de nattigheid... kan ook.

Vraag is alleen of et een groot probleem is?
Die van mij doet heel soms raar, alleen als het goed koud is en extreem warm.
bartuitlauwe
Contacteer:

Mijn toerenteller doet ook gek.

Heb hem pas toen ik hem er toch uit had, met contactspray, de puntjes ingespoten.
Hij doet het nu wel beter, maar valt nog af en toe uit.
Dus helemaal opgelost is het niet.
Twister

Jha heb ik idd ook geprobeerd,

Contacktspray
Pinnen wat uitgebogen ( strakker op contact )

Het vreemde is dat hij ook raar doet als je stil staat, ( bij mij dan :) ) dat houd in dat trillingen niet echt de oorzaak zijn ( denk ik dan :D )
Jhaa, uhhhmmm
Plaats reactie