Ik heb laatst alle dashboard lampjes vervangen.
Nadat ik alles weer vast geschroeft had kwam ik tot de conclusie dat het display van de buitentemperatuurmeter het niet meer doet.
Als ik de auto start licht het display op zonder cijfers, als ik de verlichting aan doe gaat het display uit.
Heb daarna het dashboard weer open geschroeft en zag dat het gele draadje los was op de connector van het display, heb deze weer terug gezet maar het werkt nog niet.
Kan het zijn ik kortsluiting heb gemaakt, of het draadje niet goed terug heb gezet.
Want voordat ik de lampjes had vervangen deed het display het wel.
Kan iemand mij aub helpen.
Alvast bedankt
Temperatuurmeter clio 16V
hmm, lastig. je zal wel met je vingers een draadje geraakt hebben wat je zo 1 2 3 niet ziet. probeer anders een eletrisch schema te vinden of zoek uit wat de voedingsdraden zijn.
succes!
succes!
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb mijn zekeringen na gekeken maar alle zekeringen zijn goed.
Heeft iemand misschien een schema of foto van de connector van de boardcomputer/ temperatuurmeter.
Krijg af en toe wel de buitentemperatuur op de display maar als ik bv het licht aan doe krijg ik de meldingen E1 of E3 of E4 op het display.
Kan dit komen omdat de bedrading op de connector verkeerd is aangesloten?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Gr Stefke
Heeft iemand misschien een schema of foto van de connector van de boardcomputer/ temperatuurmeter.
Krijg af en toe wel de buitentemperatuur op de display maar als ik bv het licht aan doe krijg ik de meldingen E1 of E3 of E4 op het display.
Kan dit komen omdat de bedrading op de connector verkeerd is aangesloten?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Gr Stefke
Ben blij dat ik clio rij
Die draadjes zitten als het ware op die stekker geprikt, en zoals bij jou al heeft gebleken willen ze wel eens los springen.
Wat je moet doen is effe 1 voor 1 die draadjes aanduwen op de stekker, dat kon best eens gaan helpen. Het kan namelijk zijn dat er 1 of meerdere niet goed contact maken.
Gr Bart
Wat je moet doen is effe 1 voor 1 die draadjes aanduwen op de stekker, dat kon best eens gaan helpen. Het kan namelijk zijn dat er 1 of meerdere niet goed contact maken.
Gr Bart
-
Menno schreef:je kunt ook ff de stekker van je harde schijf af trekken, en die d'r voor gebruiken. Zelfde pinafstand, maar dan met wat degelijker bevestiging van de draden. Je moet 'm wel op maat zagen.
hmm das wel een leuk idee
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Ik heb dit ook al geprobeerd maar geen resultaat.Bart V schreef:Die draadjes zitten als het ware op die stekker geprikt, en zoals bij jou al heeft gebleken willen ze wel eens los springen.
Gr Bart
Ik heb samen met ANT1 het gele kabeltje dat los was gegaan gestript en deze op de vrije contacten gehouden, deze gaf toen wel een temperatuur aan naast het paarse draadje. Wij hebben het aangesloten
maar toen we het weer wilden proberen gaf hij de eerst de temperatuur aan en daarna die vreemde codes.
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Hierbij ook een fototje met de melding
[img]http://www.superkitcar.nl/verwijderen/23.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Stef op zo 9 nov 2003 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben blij dat ik clio rij
Bedankt ga ik deze week controleren.Mrtn schreef:[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_ins ... 20inet.JPG[/img]
Groet Stef
Ben blij dat ik clio rij