Ik heb een renault Laguna Break uit 1999 en daarvan doen de elektrische spiegels, de klok, de binnenverlichting het niet meer. Tevens blijft het lampje van de Airbag branden (Na zware aanrijding opgeknapt). De zekeringen heb ik nagekeken maar daar is niets mis mee. Is er ergens anders nog een verborgen zekering? En hoe kan ik anders dit probleem oplossen?
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 22 aug 2001 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik zou hiermee lekker naar de dealer gaan, die elektriciteit van de laguna is echt een chaos.
Het klokje is het makkelijkst, je kan die plastic kp er gewoon vanaf trekken, dan kan je de boel doormeten en evt lampje vervangen.
Om de verlichting van de blower/airco te repareren moet bijna het hele dashboard eruit
Volgens mijn garage 1,5 a 2 uur werk om een lampje van 50 cent te vervangen.
Met de spiegels wordt het ook lastig, daar moet je zoiezo je hele deur voor uit elkaar trekken. Werkt de verwarming wel ? dan zou het probleem evt bij het joystickje kunnen zitten.
Als ik jou was zou ik lekker naar de garage gaan, want zelf s als je weet wat je doet is het een behoorlijk *!#%@werk.
Het klokje is het makkelijkst, je kan die plastic kp er gewoon vanaf trekken, dan kan je de boel doormeten en evt lampje vervangen.
Om de verlichting van de blower/airco te repareren moet bijna het hele dashboard eruit

Met de spiegels wordt het ook lastig, daar moet je zoiezo je hele deur voor uit elkaar trekken. Werkt de verwarming wel ? dan zou het probleem evt bij het joystickje kunnen zitten.
Als ik jou was zou ik lekker naar de garage gaan, want zelf s als je weet wat je doet is het een behoorlijk *!#%@werk.
Het probleem is niet de verlichting, maar de cijfers van de klok verschijnen niet. Ook de temp meter doet het niet. De auto is al helemaal uit elkaar geweest en nu bijna klaar op deze kleine dingen na (auto was total los). Moet alleen nog de aico laten vullen en een gedeelte spuiten. De spiegel probeer ik vanavond nog even door te meten, maar voor de airbag ga ik naar de dealer.
Er zit een heel klein lampje in dat klokje, wat je waarschijnlijk moet vervangen. Ik heb het van de zomer in frankrijk gehad.On 2001-08-22 11:07, Quentin wrote:
Het probleem is niet de verlichting, maar de cijfers van de klok verschijnen niet.
Da's wel beter ja...On 2001-08-22 11:07, Quentin wrote:
De spiegel probeer ik vanavond nog even door te meten, maar voor de airbag ga ik naar de dealer.
Het zou ook best kunnen wezen dat de stekker (met die minuscule pootjes) die bij je deurscharnieren zit, niet meer 100% is. Hierdoor heb je de meest rare storingen. Ik had ook zoiets dergelijks gehad: de CV, de electrische ramen, de electrische spiegels, de verlichting (dimlicht + achterlicht) deed 't toen allemaal niet meer.
Thanx voor de reacties. De storing heb ik uiteindelijk zelf opgelost. Toen ik mijn Kenwood radio aansloot (de geschakelde en de permanente stroom) ging m'n klokje ineens branden. Toen ik ging meten bleek de permanente stroom niet te werken. De juiste draad gezocht, doorgemeten en doorverbonden achter de radio en voila alles werkte. In iedergeval thanx voor de suggesties!