[Clio16V]vastslaan van remmen??

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
bazzer2k

hoi,

k heb een probleempje met mn remmen mischien dat jullie weten wat er aan de hand is.

het volgende: als ik een beeetje hard rem blokeerd mn rechter voorwiel?? iemand een idee? het gaat over een clio 16v uit 92' zonder abs.

alvast bedankt voor de reacties!
robert

kan zijn dat je linkerrem te weinig remt, daardoor ga je harder remmen en rechts blokkeerd.
Bij goed remmen, maar niet blokkeren, zal hij dan scheef gaan trekken. klopt dat?

Tis trouwens normaal dat als er wat blokkeerd dat aan de voorkant gebeurt, niet de achterkant.

Als hij niet scheef trekt kan ook zijn dat je auto een beetje krom is, of de vering assymetrisch is waardoor je rechtsvoor veel minder wieldruk hebt dan linksvoor. Als je alleen in de auto zit is dat meestal al het geval.
Met minder wieldruk blokkerd hij ook sneller.
Is alleen te controleren op een weegbrug.
bazzer2k

hmmmmz vreemd hij trekt niet scheef weg en de auto is 100% recht. ga um vanmiddag toch maar wegbrengen hoef alleen maar te weten wat het is. heb zelf een vermoeden dat het de renklauw is mar we zien wel bedankt voor t advies.

mzzl.
bazzer2k

vergeten te zeggen trouwens heb um pas een week en kwam er pas gisteren achter. mar heb vantevoren echt nog wel harder geremd zonder dat ie blokeerde dus?? mar nu doet ie t bij een beetje flink doorremmen al en is nie echt prettig als ie de neiging heeft de vangrail in te schieten :D
robert

kan ook dat je schokdemper exit is.

gaat je wiel van stuiteren, slechte grip en snel blokkeren.
bazzer2k

dat denk ik eerder inderdaad maar we weten het snel genoeg............ hoop ik!
bazzer2k

omdat ik t zo druk heb gehad de laatste tijd heb ik um nog steeds niet weggebracht. ik merk wel dat ik het pedaal echt ver moet intrappen voordat hij een beetje wil gaan remmen. en dan valt de remkracht nog vies tegen. mischien hier iemand die er verstand van heeft en tegen vergoeding (uiteraard) dit probleem wil verhelpen? weet ik tenminste zeker dat er een liefhebber aan sleuteld :) en leer ik er tenminste zelf ook wat van!

alvast bedankt voor de reacties en ik hoor t wel.

mzzl.
Plaats reactie