Vering door Wielkast
Ik heb een r19 chamade uit 1990. Nu is mijn demperstang door mijn wielkast heengekomen. De wielkast is niet kapot ofzo. Die demperstang wordt normaal tegengehouden tegen de wielkast door een soort schotel. En daar is die demperstang dus vanaf gebroken. Moet ik nu een hele andere vering of kan je ook alleen de demper vervangen?
Volgens mij issie door je toplager heengeschoten. Kan dat? Die toplagers zijn wel los te koop. Een demper is normaal ook alleen maar een stang.
-
- Contacteer:
het topplaatje van de achterdemper is doorgerot
setje nieuwe achter dempers is genoeg
kost iets van 80 euri is als je een beetje handig ben ca 15 minuten werk
setje nieuwe achter dempers is genoeg
kost iets van 80 euri is als je een beetje handig ben ca 15 minuten werk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Als je het over achter hebt, dan is dit een vaker gehoord probleem hoorde ik toevallig deze week bij de Renault dealer. Je topplaatjes zijn dan inderdaad doorgerot. De dealer hier, zette er dan andere, iets dikkere op en het probleem was weer verholpen. Kijk dus eerst even wat het is, voor je andere dempers erop doet.
Emiel
Emiel
Maar dat topplaatje zit toch aan de stang van die demper vast normaal gesproken??
Bij mij zit er tenminste op die demperstang een roestig stuk wat afgebroken lijkt. Maar zou je ook gewoon zelf een stuk ijzer erop kunnen lassen. En als ik een setje dempers koop, zitten die topplaatjes er dan op/bij? En die veer zelf, hoef je die er niet af te halen, dat lijkt me nl erg link met zoveel kracht erachter.
Alvast bedankt, heb er (nog) niet zoveel verstand van.
Bij mij zit er tenminste op die demperstang een roestig stuk wat afgebroken lijkt. Maar zou je ook gewoon zelf een stuk ijzer erop kunnen lassen. En als ik een setje dempers koop, zitten die topplaatjes er dan op/bij? En die veer zelf, hoef je die er niet af te halen, dat lijkt me nl erg link met zoveel kracht erachter.
Alvast bedankt, heb er (nog) niet zoveel verstand van.
FrankR19 schreef:Maar dat topplaatje zit toch aan de stang van die demper vast normaal gesproken??
Ja
FrankR19 schreef:Bij mij zit er tenminste op die demperstang een roestig stuk wat afgebroken lijkt. Maar zou je ook gewoon zelf een stuk ijzer erop kunnen lassen. En als ik een setje dempers koop, zitten die topplaatjes er dan op/bij?
Brug, achterwielen los van de grond, een hoop WD40 en kopervet. Meer heb je niet nodig om de schokdempers eraf te halen of te vervangen.FrankR19 schreef:En die veer zelf, hoef je die er niet af te halen, dat lijkt me nl erg link met zoveel kracht erachter.
Graag gedaanFrankR19 schreef:Alvast bedankt, heb er (nog) niet zoveel verstand van.

-
- Contacteer:
frank ff voor de grap vertellen of het nu voor of achter is
want achter hebben de 19's geen veren
is het echt achter koop dan gewoon ff nieuwe
die topring die verrot is is ook wel een goede graatmeter voor vervanging
want achter hebben de 19's geen veren
is het echt achter koop dan gewoon ff nieuwe
die topring die verrot is is ook wel een goede graatmeter voor vervanging
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Het is achter. En daar zit id geen vering. Ik heb nl op de sloop een demper gevonden in goede staat. Ik heb deze er inmiddels onder gezet en zag id dat er geen vering was. In ieder geval allemaal hartelijk bedankt voor de hulp. Het viel weer alles mee