[5GTT]Hoe te zien welk remsysteem?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Pr0f

Stond ik gister bij de brezan om EBC greenstuff blokjes te bestellen, moet die gast weten wat voor remsysteem er onder zit. Ik heb het wiel er al afgehaalt en op de klauw gekeken, hier kan ik niet makkelijk een merknaam van af lezen. Het enige wat er op stond was dit: 1256/11 7503 cn5. (slecht leesbaar)
Kan iemand me hier mee verder helpen?
Matijs
Contacteer:

Foto maken en meenemen naar de Brezan? :D
het kan zijn Bendix, Girling of Lucas (geloof ik). Bendix en Girling komen het meeste voor. Bij Bendix staat er een logo op, bij Girling meestal niet. If my memory serves me correct that is.
Het makkelijkst is natuurlijk om gewoon je oude remblokken bij de Brezan op de toonbank te gooien en te zeggen dat je die moet hebben. dan zeggen zij: nou, die heb je toch al? Dan lach jij minnelijk en zegt: nee nieuwe!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Matijs schreef:Foto maken en meenemen naar de Brezan? :D
het kan zijn Bendix, Girling of Lucas (geloof ik). Bendix en Girling komen het meeste voor. Bij Bendix staat er een logo op, bij Girling meestal niet. If my memory serves me correct that is.
Het makkelijkst is natuurlijk om gewoon je oude remblokken bij de Brezan op de toonbank te gooien en te zeggen dat je die moet hebben. dan zeggen zij: nou, die heb je toch al? Dan lach jij minnelijk en zegt: nee nieuwe!
Zoals de plaatselijke fietsenhandel hier. Kom je met een kapot lampje, zeg je dat er zoeen wil hebben: "wij verkopen geen kapotte lampjes" Prima, dan verkoop je mij helemaal niets meer >-)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
jeroen.k

Heb laatst me klauw eraf gehad...Girling staat er ook gewoon op...
Matijs
Contacteer:

Ja, maar ik heb het over vijfies he...
Die wagen van jou is natuurlijk veeeel nieuwer :wink:
jeroen.k

Mwaa...valt mee, '93...maar diezelfde klauwen zitten ook al op de 19's uit '89 enzo... ;)
Pr0f

Ik heb wel goed gekeken, het kan ook zijn dat het er afgeroest is. Het liefste wilde ik gewoon ik de blokjes bestellen en dan in 1 keer alles vervangen. Morgen maar ff aan de gang dan :)
Riël
Über-Spammer

Suffe gast, je kan toch zeker zeggen EBC GREENSTUFF voor mijn 5? Moet hij wel weten, kwezel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Pr0f

Riël schreef:Suffe gast, je kan toch zeker zeggen EBC GREENSTUFF voor mijn 5? Moet hij wel weten, kwezel.
Dat dacht ik ook, maar hij begon meteen moeilijk te doen. Ik heb dit soort dingen ook nog nooit gehoort, mjah, ik ga zeker om korting zeuren :smoke: Heb een keer voor niets heen en weer gefietst :(
Michel S.
Contacteer:

schijnt ook nog eens te zuigen dat spul. Tenminste dat is de mening over EBC Green stuffie.
Zelf heb ik er geen mening over, nog nooit mee gereden.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Pr0f

Michel S. schreef:schijnt ook nog eens te zuigen dat spul. Tenminste dat is de mening over EBC Green stuffie.
tjah, ik had al wat gezocht op het forum over EBC, maar de meningen zijn er verdeeld over. Ferodo schijnen met 10.000 km op te zijn, EBC schijnt alleen de 1000 km het goed te doen. Ferodo konden ze niet bestellen bij brezan, dus word het automatisch EBC.
jeroen.k

Pr0f schreef:
Michel S. schreef:schijnt ook nog eens te zuigen dat spul. Tenminste dat is de mening over EBC Green stuffie.
tjah, ik had al wat gezocht op het forum over EBC, maar de meningen zijn er verdeeld over. Ferodo schijnen met 10.000 km op te zijn, EBC schijnt alleen de 1000 km het goed te doen. Ferodo konden ze niet bestellen bij brezan, dus word het automatisch EBC.
Er zijn meer bedrijven dan alleen de Brezan hoor...anders laat je ze toch thuis bezorgen via een "tunings-onderdelen" bedrijf.
marcel16v

http://www.dutchpowertrading.nl/ verkoopt ferodo, heb daar toen ook geïnformeerd voor m'n 19 en de prijzen vallen best mee.
Plaats reactie