Poetsmachine, is dat wat?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Rolando

Hola mensen,

Laatst zag ik bij de V&D elektrische poetsmachines...omdat ik altijd zo aan zit te hikken tegen het poetsen van m'n wagentje..dacht ik hee, zou dat het niet een stuk makkelijker maken en sneller gaan en minder vermoeiend zijn enzo..
Poetsmachine dus..weet iemand of zo'n ding te hard poetst waardoor je lichte schade aan je lak kan krijgen na regelmatig gebruik ofzo? Of weet hier andere nadelen of afraders over?

Ben benieuwd of hier mensen ervaring mee hebben of het gewoon ouderwets met de hand doen :smoke:

grtz Rolando
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij heeft mijn vader nog zo'n ding liggen, nieuw (nooit gebruikt) in de doos. Op de een of andere manier lijkt het mij niet zo'n succes. Maar ja, heb hem dus nog niet gebruikt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer

Geloof mij, het is echt een uitkomst....!
Als je je auto 1x in het jaar met de tol poetst, knapt ie er echt van op :wink:
Neem er de tijd voor, maar het resultaat is dr ook naar zeg...!
GTT__Geert

Het is zeker een zeer handig apparaat bij het poetsen van de auto :D

Alleen let wel op, ik heb er meerdere getest en de poetsmachine met een grote ronde schijf (die alleen maar wat heen en weer trilt) werkt niet zo heel goed. Vooral bij het uitpoetsen laat deze te veel sporen achter!

Ikzelf geef de voorkeur aan poetsmachines die een wat kleiner ronddraaiend oppervlakte hebben, waarbij je de snelheid zelf kan instellen. Werkt perfect!! Wij poetsen er onze boten van 12 meter er in een middaggie mee :smoke: dan moet een autootje ook wel lukken denk ik
don't be a fool, wrap your tool
Derby

Let op met het poetsen. Als het normale lak is (dus geen metallic) en je gaat poetsen om de kleur terug te krijgen knapt de auto er een heel stuk van op maar de kleur krijgt heel snel weer een waas terug. Dus als je er eenmaal aan begint blijf je bezig. Het is wel heel handig om een machine te nemen met instelbare snelheid.

Derby
Rolando

okdan mensen! thx voor de tips en info. :D

ik zal nog eens goed kijken bij de V&D wat voor een het is....nog tips welke poetsmachines (merken, types, waar te koop) jullie gebruiken en goed zijn vanw. kleine ronddraaiende poetsoppervlakken en verstelbare snelheden?

grtz Rolando
Remco T.
Contacteer:

Die waas hoeft niet persee terug te komen.. als je hem met poetsmiddel poets.. eerst de grove poets daarna fijne poets en daarna in de was zet blijft die waas zeker wel een tijd weg :)
mark -19- 16v

ja je ziet z evaak van kinzooi he

is dat nou wat?

en hoe zit het met het verbranden van de lak dat heb ik namelijk wel is gehoord
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Remco T.
Contacteer:

verbranden van de lak is als je TE lang op 1 plek
poetst.. dan word de toplaag van je lak heel erg
warm en die verbrand dan.. dus eigenlijk verbrand je
je blanke lak waardoor je lak mat word.. errug
lelijk gezicht..
GTT__Geert

Wij hebben ook spul speciaal voor de poetsmachine. Dit maakt de auto echt mooi glanzend, dit bevat alleen geen was dus dat moet daarna nog wel een keer gebeuren. Het resultaat mag er dan wel wezen :beer:
Rolando

bedankt voor de info allemaal mensen.
ik ga eens rondkijken.

:worship:

grtz Rolando
Xedrah

als je zorgt dat je het juiste poetsmiddel hebt is het echt een uitkomst! Eigenlijk moet je het niet meer dan twee keer per jaar doen omdat je een heel dun laagje van de lak afhaalt, maar het resultaat is echt goed.
Vervolgens in de teflonwas en hij staat er weer strak bij, kijk maar!

[img]http://www.home.zonnet.nl/xedrah/zomer/zomer1.jpg[/img]

[img]http://www.home.zonnet.nl/xedrah/zomer/zomer4.jpg[/img]

[img]http://www.home.zonnet.nl/xedrah/zomer/zomer3.jpg[/img]
Turbo-Peer

Teflonwax....maakt dat nou echt verschil??

Dacht dat Turtlewax toch nog altijd als beste uit de bus was gekomen? Of zorgt Teflonwas voor een langdurigere bescherming of zo??

Ben benieuwd of iemand hier een goed en helder antwoord op kan geven, voordat ik zondag de auto ga wassen en poetsen
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Xedrah

Turtle wax is op basis van natuurlijke wassen. Teflon is een 'chemische' stof. Het verschil is dat laatstgenoemde veel beter op de lak blijft zitten en daarom veel langer bescherming biedt aan de auto. Daarnaast is het makkelijker te gebruiken omdat het geen witte strepen of vlekken achterlaat op zwarte plastic delen of bumpers. Tis wel wat duurder dat Turtle.
Job-turbo
Contacteer:

Xedrah schreef:Turtle wax is op basis van natuurlijke wassen. Teflon is een 'chemische' stof. Het verschil is dat laatstgenoemde veel beter op de lak blijft zitten en daarom veel langer bescherming biedt aan de auto. Daarnaast is het makkelijker te gebruiken omdat het geen witte strepen of vlekken achterlaat op zwarte plastic delen of bumpers. Tis wel wat duurder dat Turtle.
Geloof Xedrah maar ;) Hij is echt een poets guru :p
Ivo
Über-Spammer

Nou hier nog een die zn wagentje aardig vertroeteld met van alles en nog wa(s)... :D
Ieder heeft toch zn eige methode, dus dit worden eindeloze discussies...
Ik denk dat een poetsmachine alleen uitkomst geeft voor auto's die tijden niet in de was gezet zijn, ik heb mn GTT toen ik m net gekocht had, dus 1 keer vreselijk goed met de machine in de was gezet (alles 2 keer in en uitpoetsen..), en daarna kan je het eigenlijk gewoon bijhouden door het met de hand te doen.
Om je lak in mooie conditie te houden helpt natuurlijk ook de juiste shampoo mee he, maar ik gebruik zelf alle (gif) Groene producten van Turtle Wax Extreme, en die vind ik buitengewoon mooi resultaat opleveren.... :wink:
Marko

Ik vind het niks zo'n poetsmachine, gewoon lekker met de hand blijft toch het beste...
GTT__Geert

)Ik heb een paar dagen geleden bij Brezan een goed spulletje gehaald.

Ik heb een zwarte auto met wat krasjes ect erop. Dus ik heb die kerel mijn auto laten zien en hem maar een goeie was uit laten zoeken, ik heb hem gezegt dat het niet uitmaakte hoe duur het is (krijg daar toch korting :smoke:)

Ik kreeg een fles "valma Speedshine" mee. Heb het geprobeerd en stond versteld van het resultaat. Ik vind het erg mooi geworden, dus nu afwachten hoe lang dat duurt :D
Plaats reactie